ЗНМ. Диференціація звуків[ш]-[ж]. Відтворення послідовних подій тексту за сюжетними малюнками і питаннями.
1.Диференціація вимови звуків [ш, [ж].
Слід пам’ятати, що мовленнєві органи працюють однаково. Але звук [ш] вимовляється з шумом, а звук [ж] - з голосом і шумом, бринять голосові зв’язки.
[ш] - шиплячий звук, глухий.
Пара в нього - [ж], дзвінкий.
2. Прочитай (або повтори за батьками) склади та слова. Чітко вимовляй звуки [ш] - [ж].
ша-жа шапка-жабка шо-жо шорти-жолудь
ше-же шерсть-жетон
ши-жи шибка-жито
шу-жу шуба-жук
ші-жі шість жінка
жнеш
ждеш
покажеш
ріжеш
лежиш
біжиш
3. Кілька разів повтори чистомовки. Чітко вимовляй шиплячі звуки.
Жеш, жеш - мішок в’яжеш.
Жиш, жиш - книжкою дорожиш.
Веш, веш - у Жашкові живеш.
Лієш, лієш - тварин жалієш.
Жиш, жиш - швидко біжиш.
Жиш, жиш - у ліжку лежиш.
Жеш, жеш - ти все можеш.
Жеш, жеш - хліб ріжеш.
4. Визнач місце звука [ш], [ж] в словах:
Кожух, штани, жакет, шапка, шуба.
- Як можна назвати ці слова одним словом? - (Одяг)
5. Промовляй скоромовку із різним темпом та інтонацією.
Жила собі жабка,
Була в неї шапка.
Вивчи скоромовку напам’ять.
6. Відтворення послідовних подій за сюжетними малюнками та запитаннями.
- Розглянь малюнки.
Дай відповіді на питання:
- Що робила кішка Мушка?
- Що стояло перед подушкою?
- Що захотіло зробити прудке мишеня?
- Для чого мишеня взяло соломинку?
- Що побачила кішка, коли прокинулася?
- Як себе поводило мишеня?
Зразок розповіді. Кішка Мушка спала на своїй подушці. Перед подушкою стояла тарілка з молоком. Прудке мишеня вирішило випити котяче молоко, але побоялося підійти близько до кішки. Тоді воно принесло соломинку, занурило в тарілку з молоком та випило його. Кішка прокинулася й побачила порожню тарілку. А поряд стояло мишеня і глузувало над кішкою.
Немає коментарів:
Дописати коментар