- Заняття 1 (38)
1. Гра звуконаслідування "Що навколо як звучить?"
Шепоче листячко на вітах,
Його збудив бешкетник-вітер: ш-ш-ш ...
А над водою очерет: ...
Змія стривожена шипить: ...
Співають пісеньку ласкаву
Із теплим вітром в лісі трави: ...
2. Прочитай чистомовки. Чітко вимовляй слова зі звуком [ш].
Ша-ша-ша - в лісі тиша.
Ша-ша-ша - говори тихіше.
Ша-ша-ша - пригоріла каша.
Шу-шу-шу - я яблук натрушу.
3. Вивчи скоромовку. Відтвори її у повільному темпі, а потім - у пришвидшеному. Поділи слова на склади, відстукуючи олівцем ритм скоромовки.
Мишеняті шепче Миша:
Мишеня, шепчи тихіше.
3. Відгадай загадки.
У норі хатинку має, Влітку медом ласував.
Хліб, сирочок полюбляє. Досхочу малини мав,
По підлозі тихо-тихо, А як упав в глибокий сніг,
Бігає сіренька ... (Миша) Позіхнув і спати ліг. (Ведмідь)
4. Вправа на словотворення.
Кого з лісових звірів називають: КУЦОХВОСТИЙ; ІКЛАСТИЙ?
5. Вправа "Розсипані слова".
Віднови слова. Кого із звірів вони стосуються?
ЛІГ, БАР - ... (БАРЛІГ) ВО, ЛІГ - ... (ЛІГВО)
6. Прочитай казку.
Ведмідь і мишка
Спіймав ведмідь якось у своєму барлозі бешкетницю-мишку.
Почала мишка просити ведмедя:
- Відпусти мене і я тобі колись у пригоді стану.
Посміявся ведмідь з тої помічниці і відпустив мишку.
Ось одного разу заплутався ведмідь у мисливських тенетах. Рвався, рвався - ніяк не виплутається. Тут прибігла мишка, перегризла петлю і допомогла ведмедю визволитися.
Тоді й каже йому:
- А що, бачиш, і я, маленька мишка, тобі в пригоді стала!
- Бачу, - каже ведмідь, - навчила мене! Спасибі тобі.
7. Відтвори послідовність подій тексту, давши відповіді на запитання (бажано повними реченнями).
- Де спіймав ведмідь мишку
- Що мишка пообіцяла ведмедю?
- Чи повірив ведмідь мишці?
- Як мишка допомогла ведмедю?
- Чого мишка навчила ведмедя?
- Завдяки чому маленькій мишці вдалося визволити ведмедя?
- Що змусило ведмедя змінити свою думку про мишку?
- Що вчить нас ця казка?
- А ти комусь допомагав у біді?
Немає коментарів:
Дописати коментар