ЗНМ. Звук [ч] та буква Чч. Складання розповіді з елементами опису з опорою на малюнок.
1. На малюнку назви слова, які починаються зі звука [ч].
- А тепер назви тільки предмети посуду.
2. Вправа "Види посуду".
- Який посуд ти ще знаєш? Який посуд буває? (кавовий, столовий, кухонний, чайний)
- Яке зображення ти бачиш в центрі?
- Як називається цей посуд? (глечик)
Глечик - зменшувальне від "глек" - це висока, кругла з вушком посудина для зберігання молочних продуктів.
3. Відгадай загадки.
То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив.
І співаю я від жару,
І пускаю з носа пару. (Чайник)
,Біля тіла - вухо
.Голови не маю
Молоко, сметану , квас
.(Добре зберігаю. (Глечик
Є у блюдечка подружка
Що одне лиш має вушко.
Можеш кралю цю зістріти,
Як захочеш чай попити. (Чашка)
4. Склади речення пов’язуючи малюнок зі словом "чашка".
Наприклад:
- Це чашка.
- Воду в чашку наливають із чайника.
- Із чашки п’ють чай.
- Чашку ставлять на блюдце.
- Чашку ставлять на стіл.
- Чашка буває різного кольору.
- На чашці малюють квіточки.
- Чашку можна подарувати.
- Слово чашка починається на літеру [ч].
5. Склади розповідь з опорою на малюнок.
- Кого ти бачиш на малюнку?
- Давай назвемо дівчинку Марічкою.
- Що Марічка тримає в руках? (чашку)
- Де вона її взяла?
- Можливо, це подарунок від бабусі?
- Як ти думаєш, чи сподобався Марічці подарунок, якщо вона п’є чай тільки з цієї чашки?
- Чому саме ця чашка стала улюбленою?
- Давай опишемо чашку.
Зразок розповіді:
Бабуся подарувала Марічці нову чашку. Вона була білого коьору з синьою смужкою. Чашка була невелика за розміром. Вся сім’я милувалася Марічкиною чашкою. Марічка пила чай тільки з нової чашки.