7-Б, Трушківський Сергій

Завдання на 26 квітня

Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині слова. Словотворення іменників з пестливим значенням. Лексична тема "Весна".

1. Прочитай вірш і запам’ятай зменшувально-пестливі слова зі звуком [н՛] у середині слова.

Весна

Біжать, біжать хмариночки
По небу в далечінь
І кидають від сонечка
Свою легеньку тінь.
А сонечко всміхається
Цілує гай і сад,
І в листя одягається
Зелений виноград.
Цвітуть грушки і вишеньки,
І яблунька рясна, -
Прийшла з теплом і сонечком
Сподівана весна.
                            Олена Журлива

Запиши їх по пам’яті в зошит.

2. Утвори нові слова за зразком. Добери до них прикметники.
Зразок : весна - веснонька, рання веснонька.
 Пісня- ..., дівчина - ..., хвилина - ..., калина - ...,  лапа - ... .

3. Спиши слова, де треба постав знак м’якшення.
Бат...ко, дон...ка, син...ка, спин...ка, шпил...ка, пил...ка, рис...ка, дяд...ко.

4. Розглянь малюнки.








Дай повну відповідь на запитання.
- Що таке тюльпан, мальви, кульбаба?
-  Хто такий дельфін?
- Як ми ділимо апельсин? (Ми ділимо апельсин на шматочки).

5. Відгадай загадку.
Поховались за пеньки довгоногі хлопчаки.
У картузиках руденьких, називають їх ... (опеньки).
- Назви слово-відгадку по звуках. Який звук м’який? Яка буква позначає м’якість приголосного звука?

6. Прочитай вірш. Виділи слова зі ь (знаком м’якшення ) в середині слова.
Гарненька кицька в мене є, біленьку лапоньку дає.
І не мурчить, а розмовляє, скажіть, такої в вас немає?


Завдання на 19 квітня

Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині             слова. Суфіксальне словотворення (суфікси -еньк-, -ельк-).

1. Відгадай загадки.
Всіх уранці піднімає, хоч у нього рук немає. (Будильник)

Під нашим дахом морквина росте. 
Сонце пригріє, вона упаде. (Бурулька)


    -   Як вимовляється звук л'? (М’яко)


2. Запиши в зошит слова, які мають м’який приголосний в середині слова.
Галка, галька, пеньки, пінка, пальма, пальці, гілка, пальто, письмо, колоски, яблунька, дівчинка.
3. Зміни слова за зразком та запиши їх у зошит.
Зразок: новий - новенький (стільчик).
Білий -   ....  (бантик).
Гарний - ....  (будиночок).
Малий - ....  (хлопчик).
Теплий -  .... (кожушок).
Смачний - .... (пиріжок).


6. Прочитай вірш. Назви слова із суфіксом -еньк-.
В Юрчика - малі ніжки, в бабусі - старенькі,
Підуть собі поволеньки у гай зелененький.
У Юрка - очинькі бистренькі, бачать крізь травичку -
Тут горбочок, там грибочок, там спілу суничку ...
                                                  Марійка Підгірянка
7. Склади речення за сюжетними малюнками та запитаннями.
  • Яка сорочка у Василька?
  • Яка бабуся ходить помаленьку?
  • У якому пальті ходить Наталка?
  • Яку сукню одягла Галинка?



(У Василька біленька сорочка. Старенька бабуся ходить помаленьку. Наталка ходить к теплому пальті. Галинка одягла гарненьку сукню.)




Завдання на 12 квітня

 Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини. 

1. Зміни слова за зразком: він - вони.    

Зразок: пише - пишуть.

Ріже - _____,   веде - ________,

несе - _____,   бере - ________.

2. Встав пропущені слова, скориставшись словами з довідки:

Дрова    .....   пилкою.    Одяг    .....    голкою.

Зерно    .....   сівалкою.    Вулицю  .....  мітлою.

Землю   .....   плугом.      Гвіздок   .....   молотком.

Довідка: пиляють, підмітають, забивають, шиють, сіють, орють.

3. Розгадай загадки. Встав пропущені літери. Випиши дієслова з Ь.







Коли нема - чекаю.. ,  коли прийду  тікаю.. .

Не кін.. , а біжит.., не ліс, а шумит.. .

4. З’єднай лінією фразеологізм та його тлумачення. Випиши слова з Ь.

Комар носа не підточить      не турбуються

І в ус не дує                             ідеально

Аж земля дрижить                чимдуж

Аж руки горять                     дуже хочеться працювати

5. Утвори слова за зразком. Підкресли орфограму.

Зразок: читати - читають

знаходити - _________     стояти - _________

збиратися - _________     вчитися - ________

умиватися - _________     грати - __________

                    

Завдання на 05 квітня

Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини. Лексична тема "Риби".

1. Прочитай вірш. Випиши назви тварин, в яких м’який знак пишеться в кінці слова.

Півень, горобець, ведмідь -

Знак м’який в кінці стоїть.

Журавель, тюлень і рись - 

М’який знак, не помились!

                       О. Кононенко

2. Розглянь малюнки. Запиши слова у дві колонки: з ь і без нього.

окунь
карась

лящ

щука

йорж

сом

судак

лосось


 3. Запиши подані слова в однині. Із трьома словами на вибір склади і запиши речення.

Зразок: гості - гість

Стільці - ________   швеці - _________

коні - __________    мудреці - _________

пні - __________      джмелі - _________

камні - _________    медалі - __________


4. Придумай і запиши дієслова за зразком.

           ВчиТЬ                   СмієТЬСЯ

___________ть               _________ться

___________ть               _________ться

___________ть               _________ться

___________ть               _________ться

5. Розкрити дужки, поставити дієслова у ІІІ особі множини теперішнього часу.

  • Як косарі сіно (косити), то дощів не (просити).
  • Ластівки низько (літати), дощ (обіцяти).

Завдання на 29 березня

 Тема: Вживання ь (знака м’якшення) після букв, що позначають м’який приголосний у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини теперішнього часу. Лексична тема "Птахи, звірі".

1. Запиши назви картинок, у яких треба  ь у кінці слова.

   




2. Назви приголосний звук, який стоїть у кінці слова.

Лось, вісь, Івась, дідусь; тінь, осінь, учень, серпень; танець, терпець, олівець, кінець.

3. Запиши слова у дві колонки: з Ь і без нього.

Олень, лось, вовк, їжак ведмідь, рись, тигр, слон, лань, лев, борсук, кінь, тюлень, ховрах, бурундук, заєць.

4. Запиши назви птахів у дві колонки: з Ь знаком і без нього.


5. Дай письмові відповіді на запитання.

- Як пересуваються птахи? (Птахи ходять, літають, ..., ..., ..., ... .)

- Як пересуваються тварини? ( Бредуть, дріботять, плигають, ..., ..., ..., ..., ..., ...)

6. Встав потрібні букви ть, ль.

Уча..  мами:  рибку  плава..,  звіра  біга..,  птиць  літа..,

 А дітей навчає вчите..  все  умі..,  багато  зна.. .


Завдання на 22 березня 

Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини.

1. Зміни слова за зразком: він - вони.    

Зразок: пише - пишуть.

Ріже - _____,   веде - ________,

несе - _____,   бере - ________.

2. Встав пропущені слова, скориставшись словами з довідки:

Дрова    .....   пилкою.    Одяг    .....    голкою.

Зерно    .....   сівалкою.    Вулицю  .....  мітлою.

Землю   .....   плугом.      Гвіздок   .....   молотком.

Довідка: пиляють, підмітають, забивають, шиють, сіють, орють.

3. Розгадай загадки. Встав пропущені літери. Випиши дієслова з Ь.







Коли нема - чекаю.. ,  коли прийду  тікаю.. .

Не кін.. , а біжит.., не ліс, а шумит.. .

4. З’єднай лінією фразеологізм та його тлумачення. Випиши слова з Ь.

Комар носа не підточить      не турбуються

І в ус не дує                             ідеально

Аж земля дрижить                чимдуж

Аж руки горять                     дуже хочеться працювати

5. Утвори слова за зразком. Підкресли орфограму.

Зразок: читати - читають

знаходити - _________     стояти - _________

збиратися - _________     вчитися - ________

умиватися - _________     грати - __________

                    





Завдання на 18 січня

Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо. Лексична тема "Імена людей".

1. Пригадай, правила вживання буквосполучень йо, ьо.

2. Встав потрібні буквосполучення ьо, йозапиши їх у зошит, підкресли слова з йо.

Ц***го,  тр***х,  у н***го,  бо***вий,   ***сип,  ма***р,  га***к,  ма***ріє,  син***го.

3. Запиши слова у дві колонки: ьо - йо.
Сьогодні, сльози, серйозний, район, пеньок, мільйон, льон, знайомий, синього, гайок, льодовий, бойовий, медальйон, дзьоб, майонез,  бадьорий, бульйон, незнайомий.

4. Запам’ятай як пишуться імена, прізвища і по батькові.

Сергій - Сергійович

Андрій - ____________

Віталій - ____________

Юрій - _____________

Йосип - ____________

Олексій - ___________

Анатолій - __________

Аркадій - ___________

       Воробйов               Ковальов

       Муравйов               Пушкарьов

       Соловйов               Мальований

       Гайовий                 Петльований     

4. Встав ьо або йо. Розглянь малюнок і запиши відповідь на запитання.


    С..годні вранці Л..ня Га..вий і Ст..па Ковал..в пішли через в га..к у похід. У гайку вони зустріли зна..мого - Йосипа Вороб..ва.

    У син..му небі пливли хмарки. У кущах т..хкав соловейко. Цвіли різнокол..рові квіти. Настрій у хлопців був бад..рий.

     Ст..па і Йосип не мали компаса. Л..ня і Ст..па не мали карти.

Хто де?                                  Ім’я                      Прізвище

Крайній зліва            _____________        ______________

Посередині                _____________       _______________

Крайній справа         _____________       _______________



Завдання на 11 січня

Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо.                  Робота з деформованим текстом.

1. Прочитай і запам’ятай правила. 

2. Поділи слова на склади.
Сьо | мий, гайок, йогурт, льон, пеньок, Йосип, третього, знайомий, чайок, працьовитий, тьохкає, майонез.

3. Запиши слова у дві колонкийо - ьо.
Льотчик, Льоня, знайомий, майонез, бадьорий, майор, синього, серйозний.

4. Встав потрібне буквосполучення йо чи ьо. При потребі ще раз звернися до правил.
Солов..в,  Мурав..в, Ковал..в, Журавл..в, Вороб..в, С..мін.
Повтори правило написання великої букви у прізвищах людей.

5. Віднови речення.
Гайок, річкою, зеленіє, за.   
Копійок, дев’яносто, коштують, аркуші, два.   
Кольору, квіти, синього, льону. 
Йоржів, Олексій, і, ловили, Йосип.

6.Поясни значення слова йорж. 
Юрко ловив рибу вудочкою.
На гачок впіймався йорж.
У Наталки - йорж.
Йоржем вона миє банки і пляшки.


7. Прочитай текст. Перекажи його.



    Лікар
            Наш сусід Йосип Андрійович - лікар. Йому сорок років. Він чуйний і уважний до дітей. Лікар добре лікує хворих. Дуже часто дорослі та діти звертаються до нього за порадою або за  допомогою. Йосип Андрійович ніколи не відмовляє хворим та тим, хто потребує допомоги. Ми всі його поажаємо і шануємо.




Завдання на 28 грудня

Тема: Сполучення букв ьо. Прикметники родового відмінка однини.

1. Утвори та прочитай склади та слова.

с                                     сьогодні

ц                                     цьому

л                                     льодоруб

р        ЬО                      трьох

т                                     тьохкає

д                                     дьоготь

н                                     пеньок

2. Підбери відповідну звукову модель до слів.

       - о -            сім

      = о -           сьомий

       - о = о -       цар

       = о - о -       царьок

3. Прочитай.

день - деньок             льон - льотчик

пень - пеньок            сьомга - кольори

4. Зміни слова й утвори словосполучення.

        який?                  якого?

    синій                  синього неба

    третій                ________ класу

    нижній              ________ одягу

    сьомий              ________ поверху

    житній              ________ хліба

5. Прочитай речення, випиши парами виділені слова. Визнач місце у слові м’якого приголосного, позначеного ь.

Зразок:   день - деньок

День починаєтьсяя з ранку. Добрий деньок був у неділю.  Від старої сосни залишився пень.  Я сів на пеньок. Я відчув біль у спині. Масажист знайшов  больову точку.

 

Завдання на 16 листопада

Тема: Написання у, ю після букв, що позначають тверді і м’які приголосні. Багатозначні слова.

1. Прочитай склади і слова.

лу        су      ну       ту       ду        цу       ру       дзу

лю       сю     ню      тю      дю       цю      рю      дзю

люди              гадюка               калюжа

2. Склади звукові схеми слів








☐☐☐☐☐☐                ⬜⬜⬜⬜                         ⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜

3. Прочитай, запиши в зошит. Підкресли букви, що позначають тверді і м’які приголосні, за зразком.

луги - лютий         туман - тюльпан        нуль - нюх

лук - люк               рука - рюкзак             суша - сюжет

тунель - тюлень    дзусь - дзюрчить        цукор - цюкати

4. Встав пропущені букви У  чи  Ю.

л . ди                 зоз . ля                т . луб

л . стра              са . ат                 масл . к

н . хати             ад . нок               бл . до

з . би                 с . бота                р . ки

р . кзак             шл . пка               кл . ч



    Стрілець тримає стріли й л . к.

   Каналізаційний л . к закритий.


      У цирку виступає т . лень.

Машина їде у т . нель.       

5. Склади розсипані слова.
     2  1
долюб  ___________           члюк       ___________
спу       ___________           дилюна  ____________

6. Виправ помилку.
Вночі цвітуть у небі квіти.
- Салат! Салат! - 
гукають діти.    Ігор Січовик


 Завдання на 09 листопада

Тема: Написання у, ю після букв, що позначають тверді і м’які приголосні. Знахідний відмінок однини.

1.Прочитай слова.

ЛУК - ЛЮК

  • Поясни значення слів: лук - це .......... , лук - це ............. .
  • Назви перший звук у кожному слові.     ([л] - [л']).
  • Чим відрізняються ці два слова на письмі? 
Отже, буква ю вживається для позначення на письмі м’якості приголосного звука [л՛].

2. Прочитай табличку слів, порівняй, як звучать перші звуки в кожній парі.
цукати - цюкати     руки - рюмсати
дупло - дюжина     тунель - тюлень
нуль - нюхати         дарунок - дюшес


3. Встав сполучення букв лю -лу у словах.

Ко__чка,  к__бок,  мас__к,  га__шка,  к__мба,  ма__вати,  к__вати,  го__б,  са__т,  жо__ді, пе__стки, по__ниці.

4. Розглянь малюнки. Назви їх.



Добавьте подпись









      


Криниця, паляниця, вівця, хлібниця, рукавиця, киця, мильниця, вулиця, полуниця, полиця.

Запиши ці слова у знахідному відмінку однини з опорою на малюнки (криницю, вівцю, ....)

5. Розглянь сюжетні малюнки і дай відповіді на запитання.



  1. Куди лягає сніг? (Сніг лягає на землю, на річку.)

  2. Куди прийшли діти? (Діти прийшли на ковзанку.)

3. Що несе тато додому? (Тато несе додому ялинку.)

Назви ознаки зими. Запиши декілька речень про зиму в зошит.


Завдання на 02 листопада

Тема: Написання у, ю після букв, що позначають тверді і м’які приголосні. Знахідний відмінок однини.

1. Прочитай уривок з вірша.

І ридає - ух! -

В синій капелюх.

Зеленушки за горою -

Позливалися з травою.  (Т. Винник)

Словникова робота:

Зеленушка  (гриб рядовка) - їстівний гриб, який росте у хвойних лісах, на піщаних грунтах. 


Випиши виділені слова. Добери до виписаних слів відповідні звукові схеми. 

[一O|一O|=O′一]              [一O|一O՛|=O]

- Які звуки позначає буква ю на початку слова та після голосного?

- Який звук позначає буква ю після м’якого приголосного?

_______________________________________________________

Буква ю на початку слова та після голосного позначає звуки [й],[у]. Після м’якого приголосного звук [у].

_______________________________________________________

2. Збери слова з розсипаних складів. Запиши ці слова в зошит.

-цю-      ма-      -ють     -ва-     -ди       -пин      лю-

спі-     -ють       -лю-     тан-     лю-     -ють

3. Прочитай текс, уставляючи пропущену букву у словах.

   Л..блю осінь. Я мал..ю осінню картину. Іде дощ. У кал..жах плаче жовте листя. Відліта..ть пташки у вирій. Дерева з ними проща..ться. Комахи та звірі готу..ться до зими.

   Он по стежці чимчику..ть їжаки. Десь знайшли масл..ка - на зиму припаси.

   Скоро л..та зима. (За М. Людкевич)

Спиши перший абзац, уставляючи пропущену букву в словах. Які звуки вона позначає?

Немає коментарів:

Дописати коментар