8-А, Алєксєєв Владислав

Завдання на 26 квітня
Тема: Розрізнення Л-Р. 
1. Запиши слова у три колонки залежно від наявності в них звуків [р], [л], [р-л].
 Рама, радіо, журнал, брила, цегла, олень, буквар, урок, молоток, булка, коридор, бриль, зірка, крокодил, лікар, соловей, метелик, краплина, волошки, руда, зубр, крило, орел.
2. Встав пропущені букви Л або Р.
...исиця        са...ат
...омашка     мо...озиво
о...ень          с...он
во...она        к...окоди...
3. Встав попущені склади ле, ли, ре, ри.
...диска         че...шня     те...грама
...мон            ка...на        те...фон
...бро            ка...ндар     ко...дор
...вада           че...вики     к...ниця
4. Прочитай текст.
Білка
   Настала осінь. Зелений ліс пожовтів. Опадає з дерев листя. Почала білка готуватися до зими. Збирає гриби і сушить їх на гілочках дерев. Збирає спілі горіхи і складає собі у дупло. Ось вона знайшла ялинову шишку і почала її гризти. Задніми лапами за гілку тримається, а в передніх - шишка. Подув вітер, захиталося дерево. Білка випустила шишку і, розсердившись, пострибала з гілки на гілку.
                                                                         (І. Соколов-Микитов)


Завдання:
1. Випиши усі дієслова, пов’язані  зі словом білка, визнач їх час.
2. Випиши речення, які змальовують картину осені.
3. Запиши словосполучення (прикметник + іменник) про білку.

Завдання на 19 квітня
 Тема: Розрізнення Л-Р. Пряме і переносне значення слів.
1. Запиши слова, вставляючи пропущені букви л, р.
 Ко...аб...і, г...і...ка, п...ову...ок, гене...а..., ба...е...ина, све...д...о, дзе...ка...о, біб...іотека..., те...ег...ама, к...іс...о, каст...у...я, конт...о...е..., к...окоди..., ка...топ...я, та...і...ка, п...ави...о, п...об...ема, ст...і...а.

2. Прочитай текст.

Ранок  улітку
   Після похмурої темної ночі починало світати. Край неба жевріло рожевим вогнем, горіло, миготіло ясним полум’ям. Минула хвилина, друга, - і пучок світла поливсь, розливаючись по горах, лісах по високих будівлях.
   Повітря було чисте, прозоре. Сонце обливало землю рожевим світлом, цілувало тисячами своїх гарячих іскорок, гріло, пестило теплом свого проміння...
   Прокинулось усе. Обізвалась трава голосами тисяч своїх жильців: коників, метеликів. Луги, струшуючи срібну росу, розляглися співами своїх соловейків, голосним куванням сивих зозуль, журливим тюркотанням горлиць. У повітрі бриніла дзвінка жайворонкова пісня... Крикнув бугай у болоті і замовк. Заревли корови по дворах, закричали гуси на плавах, потягли своє ”кукуріку“ горлаті півні. Усе рушилось. Прокинулися і люди. Пішов їхній гомін - і все злилося в одну пісню життя. Все зраділо, стрічаючи день, і день зрадів, розцвітаючи, ясний, теплий, погожий...
                                                          (За Панасом Мирним)
Завдання
1. Добери синоніми до слів горіти, журливий, пестити, ясний.
2. Замість крапок постав відповідне дієслово з дужок. Поясни свій вибір.
     У повітрі (бриніла, лунала, звучала) дзвінка жайворонкова пісня.
3. Склади план до тексту.
4. Напиши докладний переказ, використовуючи слова поливсь, цілувало, обізвалось у переносному значенні.



Завдання на 12 квітня
 Тема: Розрізнення Л-Р.
1. Запиши слова у дві колонки залежно від наявності в них звуків [р], [л].
     Блакитний, поблажливо, брат, брама, бродити, клапан, цифра, бригадир, глухий, глина, глузувати, картуз, пружина, клекіт, вибрик, брус, глечик, клен, бритва, пробка, блискавка, брови, дракон, трава, трамвай.
2. Запиши слова, вставляючи пропущені букви л, р.
П...авда, п...аття, б...атик, п...адід, п...акат, п...асувати, п...астилін, п...осо, п...одукти, п...ечі, п...авати, теп...ий, п...емія, п...едмет, п...езидія, аг...оном.
3. В поданих словах заміни букви Л на Р. Запиши утворені слова і поясни їх значення.
лис - _____        лити - ______
ліс - ______       колона - _____
лак - _____        лама - ______
лот - _____        луки - ______
4 Прочитай текст. Випиши слова у три колонки: зі звуками [л],   ], [л-р].









Сорока
   Настала осінь. Спорожніли поля і луки, відлетіли журавлі, зате ворони, галки, сороки переселились із полів та луків ближче до нашого житла.
   Приручена сорока - одна з най більш потішних пташок. Вона швидко звикає до людей, літає за ними по кімнаті, сідає на голову,  плечі, дозволяє себе гладити і брати в руки. Часто сорока так звикає, що її можна випускати на вулицю, і вона політає, а тоді повертається додому.
    Сорока дуже кмітлива і вміє наслідувати свист та спів інших птахів. У сороки є ще одна особливість - любов до блискучих предметів.
   Одного разу трапився такий випадок. У моїх знайомих жила у квартирі ручна сорока. Вона вилітала на волю, а коли нагуляється вдосталь, поверталась додому. Якось, коли сім’я сиділа за обідом, у відчинене вікно влетіла сорока. Вона сіла прямо посеред стола. І раптом всі побачили, що у дзьобі в неї щось блищить. Це була золота каблучка. Де вона її взяла, невідомо, та з тих пір, щоб уникнути неприємностей, сороку більше не випускали на вулицю.
   Недарма цю птаху називають злодійкою.
                                                             (І. Соколов-Микитов)
Завдання
1. Чому сороку називають злодійкою?
2. Запиши звички сороки.

Завдання на 05 квітня
Тема: Розрізнення п-т.
1. Встав пропущені букви П або Т. Запиши речення в зошит.
  На широких  ..ольових  ..рос..орах буйно колоси..ься золо..а  ..шениця.  Біля ш..аківні сиди..ь веселий ш..ак і вис..івує улюблену   ..існю.  У зоо..арку ді..и   ..обачили зебру, мав..у, бегемо..а й смугас..ого  ..игра. На с..е..ових  ..рос..орах ви..асаю..ься великі с..ада худоби.
2. Випиши словосполучення іменник + дієслово.


Хліб
      Принесли хліб і на столі поклали. І лежить хліб - теплий, пахучий, роботящими руками подарований. Золоті руки зерно в ріллю посіяли. Роботящі руки зерно зібрали, тісто замісили, хліб спекли. Лежить хлібина золота  і ніби промовляє: любіть мене, шануйте, їжте та здоровими будьте.
3. Склади словосполучення прикметник + іменник. Запиши їх у зошит.
  • Дбайливий, достиглі, тонке, холодний, густа, літній, студена, молодий, дрібне.
  • Стебло, вітер, плоди, трава, догляд, вода, дощ, насіння, росток.
4. Склади речення з поданих слів.
Цвіте, дрібними, картопля, квіточками.
Капусти, на, у, розсаду, городах, травні, посадили.
Денис, товаришу, насіння, дав, городини.
Добре, дорослим, у, діти, вирощуванні, помагають, помідорів.

Завдання на 29 березня
Тема: Розрізнення п-т. Утворення словосполучень.
1. Встав пропущені букви П або Т.
Цілий   . иждень  шила  Ка . я
для  сес . рички   модне  . ла . . я.
С . ала  міря . и  сес . риця - 
. ла . . я  зовсім не годи . ься.
Нині  з  . ла . . я  для сес . рички
шиє Ка . я рукавички.
2. Чи можна зрозуміти ці слова? Чому? Яка буква написана не правильно? Виправ помилки і запиши слова у зошит, виділивши букви п зеленим кольором і т -  синім кольором.

толе            білеп              отеньки
сипо             панець           парілка
талка          шатка           правень
пуман          зошип            пелеграма
3. Запиши назви малюнків у зошит.


4. Перебудуй речення.
Павутина плете павука.
Граблі згрібали дітьми сіно і прибирали під навіс.
Чоботи поставили Петрика під стіл.
Сонечко спокійно грілось на смугастих тиграх.

Завдання на 22 березня

Тема: Розрізнення п і т. Ланцюжок слів. 

1. Напиши під кожною цифрою відповідну букву

     3          2      3    2    3    2    3    3    2    2    3    3    3    2    2    3    3

2. Спиши, вставляючи замість цифр або крапок т чи п.

2альма    хала3     лам2а      флей3а      шкар2етка

3анець    сер2       жов3ок    ху3ро        2аль3о

3уман     бра3       зу2инка   ш2ак         2ла33я


. еремога     біле .         . ор . фель       . е . ленький

. урист         воро . а     . ру . ик            . ер . лячий

. ечиво        дя . ел        . о . оля            . рочи . ав

. елевізор   буфе .         . родук . и        . о . емнів

3. Склади ланцюжок слів. Причому, кожне наступне слово починається з букви, що є кінцем попереднього слова 

    Палац

      
 

    

   

Слова для довідок: папір, тин, ряст, нафта, цап.

4. Виправ помилки. Запиши виправлений варіант речень у зошит.

1). Я іменини відзначаю:

з’їв порт і випив чашку чаю.

2). Ділянка на березі моря ,

 де причалюють кораблі, - це торт.

3). У запальному танку кружляла танцювальна тара.

4). Пакувальний матеріал для зберігання і перевезення товару називається пара.


Завдання на 18 січня

Тема: Розрізнення ф-хв. Утворення слів, словосполучень.

1. Пам’ятай!

Ф - вимовляй один звук - [ф], пиши букву ф.

Хв - вимовляй два звуки - [х] + [в] і пиши дві букви - хв.

2. Виразно прочитай пари слів і речення

фарба - хвалити              фірма - хвіст

ферма - хворіти              фільм - хвилина

фіолетовий - хвіртка      флот - хвоя

футбол     портфель       фартух

Федір фарбував фіалки фіолетовими фарбами.

3. Добери потрібні слова.

- Яке значення слова фартух?

(Фартух - частина одягу, що захищає плаття, костюм від бруду.)

- Добери до слова футбол споріднені слова (спільнокореневі слова).

- Добери до слова портфель слова - назви дій. (нести, купити, ...)

- Добери до слова фартух слова - назви ознак.

4. Склади і запиши слова.

              оя

              ільм

              иля

     Ф     онтан

     Хв   илина

             іртка

             ірма

4. Встав у слова букви ф або хв. Запиши їх у зошит.

***іалка,   ***іст,   ***ея,    ***утбол,   ***ороба,   ***ортеця,   ***иля,   ***илина,   ***онтан,   сара***ан,   ***оя.

Прочитай утворені слова правильно вимовляючи звук [ф].

5. Допиши речення.

Шістдесят секунд - це одна ________.

Мишко часто хвалився, тому його називають ________.

Вітер піднімає на морі високі ________.

Вадим сьогодні не пішов у школу, бо він _________.

У лисиці довгий ______.


На сосні та ялині листя, як голочки. Це - ___________.


Завдання на 11 січня

Тема: Розрізнення ф-в. Опис фазана за планом.

1. Прочитай і запиши слова зі звуком [ф], що відповідають на питання що?, потім слова, які відповідають на питання який?

              Алгоритм списування

  1. Прочитай слово. 
  2. Записуй кожне слово, голосно промовляючи його по складах.
  3. Вимов звуки [ф], [в].
  4. Порівняй свій запис зі зразком, виправ помилки.
Афіша     вода        фруктовий       ввічливий      арфа       вата вікно    телефон    дельфін      вишневий       вагон      фабричний

2. Встав пропущені букви в, ф. Запиши слова в зошит.

***лакон,   ***агон,   ***орота,   ***рукти,  ***ігура,    ***ата, ***ихор,   ци***ра, голо***оломка,  Го***ерла, соло***ей, ка***е,   голо***а,   про***есія,  ***рукто***ий, ал***а ***іт. 

3. Із поданих слів склади речення.

Валя, пов’язати, фартух.

Біля, ворота, воротар, стояти.

Володя, дарувати, Віра Федорівна, фіалки.

Віра Федорівна, в, фіалки, ставити, ваза, фарфорова.

Вивела, Валя, формула.

Феодосії, музей, у, є, Айвазовського.

Верстати, фабрику, на, привезли, нові.

4. Розглянь малюнок фазана. Дай відповіді на запитання.

  • Що таке фазан?
  • Якого кольору пір’я?
  • Який хвіст?
  • Це водяний чи лісовий птах?
  • Чи можна розводити його на фермах?


Ще раз розглянь малюнок, потім склади опис використовуючи універсальні запитання.

Питання                     Відповідь

1. Назви частин тіла.        

                                           1. Тіло ______ складається із ________.

2. Назви частин голови.  

                                            2. На голові _________ є ___________.

3. Чим вкрито тіло?           

Чи є хвіст? Який?             3. Тіло ________ покрите __________.                                                 У ___________ є _____________.

4. До яких птахів відно-     

ситься?                               

                                               4. _______ відноситься до ______.

5. Де живе?                         

                                              5. ___________ живе _________. 


Завдання на 28 грудня

Тема: Розрізнення ф-в. Робота з деформованим текстом.

1. Прочитай, чітко вимовляючи звуки.

вата            фарба

вода            фонтанг

вулик          футбол

       олодимир                             Ме          одій

В       адим                              Мар   Ф    а

       арвара  

2. Встав пропущені букви Ф або В.

          фартух                вода

***абрика,    ***уха,    ал***авіт,    ***рукти,    саді***ник,

***ерблюд,   еста***ета,   ***орма,   ***иноград.

3. Змінюючи одну букву, утвори два нових слова.

Ферма - _________, _________ .

4. Відгадай загадки, запиши відгадки.

За горами , за долами

ходить свита і кожух. (в, я, в, і, ц)




Підморгне зеленим оком - ми йдемо,

                                       Підморгне червоним оком - стоїмо.                                                                          (с, в, т, і, л, ф, о, р, о)

5. Склади слова з поданих букв. Запиши їх у два стовпчики під буквами Ф і В.

1)  і, и, н, к, в              2)  а, у, в, н, ч 

     і, ї, н, к, ф                    о, е, ф, р, ш

     о, а, р, м, ф                  і, в, с, т, х

     і, е, т, р, в                     е, а, р, м, ф


Завдання на 16 листопада

Тема: Диференціація звуків [ш]-[ж]. Переносне значення слова. Синоніми. Лексична тема "Хліб".

1. Заміни слова за зразком і встав пропущені букви, запиши. Закінчи віршики.

  один     багато

    ву .  -     вужі     вір . -    вірші                                          


   арку . -  _______               

    гара . -  ________     

   ні . -       ________

   подоро . - ________ 

          По траві повзла змія - 

          налякався дуже я.

          Від гадюки біг чимдуж,

         а то виявився   _______ .

              

                                         


    - Що ти, донечко, шепочеш?

      і чому це ти не спиш?

      Я, матусю, спати хочу,

     але треба вивчить _________.


2. Добери перевірні слова і встав пропущені букви.


сте . ка -      стежечка 
ча . ка -         чашечка 
кни . ка -     ________  дорі . ка -  _______      
ло . ка -    _________  поду . ка -   _______
пирі . ки - _________     

Вибіг Гри . ка на дорі . ку -
на дорі . ці сидить кі . ка.
Взяв з дороги Гри . ка кі . ку -
хай піймає кі . ка ми . ку.

Візьми ло . ку та поку . туй горо . ку.

3.  Поясни значення виразів.

Золота сережка.            Золоте колосся.

Залізний дріт.                Залізний характер.

Каштанове дерево .      Каштанове волосся.

Пшеничний колос.       Пшеничне волосся.


4. Прочитай текст. Знайди слова із буквами Ш і Ж.

Жменя пшениці

      Старий хлібороб дід Карпо привіз до млина мішок пшениці.Ось уже й черга його підійшла. Приніс дід Карпо мішок до коша, в який засипають зерно, розв’язав мотузку і став пересипати з долоні на долоню добірну пшеницю. 
В його очах сяяла радісна усмішка.
      Тоді висипав зерно у кіш і аж зітхнув - немов розлучався з дорогим другом.
      Коли пшениці в коші було вже мало, дід узяв жменю зерна й висипав собі в кишеню.
     Вдома скопав грядку, висіяв ту пшеницю з кишені й сказав зернятам:

     — Живіть...

                                                                                                 Василь Сухомлинський.

  •   Навіщо дід висипав собі у кишеню жменю зерна?
  • Знайди і запиши в зошит слова з префіксами, які надають одному й тому слову різних відтінків.                
5. Склади і запиши розсипані слова.


                        Ж . . .                                 



                                                        

. Ш . . . . .



Завдання на 09 листопада ( 2 - заняття)

Тема: Диференцііація звуків [ш]-[ж]. Префіксальне словотворення. Слова-пароніми.

1. Прочитай склади і слова, чітко вимовляючи звуки [ш] і [ж].

ши - жи                      шпа - жба                       

шу - жу                      шти - жди                       

аша - ажа                   шар - жар                       

ошо - ожо                  шафа - жаба     

              

шо - жо                         ши - жи  

шофер - жолудь            шия - жир

шорти - жовток            шифер - жирафа

мішок - дружок            машина - ожина



шу  - жу                     ше - же                             

шум - жук                 шеренга - жетон             

шуба - жуйка            шепіт - жердина              

парашут - кожух      кошеня - пожежа             

2. Встав потрібну букву. 

      ш                          ж                                     

. айба                     . акет                      

. апка                     . уравель                  

фарту . ок             ї . ак                          

ко . ик                   бакла . ан                 

                      ш - ж 

  . афа                  пру . ина

. айворонок        аба . ур

калю . а               ко . еня

поро . ок             ко . у . .ок

Отримані слова запиши у зошит.

3. Пограй в гру " Розмісти картинки".

4. Добери з дужок потрібні слова. Речення запиши у зошит.

______________ прожити - не поле перейти. (життя, шиття)

Женя любить ___________ і вишивати. (шити, жити)

Волосяний покрив на тілі тварин - це ___________.

Метал, з якого виготовляють консервні банки, - це _________.

                                                                       (жерсть, шерсть)

5. Прочитай. Зміни слова за зразком і виділи закінчення (завдання виконай письмово).

         ПО                                        З

   ЗА                                      ВІД

ПЕРЕ     ШИТИ              ПЕРЕ  ВАЖИТИ

   ПІД                                     ДО

           ДО                                  НА

я важу - ти важиш

я біжу - 

я дружу - 

я лежу - 

я ріжу - ти ріжеш

я в’яжу - 

я стережу - 

я живу - 

6.  Виправ помилки.



  • Діти збирали гриби у котик.

  • У Сашка на голові зимова папка.
  • Бригадир послав по глину екскаватор і малину.
  • Просо висіяв Микита, та чомусь вродило сито.



Немає коментарів:

Дописати коментар