ЗНМ. Диференціація звуків та букв Ш-Ж. Складання розповіді з елементами опису з опорою на сюжетний малюнок. (1-2 класи)
1. Кілька раз прочитай чистомовки. Чітко вимовляй шиплячі звуки.Жеш, жеш, жеш - у Житомирі живеш.
Жиш, жиш, жиш - від песика біжиш.
Жиш, жиш, жиш - кішку дуже любиш.
Лієш, лієш, лієш - усіх тварин жалієш.
2. Зміни звук [ш] на [ж].
шар - жар,
шити - ...,
тушити - ...,
життя - ... .
3. Підбери займенники до іменників "Він, вона, воно, вони".
Зразок: весна- вона.
Дощ - ... грім - ... блиска - ...
Дерево - ... хмара - ... сонце - ...
Бруньки - ... струмочки - ...
4. Розглянь сюжетну картинку.
- Яка пора року зображена на картині?
- З чого видно що це весна?
- Які ще ознаки весни ти знаєш?
- Назви весняні місяці?
- Яка пора року зображена на картині?
- З чого видно що це весна?
- Які ще ознаки весни ти знаєш?
- Назви весняні місяці?
- Уяви себе справжнім дослідником, якому подобається все вивчати, розглядати, слухати. Твоя рука може легко перетворитися на зорову ( або слухову) трубу. Її треба лише скласти так, щоб утворилася труба. Спробуй побачити крізь цю трубу та назвати тільки один предмет із зображених на картині.
- Заплющ очі, уявно "доторкнись" до кори дерев на картині, травички, сонечка, погладь травичку. (Кора дерев - шорстка, травичка гладенька, м’якенька, сонечко тепле, зайчик теплий і пухнастий).
- А тепер уяви, що ти одягнув навушники. Послухай, які звуки лунають у лісі ранньої весни: як дзюрчить струмок (д-ж-з), розкривається брунька (пак), співає синичка (цінь, цінь), шумить вітер (ш-ш-ш), скрекоче сорока (скре-ке-ке).
- А тепер уяви, що ти відчуваєш запахи весни (прохолодне вологе повітря, запах торішньої травички, чудовий аромат весняних квітів).
5. Самостійно склади розповідь про весну з опорою на малюнок.
Немає коментарів:
Дописати коментар