середа, 13 квітня 2022 р.

 ЗНМ. Диференціація звуків[ш]-[ж]. Відтворення послідовних подій тексту за сюжетними малюнками і питаннями.

1.Диференціація вимови звуків  [ш, [ж].
Слід пам’ятати, що мовленнєві органи працюють однаково. Але звук [ш] вимовляється з шумом, а звук [ж] - з голосом і шумом, бринять голосові зв’язки.
[ш] - шиплячий звук, глухий.
Пара в нього - [ж], дзвінкий.
2. Прочитай (або повтори за батьками) склади та слова. Чітко вимовляй звуки [ш] - [ж].
                                                        ша-жа  шапка-жабка 
шо-жо шорти-жолудь
ше-же шерсть-жетон
ши-жи шибка-жито
шу-жу шуба-жук
ші-жі шість жінка



          жнеш
          ждеш
          покажеш
          ріжеш
          лежиш
          біжиш


 3. Кілька разів повтори чистомовки. Чітко вимовляй шиплячі звуки.
Жеш, жеш - мішок в’яжеш.
Жиш, жиш - книжкою дорожиш.
Веш, веш - у Жашкові живеш.
Лієш, лієш - тварин жалієш.
Жиш, жиш - швидко біжиш.
Жиш, жиш - у ліжку лежиш.
Жеш, жеш - ти все можеш.
Жеш, жеш - хліб ріжеш.
4. Визнач місце звука [ш], [ж] в словах:                 
 Кожух, штани, жакет, шапка, шуба.
Як можна назвати ці слова одним словом? - (Одяг)
5. Промовляй скоромовку із різним темпом та інтонацією.
                Жила собі жабка,
                Була в неї шапка.
Вивчи скоромовку напам’ять.
6. Відтворення послідовних подій за сюжетними  малюнками та запитаннями.

  • Розглянь малюнки.

Дай відповіді на питання:
  • Що робила кішка Мушка?
  • Що стояло перед подушкою?
  • Що захотіло зробити прудке мишеня?
  • Для чого мишеня взяло соломинку?
  • Що побачила кішка, коли прокинулася?
  • Як себе поводило мишеня?
Склади невеличку розповідь.

Зразок розповіді. Кішка Мушка спала на своїй подушціПеред подушкою стояла тарілка з молоком. Прудке мишеня вирішило випити котяче молоко, але побоялося підійти близько до кішки. Тоді воно принесло соломинку, занурило в тарілку з молоком та випило його. Кішка прокинулася й побачила порожню тарілку. А поряд стояло мишеня і глузувало над кішкою.

Немає коментарів:

Дописати коментар