четвер, 8 лютого 2024 р.

Корекція звуковимови. Звук  [л].

1.     Прочитай або повтори ланцюжки складів.
АЛ     АЛ – ОЛ     АЛ – ОЛ – ИЛ
ОЛ    ОЛ – ИЛ      ОЛ – ИЛ – АЛ
ИЛ     ИЛ – ОЛ     ИЛ – ОЛ – УЛ
УЛ     УЛ – АЛ     УЛ – АЛ – ОЛ
2.     Прочитай або повтори слова.
Метал             гол                   
пил                орел
Фінал              вузол                 
гул                факел
Сигнал           чохол                  
мул               дятел
Пенал             футбол               
схил              котел
Вокзал            баскетбол          
мускул          козел
П’єдестал       роздол               
небосхил      новосел
3.     Прочитай чистомовки і додай рими, щоб вийшли віршовані рядки.
Ал-ал- ал – автобус їде на ...
Ел-ел-ел – пасажиром був ...
Іл-іл-іл – у купе він сів за ...
Ал-ал-ал – взяв папір і взяв ...
Поки мандруватиму –
Природу малюватиму!
Ал-ал-ал – на підлогу впав  ...
Іл-іл-іл – покладу його на ...
Ур-ур-ур – знову грає ...
Ур-ур-ур – всі пройшли у другий ...
Слова:  вокзал, осел, стіл, пенал, стіл.
4.     Дай відповіді на запитання.
Вид меблів у вигляді горизонтально укріпленої на ніжках широкої дошки - ...
Періодичне друковане видання у вигляді книжки - ...
Футляр з матерії чи іншого матеріалу, роблений за формою якогось предмета для захисту від забруднення, пошкодження - ...
Введення в організм лікарського розчину за допомогою голки і шприца - ...
Командний вид спорту, який грається між двома командами по одинадцять гравців зі сферичним м'ячем - ...
Пташка, яка стукає по стовбуру дерева, добуваючи з-під кори їжу- ...    

5.       Зміни речення.
Я їду на вокзал.  Ти …  Він …  Вона …  Ми …  Ви …  Вони …
Я беру голубий пенал.
     Я зав’язую вузол.

    Зєднай малюнки в пари. Поясни свій вибір.
        




Корекція звуковимови. Звук [ш].

 1. Виконай артикуляційну гімнастику разом з жирафиком.


2. Зроби вправу "Чашечка" перед дзеркалом.
Відкрий широко рот, висуни язик. Кінчик і бічні краї язика підніми до верхніх зубів, але не торкайся них. Утримуй таке положення язика на рахунок 10: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.

Сховай чашечку в рот, за верхні зуби, і спробуй  струмінь повітря направити на кінчик язика (сильно подути на кінчик язика). Запам'ятай це положення язика. Ще раз подуй.  Якщо в тебе вийшов звук [ш], то спробуй його повторити ще раз спочатку тихесенько, а потім голосніше, і ще голосніше.

3. Чітко та виразно прочитай або повтори за дорослим кожен склад і назви малюнок до нього.

Ша-ша-ша - (шафа)
Ша-ша-ша -     (шахи)                               
Ша-ша-ша-  (шапка)
Ша-ша-ша -  (шайба)
Ша-ша-ша -   (шарф)
Ша-ша-ша -  (шабля)
Ша-ша-ша -   (каша)
Ша-ша-ша -  (ніша)
Ша-ша-ша -   (миша)
Ша-ша-ша -   (лоша)
Ша-ша-ша -  (груша)
Ша-ша-ша -  (лапша)


4. Полічи слова від 1 до 5.
Зразок: одна шафа, дві шафи, три шафи, чотири шафи, п'ять шаф.
шапка
шарф
шило

5. Прочитай або повтори чистомовки.
Ша-ша-ша - на дошці афіша.
Ша-ша-ша - у кімнаті ніша.   
Ша-ша-ша - велика ноша.

Ша-ша-ша - зимова пороша.

Ша-ша-ша - у лісі тиша

6. Подивися на малюнок з дідусем. Прочитай речення. Знайди речення, які відповідають зображенню.
7. Пограй у гру "Один - багато".
Зразок: шахта - шахти.
шабля - ...         шуба - ...
шаман - ...        шина - ...
шуруп - ...        шия - ...
шибка - ...        шинель - ...

8. Прочитай або повтори слова. Які предмети описують дані ознаки?
В'язаний, теплий, м'який, довгий
Маленька, сіра, спритна   
Гостра, козацька, важка          
Тепла, зимова, красива, зручна
Солодка, соковита, смачна, духмяна 

 

Корекція звуковимови (звуки р, р’)


ЗАНЯТТЯ 2
1.     Повтори підготовчі артикуляційні вправи.
ПРАВИЛЬНА АРТИКУЛЯЦІЯ [Р]
Ø Губи набувають положення наступного голосного.
Ø Зуби злегка розкриті.
Ø Кінчик язика широкий і напружений вібрує в повітряному струмені (відбувається зближення кінчика язика та альвеол). Бокові краї язика зімкнені з верхніми кутніми зубами.
Ø Струмінь видихуваного повітря з голосом, інтенсивний, видихається крізь вузьку щілину між кінчиком язика і верхніми альвеолами.
2.     Гра на постановку звука [р].
Тигреня ричить (промов протяжно звук [р] високим голосом): р-р-р, р-р-р.
Тато тигр ричить (промов звук [р] низьким голосом): р-р-р-р, р-р-р-р.


     





3. Виконай артикуляційні вправи з логопедом



             4. Промов кілька разів склади.
РА                 РА-РА                РА-РА-РА                РА-РА-РА-РА
РО                 РО-РО               РО-РО-РО             РО-РО-РО-РО
РУ                 РУ-РУ               РУ-РУ-РУ              РУ-РУ-РУ-РУ

5.   Прочитай чи повтори за дорослим слова
Раб             рагу               ранок              рахівник          радар      
Раз             радист            равлик            раціон             ранчо
Рак             рамка             радіус             ратуша            раст
Рай             район             рація               рало                радощі

6.     Полічи предмети від одного до п’яти
Зразок: один раб, два раба, три раба, чотири раба, п’ять рабів.
              Ранок           рак            ракета            рало             рама 

7.  Розглянь  картинки. Визнач, де стоїть звук [р]: на початку, в середині, в кінці слова.