понеділок, 9 травня 2022 р.

 ЗНМ. Звук [ч] та буква Чч. Складання розповіді з елементами опису з опорою на малюнок.

1. На малюнку назви слова, які починаються зі звука [ч].
- А тепер назви тільки предмети посуду.
2. Вправа "Види посуду".
- Який посуд ти ще знаєш? Який посуд буває? (кавовий, столовий, кухонний, чайний)
- Яке зображення ти бачиш в центрі?
- Як називається цей посуд? (глечик) 



Глечик -  зменшувальне від "глек" - це висока, кругла з вушком посудина для зберігання молочних продуктів. 
 3. Відгадай загадки.
То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив.
І співаю я від жару,
І пускаю з носа пару.  (Чайник)
                  ,Біля тіла - вухо   
                   .Голови не маю
      Молоко, сметану , квас
.(Добре зберігаю.   (Глечик
Є у блюдечка подружка
Що одне лиш має вушко.
Можеш кралю цю зістріти,
Як захочеш чай попити.  (Чашка)
4. Склади речення пов’язуючи малюнок зі словом "чашка".
                                                                                   




 

Наприклад:
- Це чашка.
- Воду в чашку наливають із чайника.
- Із чашки п’ють чай.
- Чашку ставлять на блюдце.
- Чашку ставлять на стіл.
- Чашка буває різного кольору.
- На чашці малюють квіточки.
- Чашку можна подарувати.
- Слово чашка починається на літеру [ч].
5. Склади розповідь з опорою на малюнок.
- Кого ти бачиш на малюнку?
- Давай назвемо дівчинку Марічкою. 
- Що Марічка тримає в руках? (чашку)
- Де вона її взяла?
- Можливо, це подарунок від бабусі?
- Як ти думаєш, чи сподобався Марічці подарунок, якщо вона п’є чай тільки з цієї чашки?
- Чому саме ця чашка стала улюбленою?
- Давай опишемо чашку.
Зразок розповіді: 
Бабуся подарувала Марічці нову чашку. Вона була білого коьору з синьою смужкою. Чашка була невелика за розміром. Вся сім’я милувалася Марічкиною чашкою. Марічка пила чай тільки з нової чашки.

 Корекція звуковимови. Звук [л]. (1-2 класи)

1.  Прочитай слова. Промов підряд по три слова.

Зразок: булка - гілка - балка.
булка      виделка        купалися     гадалка
гілка       блискавка    одягалимя    мріяли
балка      балкон          милися        прала
ложка     плесо         сміялися    прибирала
солдат     палиця       наїлися       готувала
флот        злива          каталися    частувала
2. Встав пропущену літеру Л. Прочитай утворені слова та речення.
жо_удь        ку_ик         сіва_ка         гойда_ка
бо_ото         _ицар         коте_           п_оща
щі_ина        чак_ун       п_анета        п_ан
 Бі_ка  сиді_а  на  я_инці.  Я загуби_а  ба_а_айку.  Пес  По_кан  дуже  з_ий.  А__а  ї_а  мета_евою  _ожкою.
3. Назви малюнки. До кожного малюнка добери слово. Склади речення з утвореннями словосполученнями.
Слова: веселий, маленький, глиняний, стигле, кислий тепле.
 



4. Продовж речення за зразком, дібравши слово, у якому є звук [л].
Зразок. Заєць у казках боязливий, а півень - сміливий.
Заєць у літку сірий, а взимку ...
Чай гарячий, а морозиво ...
Пігулка гірка, а шоколад ...
Камінь важкий, а вата ...
Узимку холодно, а навесні ...
Слива солодка, а лимон ...
Струмок мілкий, а річка ...
Слова: білий, холодний, солодкий, легка, тепло, кислий, глибока.
5. Вивчи вірш.                                              
Хочу все про Землю знати, 
Буду глобус розглядати:
Жовтий колір - це пустелі,
Синій колір - тце моря,
А Дніпра блакитна стрічка -
Рідна сторона моя.

 Корекція звуковимови. Звук [р]. (1-2 класи)

1. Виконай завдання із Заняття 17.
2. Переглянь логопедичну гру та назви види дорожного транспорту.