понеділок, 16 травня 2022 р.

 ЗНМ. Диференціаця звуків [с]-[ш]. Стислий переказ тексту з опорою на сюжетні малюнки.

1. Повтори артикуляцію звуків [с] і [ш].
Губи в посмішці                      Зуби зімкнуті
                               ⇖ Звук[с] ⇗                                             
Кінчик язика за     ⇙             ⇘  Холодний струмінь
нижніми зубами                              повітря


Губи бубликом                             Язик у формі чашички     
                              ⇖ Звук[ш]
                              ⇙              ⇘
Кінчик язика за                       Теплий струмінь
верхніми зубами                        повітря

2. Вимовляй спочатку звук [ш], потім [с]. Прочитай склади. Чітко вимовляй звуки [ш] - [с].
са-ша-са                шо-су-су               ше-са-ше
со-шу-си               су-ша-шо              шу-шу-со
ши-са-ше              се-ши-се               со-со-шу   
3. Повтори чистомовки спочатку повільно, потім швидко.
Сей, шей, сей - співає гарно соловей.
Шар, сар, шар - на сосні шишкар.
Шак, сак, шак - на сосні сидить шпак.
4. Прочитай, поясни та вивчи приказки.
Шила в мішку не сховаєш.           
менше слів, а більше діла.
5. Прочитай вірш кілька разів. Стеж за вимовою звуків [с]-[ш]. Вивчи вірш напам’ять.
                                    Заєць спати захотів,
  Сам постелю постелив,
      Сам собі приніс подушку,
  Підмостив її під вушко,
     Та у зайця довше вушко - 
Все звисає із подушки.
                                М. Стельмах
6. Прочитай текст.
   У кішки Мушки народились маленькі кошенята. Через тиждень у них відкрилися очі. Кошенята вперше вилізли з кошика. Одне залізло під шафу, інше - під ліжко. Під ліжком стояли червоні чоботи. Сіре кошеня залізло у чобіт і міцно заснуло у ньому. Стурбована кішка довго не могла знайти маля.



- Кого ти бачиш на малюнку? (Дорослу кішку та маленьких кошенят).
- Що вони зробили, коли трішки підросли? (Вилізли з кошика).
- Де опинилися грайливі кошенята? (Під ліжком, під шафою).
- Де заснуло стомлене кошеня? (У чоботі).
- Де мама-кішка його знайшла?
Повторно прочитай текст. Самостійно перекажи, спираючись на сюжетні малюнки.

 Корекція звуковимови. Звук [л]. (1-2 класи)

1. Прочитай або промов складові вправи.
ла - ла - ля                ал - аль - аль          
ло - ло - льо              ол - ол - оль            
лю - лю - лу              уль - ул - уль          
ле - лє - ле                 иль - ил - ил           
ли - лі - ли                ель - ель - ел           
сло - сльо - сльо
зля - зля - зла
гла - гля - гла
хле - хлє - хлє
шлю - шлу - шлю
2. Послухай або прочитай вірш. Зверни увагу на виокремлені слова: якщо в них змінити лише один звук, змінюється і слово, і його значення.

Кожну літеру ціни,                   
Бо немає їй ціни.                         
Ось відома в давнину                 
Дудочка - сопілка:                      
Виймеш літеру одну -                 
І вже буде спілка.                       
Сварка йде така, що ну,              
Перепалка - бійка:                     
Зміниш літеру одну - 
Мирна перепілка.
Зміниш літеру одну
У словечку бійка -
І вже прудко на сосну
Мчить звірятко білка...
Більше прикладів не дам,
Поміркуй... - придумай сам!                                                                                   (За Д. Білоусом)    
3. Продовж речення поданими нижче словами.
Вона поклала ...       Вона слухала ...        
             голка                       соловей                  
             качалка                   оплески                
             шоколад                  флейта                   

Він зловив ...            Він гладив ...
            метелик             лошатко
            голуб                   білка
            лисиця               кроленя
4. Дай розгорнуту відповідь на запитання.
Зразок. Хто живе у вулику? - У вулику живуть бджоли.












Де живуть жаби? 
Чим копають картоплю?
Із чого роблять сир і масло?
Який птах - найкращий співець?
Хто сидить на гілці ялини?
Яка пташка приносить весну на крилах?
Слова: на болоті, лопатою, з молока, соловейко, білка, ластівка.


5. Вивчи вірш.               
         

  Білочка 
Плига в лісі білочка
З гілочки на гілочку!
І для діла, не для втіхи,
Позбирала всі горіхи:
Білченятка ще малі
Чекають маму у дуплі!
                     Ю. Турчина 

 Корекція звуковимови. Звук [р]. (1-2 класи)

1. Виконай завдання із Заняття 18.
2. Переглянь логопедичну гру та виконай завдання.