Завдання на 26 квітня
Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині слова. Словотворення іменників з пестливим значенням. Лексична тема "Весна".
Весна
Завдання на 19 квітня
Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині слова. Суфіксальне словотворення (суфікси -еньк-, -ельк-).
- Яка сорочка у Василька?
- Яка бабуся ходить помаленьку?
- У якому пальті ходить Наталка?
- Яку сукню одягла Галинка?
Завдання на 12 квітня
Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини.
1. Зміни слова за зразком: він - вони.
Зразок: пише - пишуть.
Ріже - _____, веде - ________,
несе - _____, бере - ________.
2. Встав пропущені слова, скориставшись словами з довідки:
Дрова ..... пилкою. Одяг ..... голкою.
Зерно ..... сівалкою. Вулицю ..... мітлою.
Землю ..... плугом. Гвіздок ..... молотком.
Довідка: пиляють, підмітають, забивають, шиють, сіють, орють.
3. Розгадай загадки. Встав пропущені літери. Випиши дієслова з Ь.
Коли нема - чекаю.. , коли прийду тікаю.. .
Не кін.. , а біжит.., не ліс, а шумит.. .
4. З’єднай лінією фразеологізм та його тлумачення. Випиши слова з Ь.
Комар носа не підточить не турбуються
І в ус не дує ідеально
Аж земля дрижить чимдуж
Аж руки горять дуже хочеться працювати
5. Утвори слова за зразком. Підкресли орфограму.
Зразок: читати - читають
знаходити - _________ стояти - _________
збиратися - _________ вчитися - ________
умиватися - _________ грати - __________
Завдання на 05 квітня
Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини. Лексична тема "Риби".
1. Прочитай вірш. Випиши назви тварин, в яких м’який знак пишеться в кінці слова.
Півень, горобець, ведмідь -
Знак м’який в кінці стоїть.
Журавель, тюлень і рись -
М’який знак, не помились!
О. Кононенко
2. Розглянь малюнки. Запиши слова у дві колонки: з ь і без нього.
окунь |
карась |
лящ |
щука |
йорж |
сом |
судак |
лосось |
3. Запиши подані слова в однині. Із трьома словами на вибір склади і запиши речення.
Зразок: гості - гість
Стільці - ________ швеці - _________
коні - __________ мудреці - _________
пні - __________ джмелі - _________
камні - _________ медалі - __________
4. Придумай і запиши дієслова за зразком.
ВчиТЬ СмієТЬСЯ
___________ть _________ться
___________ть _________ться
___________ть _________ться
___________ть _________ться
5. Розкрити дужки, поставити дієслова у ІІІ особі множини теперішнього часу.
- Як косарі сіно (косити), то дощів не (просити).
- Ластівки низько (літати), дощ (обіцяти).
Завдання на 29 березня
Тема: Вживання ь (знака м’якшення) після букв, що позначають м’який приголосний у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини теперішнього часу. Лексична тема "Птахи, звірі".
1. Запиши назви картинок, у яких треба ь у кінці слова.
2. Назви приголосний звук, який стоїть у кінці слова.
Лось, вісь, Івась, дідусь; тінь, осінь, учень, серпень; танець, терпець, олівець, кінець.
3. Запиши слова у дві колонки: з Ь і без нього.
Олень, лось, вовк, їжак ведмідь, рись, тигр, слон, лань, лев, борсук, кінь, тюлень, ховрах, бурундук, заєць.
4. Запиши назви птахів у дві колонки: з Ь знаком і без нього.
5. Дай письмові відповіді на запитання.
- Як пересуваються птахи? (Птахи ходять, літають, ..., ..., ..., ... .)
- Як пересуваються тварини? ( Бредуть, дріботять, плигають, ..., ..., ..., ..., ..., ...)
6. Встав потрібні букви ть, ль.
Уча.. мами: рибку плава.., звіра біга.., птиць літа..,
А дітей навчає вчите.. все умі.., багато зна.. .
Завдання на 22 березня
Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини.
1. Зміни слова за зразком: він - вони.
Зразок: пише - пишуть.
Ріже - _____, веде - ________,
несе - _____, бере - ________.
2. Встав пропущені слова, скориставшись словами з довідки:
Дрова ..... пилкою. Одяг ..... голкою.
Зерно ..... сівалкою. Вулицю ..... мітлою.
Землю ..... плугом. Гвіздок ..... молотком.
Довідка: пиляють, підмітають, забивають, шиють, сіють, орють.
3. Розгадай загадки. Встав пропущені літери. Випиши дієслова з Ь.
Коли нема - чекаю.. , коли прийду тікаю.. .
Не кін.. , а біжит.., не ліс, а шумит.. .
4. З’єднай лінією фразеологізм та його тлумачення. Випиши слова з Ь.
Комар носа не підточить не турбуються
І в ус не дує ідеально
Аж земля дрижить чимдуж
Аж руки горять дуже хочеться працювати
5. Утвори слова за зразком. Підкресли орфограму.
Зразок: читати - читають
знаходити - _________ стояти - _________
збиратися - _________ вчитися - ________
умиватися - _________ грати - __________
Завдання на 18 січня
Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо. Лексична тема "Імена людей".
1. Пригадай, правила вживання буквосполучень йо, ьо.
2. Встав потрібні буквосполучення ьо, йо, запиши їх у зошит, підкресли слова з йо.
Ц***го, тр***х, у н***го, бо***вий, ***сип, ма***р, га***к, ма***ріє, син***го.
3. Запиши слова у дві колонки: ьо - йо.
Сьогодні, сльози, серйозний, район, пеньок, мільйон, льон, знайомий, синього, гайок, льодовий, бойовий, медальйон, дзьоб, майонез, бадьорий, бульйон, незнайомий.
4. Запам’ятай як пишуться імена, прізвища і по батькові.
Сергій - Сергійович
Андрій - ____________
Віталій - ____________
Юрій - _____________
Йосип - ____________
Олексій - ___________
Анатолій - __________
Аркадій - ___________
Воробйов Ковальов
Муравйов Пушкарьов
Соловйов Мальований
Гайовий Петльований
4. Встав ьо або йо. Розглянь малюнок і запиши відповідь на запитання.
С..годні вранці Л..ня Га..вий і Ст..па Ковал..в пішли через в га..к у похід. У гайку вони зустріли зна..мого - Йосипа Вороб..ва.
У син..му небі пливли хмарки. У кущах т..хкав соловейко. Цвіли різнокол..рові квіти. Настрій у хлопців був бад..рий.
Ст..па і Йосип не мали компаса. Л..ня і Ст..па не мали карти.
Хто де? Ім’я Прізвище
Крайній зліва _____________ ______________
Посередині _____________ _______________
Крайній справа _____________ _______________
Завдання на 11 січня
Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо. Робота з деформованим текстом.
5. Віднови речення.
7. Прочитай текст. Перекажи його.
Завдання на 28 грудня
Тема: Сполучення букв ьо. Прикметники родового відмінка однини.
1. Утвори та прочитай склади та слова.
с сьогодні
ц цьому
л льодоруб
р ЬО трьох
т тьохкає
д дьоготь
н пеньок
2. Підбери відповідну звукову модель до слів.
- о - сім
= о - сьомий
- о = о - цар
= о - о - царьок
3. Прочитай.день - деньок льон - льотчик
пень - пеньок сьомга - кольори
4. Зміни слова й утвори словосполучення.
який? якого?
синій синього неба
третій ________ класу
нижній ________ одягу
сьомий ________ поверху
житній ________ хліба
5. Прочитай речення, випиши парами виділені слова. Визнач місце у слові м’якого приголосного, позначеного ь.
Зразок: день - деньок
День починаєтьсяя з ранку. Добрий деньок був у неділю. Від старої сосни залишився пень. Я сів на пеньок. Я відчув біль у спині. Масажист знайшов больову точку.
Завдання на 16 листопада
Тема: Написання у, ю після букв, що позначають тверді і м’які приголосні. Багатозначні слова.
1. Прочитай склади і слова.
лу су ну ту ду цу ру дзу
лю сю ню тю дю цю рю дзю
люди гадюка калюжа
2. Склади звукові схеми слів
☐☐☐☐☐☐ ⬜⬜⬜⬜ ⬜⬜⬜⬜⬜⬜⬜
3. Прочитай, запиши в зошит. Підкресли букви, що позначають тверді і м’які приголосні, за зразком.
луги - лютий туман - тюльпан нуль - нюх
лук - люк рука - рюкзак суша - сюжет
тунель - тюлень дзусь - дзюрчить цукор - цюкати
4. Встав пропущені букви У чи Ю.
л . ди зоз . ля т . луб
л . стра са . ат масл . к
н . хати ад . нок бл . до
з . би с . бота р . ки
р . кзак шл . пка кл . ч
Каналізаційний л . к закритий.
У цирку виступає т . лень.
Машина їде у т . нель.5. Склади розсипані слова.
6. Виправ помилку.
Завдання на 09 листопада
Тема: Написання у, ю після букв, що позначають тверді і м’які приголосні. Знахідний відмінок однини.
1.Прочитай слова.
ЛУК - ЛЮК
- Поясни значення слів: лук - це .......... , лук - це ............. .
- Назви перший звук у кожному слові. ([л] - [л']).
- Чим відрізняються ці два слова на письмі?
Ко__чка, к__бок, мас__к, га__шка, к__мба, ма__вати, к__вати, го__б, са__т, жо__ді, пе__стки, по__ниці.
4. Розглянь малюнки. Назви їх.
Добавьте подпись |
Криниця, паляниця, вівця, хлібниця, рукавиця, киця, мильниця, вулиця, полуниця, полиця.
Запиши ці слова у знахідному відмінку однини з опорою на малюнки (криницю, вівцю, ....)
5. Розглянь сюжетні малюнки і дай відповіді на запитання.
3. Що несе тато додому? (Тато несе додому ялинку.)
Назви ознаки зими. Запиши декілька речень про зиму в зошит.
Завдання на 02 листопада
Тема: Написання у, ю після букв, що позначають тверді і м’які приголосні. Знахідний відмінок однини.
1. Прочитай уривок з вірша.
І ридає - ух! -
В синій капелюх.
Зеленушки за горою -
Позливалися з травою. (Т. Винник)
Словникова робота:
Зеленушка (гриб рядовка) - їстівний гриб, який росте у хвойних лісах, на піщаних грунтах.
Випиши виділені слова. Добери до виписаних слів відповідні звукові схеми.
[一O|一O|=O′一] [一O|一O՛|=O]
- Які звуки позначає буква ю на початку слова та після голосного?
- Який звук позначає буква ю після м’якого приголосного?
_______________________________________________________
Буква ю на початку слова та після голосного позначає звуки [й],[у]. Після м’якого приголосного звук [у].
_______________________________________________________
2. Збери слова з розсипаних складів. Запиши ці слова в зошит.
-цю- ма- -ють -ва- -ди -пин лю-
спі- -ють -лю- тан- лю- -ють
3. Прочитай текс, уставляючи пропущену букву у словах.
Л..блю осінь. Я мал..ю осінню картину. Іде дощ. У кал..жах плаче жовте листя. Відліта..ть пташки у вирій. Дерева з ними проща..ться. Комахи та звірі готу..ться до зими.
Он по стежці чимчику..ть їжаки. Десь знайшли масл..ка - на зиму припаси.
Скоро л..та зима. (За М. Людкевич)
Спиши перший абзац, уставляючи пропущену букву в словах. Які звуки вона позначає?
Немає коментарів:
Дописати коментар