Завдання на 28 квітня
Тема: Диференціація звуків [п]-[б], [п՛]-[б՛]. Місцевий відмінок однини з прийменниками. Лексична тема "Овочі та городні рослини".
1. Відгадай загадки, опираючись на малюнки.
|
ріпа |
Сам червоний, а чуб зелений. (р,я,б,к,у)
Повна хата горобців, та нікуди вилетіти. (г,у,р,а,б,з)
Червоний Макар по полю скакав та в борщ плигнув. (р,е,е,ь,ц,п)
Хто ховає під кущі і супи, і борщі? (р,т,о,к,а,п,л,я)
Сидить Марушка у семи кожушках,
Хто її роздягає, той сльози проливає. (б,у,и,ц,я,л)
Хто голівку свою влітку накриває
І по двадцять хустин на голові має? (к,у,п,а,т,с,а)
Кругла, жовта, але не сонце,
З хвостиком, але не миша. (і,п,а,р)
Круглий, червоний, дуже смачний, росте на кущику. (м,о,і,п,р,о,д)
- Запиши слова-відгадки у дві колонки п - б, допиши інші овочі.
( біб, патисон, кріп, петрушка, кабачок, баклажан)
2. Запиши слова у дві колонки, вставляючи склад па чи ба.
Ри__, ли__, Лю__, __ран, __кет, __зар, __лець, __рус, __ян, __чок, __льто, __буся, ко__ти, __лкон, ка__н, рі__, с__ти.
3. Зміни слова за зразком.
Що робити? Що зробити?
Зразок: бажати - побажати.
Плавати, бачити, будувати, рубати, плакати, білити.
4. Прочитай текст.
Нове місто
Уже споруджуються перші будинки. Тут буде площа. Від площі пройдуть широкі проспекти і бульвари. Всі будинки стоятимуть вікнами до сонця. Біля кожного будинку будуть рости тополі, верби, берези. Зелена стіна парків захищатиме місто від пилу. Ви почуєте на вулицях міста спів пташок і шум дерев.
Словник: Бульвар - широка алея на міській вулиці. У сучасному розумінні, як правило, бульвар є озелененою прогулянковою пішохідною ділянкою, що оточена дорожнім полотном з обох боків, може мати зони для велодоріжок, дитячих майданчиків і місць для короткочасного відпочинку.
Проспект - довга, пряма та широка вулиця в містах, як правило, обсаджена деревами.
Завдання:
1. Добери синоніми (слова близькі за значенням) до слів споруджуються, захищатиме.
2. Розбери за будовою слово будинки.
3. Склади речення із словосполученнями широкі проспекти, широкі бульвари.
Завдання на 27 квітня
Тема: Диференціація звуків [п]-[б], [п՛]-[б՛]. Місцевий відмінок однини з прийменниками. Лексична тема "Овочі та городні рослини".
1. Заміни звук [п]звуком[б].
Пив - бив, прати - ... , порт - ... , палка - ... , купи - ... , пікм- ... .
2. Запиши слова у дві колонки залежно від наявності в них звуків [п], [б].
Допомога, чоботи, павук, будильник, турбота, посуд, риба, записка, багаж, випадок, випуск, вибух, пекарня, тополя, банк, пакет, собака, пастух, лопата, робота, поріг, борода, гриби.
3. Визнач наявність звука [п] у слові та вкажи його місце відповідною цифрою.
Наприклад: лампа - [п] - 4.
Багатоповерховий, безпечний, пропустив, безупинний, пампушки, перепочити, пошепки, підписати, попереду, поспіх, потрапити.
4. Визнач за числовим рядом місця звука [б] у словах.
Наприклад: пробудитися - [б]- 4.
Бутерброд, безробітний, перебороти, перевибори, підборіддя, подбати, поприбирати, потребувати, пофарбувати, привабливий, приголубити, пробачити.
5. Перебудуй речення.
Павутина плете павука.
Граблі згрібали дітьми сіно і прибирали під навіс.
Чоботи поставили Петрика під стіл.
6. Склади речення за малюнками і запитаннями.
- На чому росте помідор?
- Де ховається картопля?
- У якому овочі є смачні зернята?
Запиши утворені речення в зошит.
Завдання на 21 квітня
Тема: : Звуки [п] та буква п у кінці слова. Родовий відмінок множини. Відновлення деформованих речень.
1. Прочитай скоромовку. Виділи слова зі звуком [п] у кінці слова.
Кинув кріп Прокіп в окріп.
В окропі, крім кропу,
Кипить короп для Прокопа.
2. Випиши слова зі звуком [п] у кінці слова. За цифровим рядом визнач місце звука [п].
Картопля, кріп, серп, скрипка, короп, сироп, шапка, палац, степ, пекар, грип, цап, краплина, скрипка, парта, суп, аптека, перо, сніп, Прокіп, трап.
Словник: Кріп - однорічна трав’яниста рослина родини окружкових. Це городня культура, яка широко використовується як їстівна рослина для виготовлення приправ, соління огірків, помідорів та іншої городини. Серп- знаряддя для зрізання злаків і трав, що складається із закругленого леза, дедалі вужчого до кінця, і короткого дерев’яного руків’я.
Трап - сходи (або рідше пандус) в техніці, зокрема, на морському, річковому та повітряному транспорті: 1. сходи на судні (кораблі);
2. пристрій для підйому та проходу (посадки) пасажирів на борт повітряного судна, а також висадки з нього.
3. Розкрий дужки, змінивши слова. Запиши отримані речення в зошит.
Бджілки збирають мед з квітучих (липи). У зоопарку ми бачили смішних (мавпи).
У магазині продається багато різних (крупи). Для люстри ми купили декілька нових (лампи). На снігу залишилися сліди від вовчих (лапи).
4. Утвори родовий відмінок множини іменників:
Є Немає
Копи - кіп. Ріпи - ... . Ступи - ... .
5. Віднови правильний порядок слів.
Полуниць, із, сиропом, варять, смачний.
Салат, кріп, запашний, в, кладуть.
Короп, глибокому, плаває, в, ставку.
Мама, суп, смачний, зварила, дуже.
Завдання на 20 квітня
Тема: Звуки [п], [п՛] та буква п в середині слова. Лексична тема "Дикі птахи". Префіксальне словотворення (префікс с-).
1. Визнач місця звуків [п] - [п՛] за цифровим рядом ( на першому місці, на другому, ...)
Крапати, насипати, справжній, припливати, стовпчик, правопис, прапор, попіл, папір, паспорт, приспів, поспішати, поплавець, підсипати.
2. Згадай назви диких птахів. Назви птахів, у назвах яких є звук [п] в середині слова.
|
чапля |
|
шпак |
|
куріпка |
|
3. Відгадай загадки. Не людина, а живе в хатині. (п,к,а,ш)
Ходить вона біля річки, витягає жаб з водички. (я,п,ч,л,а)
З ним говориш, наче з другом. Здогадалась? Це ... (у,п,а,г,а,п) - Запиши слова-відгадки у зошит і зроби їх звуко-буквений аналіз . 4. Утвори нові слова за допомогою префікса с-. Що робити? Що зробити? З р а з о к: писати - списати. Пекти, питати, пиляти, палити. - З новими словами утвори словосполучення і запиши їх у зошит. (Списати правило. Спекти ... . ...)
|
Завдання на 14 квітня
Тема: Звуки [п], [п՛] та буква Пп на початку слова. Лексична тема "Дикі та свійські птахи". Префіксальне словотворення (префікс при-).
1. Прочитай вірш. Виділи перший звук у слові.
Півдня працював павучок,
Наткав павутинок пучок.
Почав помаленьку привчати
Панчішки плести павучаток.
М. Заєць
Характеристика звука [п]: приголосний, глухий, губний, проривний, твердий і пом’якшений.
2. Запиши слова у дві колонки [п] - [п՛]:
Пилка, пілот, пісок, писати, підкова, питати, пустий, пюре, пух, піджак.
3. Відгадай загадки.
Прилетіли гості, сіли на помості.
Без сокири, без лопати поробили собі хати. (а,п,х,т,и)
Хто співає на паркані у червоному жупані? (і,п,н,е,в,ь)
Вдень сидів він як сліпий. Ніч настане - на розбій.
Мишей хапає на лугу
І кричить: "Пугу, пугу!" (г,у,п,а,ч)
Дзьоб широкий, знизу торбина, У торбині тій - рибина.
Що це, діти, за пташина? ( к,е,п,і,л,а,н)
Є у неї один хист - розпускати вміє хвіст. (в,а,а,п)
- Назви яких птахів, що починаються на звук [п] ти ще знаєш?
4. Зроби письмово звуко-буквений аналіз слів:
Півень, пугач, пелікан, пава, піночка, папуга, пінгвін, перепілка.
5. Утвори слова за допомогою префікса при-:
Що робили? Що зробили?
Зразок: летіли - прилетіли.
Їхали - ... , йшли - ... , несли - ... , везли - ... , шили - ... .
Завдання на 13 квітня
Тема: Звук [б] та буква б у середині слова. Суфіксальне словотворення (суфікси -к, -ок). Лексична тема "Дикі та свійські тварини".
1. Згадай тварин, у назвах яких є звук [б] на початку слова. Скористайся малюнками, запиши назви тварин у зошит. |
бурундук |
2. Розглянь малюнки. На якому місці стоїть звук [б] у назвах таких тварин?
3. Запиши назви тварин у дві колонки (дикі - свійські).
Зебра, зубр, баран, верблюд, бобер, собака, кабан.
- Скільки всього звуків у словах, на якому місці стоїть звук [б]? (першому, другому, третьому, ...)
4. Зміни слова за зразком.
Зразок: зуб- зубки - зубок. Риба - рибка - рибок.
Дуб - ... . Шуба - ... .
Гриб - ... . Жаба - ... .
Голуб - ... . Труба - ... .
5. Вивчи скоромовку, запиши її по пам’яті.
Бурі бобри через брід брели,
Забули бобри забрати торби.
Завдання на 07 квітня
Тема: Звук [б] та буква б у кінці слова. Родовий відмінок множини.
1. Відгадай загадки.
Встала шапка із трави, та не має голови. (р,г,и,б)
Маленький, чепурненький, крізь землю пройшов, червону шапочку знайшов. (б,и,р,г)
Батько тисячі синів має.
Кожному мисочку справляє. (Д,б,у, ж,у,о,л,і,д)
- Виділи останній звук у словах-відгадках.
- В кінці слова звук [б] вимовляється дзвінко, чітко.
2. Прочитай вірш.
Лісоруб зрубає дуб,
З нього потім зроблять зруб,
А на зруб постелять стелю,
Щоб закінчити оселю.
Молотками вдарять дзвінко,
І накриють дахом з цинку.
Буде в домі тепло й гарно -
Дуб у лісі ріс не марно.
В. Ткаченко
С л о в н и к о в а р о б о т а:
Зруб -це дерев'яна будівля без даху і підлоги зі стінами, виконаними з колод або бруса.
Оселя - житловий будинок разом із двором, господарськими будівлями i городом; дворище, садиба.
Цинк - крихкий блакитно-сірий метал. Цинк використовують як антикорозійний матеріал, ним покривають вироби зі сталі та заліза.
- Виділи слова зі звуком [б] у кінці слова.
3. Визначити місце звука [б] у словах:
Дуб, зуб, куб, чуб, клуб, зруб, голуб, тулуб, краб, граб, герб, ромб, горб, хліб, хлібороб, мікроб, біб, лісоруб.
- Запиши ці слова у зошит та підкресли букву б.
4. Утвори родовий відмінок множини (зміни слова за зразком).
Є Немає
Зразок: шуби - шуб.
Жаби - ... , риби - ... , дамби - ... , клумби - ... , труби - ... , кульбаби - ... .
5. Віднови деформовані речення.
Болоті, у, жаб, багато, зелених.
Купили, акваріумних, ми, риб.
Верблюда, горб, у, на, є, спині.
Дереві, білий, на, сидить, голуб.
Завдання на 06 квітня
Тема: Звуки - [б՛] та буква Бб на початку слова. Префіксальне словотворення (префікс без-).
1. Відгадай загадки.
Біла кора, тоненькі віти.
Що за дерево? відгадайте діти. (р,б,е,а,з,е)
Як навколо об’їси, серединку не проси.
Ми такі гостинці: дірка в серединці. (у,б,л,к,и,б)
2. Прочитай казку Г. Юдіна "Лісові музиканти".
Лісові музиканти
Купив баран на базарі барабан, сів біля берези і ну бити: бум, бум, бум.
Ось іде борсук з баяном:
- Можна біля тебе сісти?
- Звичайно, можна, - зрадів баран.
А тут іще бобер з балалайкою і бурундук з бубоном ідуть.
Всілися рядком і давай грати, хто голосніше. Такий тарарам підняли - всі звірі збіглися.
- Будь ласка, тихіше! - просять звірі.
А музиканти ще голосніше заграли.
Тут вийшла білочка:
- Якщо ви не будете грати, ми вам дамо бубликів.
Ось так баран, борсук, бобер і бурундук стали по лісах ходити і у всіх баранки та бублики вимагати. гарно зажили музиканти.
Але ось одного разу підійшли вони до бегемота і давай грати та кричати.
- Ну, - думають, - і наїмося зараз бубликів.
А у бегемота шкура товста!
- Біс! - бурчить бегемот. - Браво, браво! Бийте голосніше, друзі!
Музиканти били, барабанили та й кинули свої інструменти.
З того часу в лісі тиша.
Завдання
1. Яких тварин ти запам’ятала? Які з них свійські, які - дикі?Запиши їх назви у зошит.
2. Які музичні інструменти згадувалися в казці? Запиши їх у зошит.
3. Зроби звуко-буквений аналіз слів: балалайкою, наїмося, просять.
3. Віднови деформовані речення та запиши їх.
Баран, барабані, грав, на.
Білка, смачні, принесла, бублики.
Шкура, у, товста, бегемота.
4. Утвори нові слова за допомогою префікса без - та запиш їх.
Зразок: вусатий - безвусий.
Хмарний - ..., водний - ..., радісний - ..., грамотний - ... .
(Ти вже помітила, що за допомогою префікса без - утворюються нові слова з протилежним значенням.)
Завдання на 31 березня
Тема: Звуки [б] - [б՛] та буква Бб на початку слова. Префіксальне словотворення (префікс без-).
1. Прочитай вірш.
Б’є в бокастий барабан
Билом буковим барабан.
А в барвистий бубонець
Б’є білястий баранець.
Барабанять барабани -
Барабанщики вони.
Т. Коломієць
- Який звук стоїть на початку майже всіх слів у віршику?
Звук [б] - приголосний, дзвінкий, губний, проривний, твердий і пом’якшений.
2. Прочитай склади. Розглянь предметні малюнки. Запиши у зошит кожен склад та назви малюнків, які розпочинаються на цей склад.
ба бу бо бе би
|
берег |
|
базар |
|
бик |
|
басейн |
|
борода |
|
болото |
|
булка |
3. Запиши слова у дві колонки: [б] - [б՛] .Банка, будинок, бязь, бювет, букет, бюро, бик, біда, бинт, бік, білий.
Словникова робота
Бязь - бавовняна щільна тканина полотняного переплетення. Одна з найпопулярніших тканин, які використовуються для виробництва постільної білизни.
Бювет - спеціальна споруда біля виходу мінерального джерела на поверхні землі.
Бюро - письмовий стіл з висувною кришкою, полицями і ящиками для паперу.
4. Уяви ситуацію: на день народження тобі подарували троянди. Склади художний опис цієї квітки, скориставшись запропонованим алгоритмом. Зверни увагу на висоту, стебла, колір і форму пелюсток і листочків, призначення рослини.
Завдання на 30 березня
Тема: Диференціація звуків [в] - [ф], [в՛] - [ф՛]. Лексична тема "Птахи, звірі". Робота з деформованими реченнями.
1. Запиши слова у дві колонки: в- ф.
Корова, футбол, конверт, буфет, ліфт, слово, весна, фініки, правда, кефір, ножівка, графиня.
2. Встав пропущені букви в, ф.
...лакон, ...агон, ...орота, ...орона, ...орма, ...ормула, ...ігура, ...ільм, ...лот, ци...ра, про...ід, ке...ір, сли...а, соло...ей, ка...е, про...есор, голо...оломка, ...рукто...ий, ...іолето...ий, ...ар...ор, ал...а...іт, ...ести...аль, ка...о...арка, с...ітло...ор.
3. Постав слова у правильному порядку. Запиши їх у зошит.
Це, тварина, морська, дельфін.
Рибу, рожевий, ловить, фламінго.
Горіх, мавпа, кокосовий, зірвала.
У, жирафа, живе, жаркій, Африці.
4. Прочитай текст.
Весна у лісі
Весела, гомінка і пахуча весна. Дзвінко співають птахи. Теплий вітер пробігає у верховітті. З’явилися паростки молодої трави. Голубими, фіолетовими, білими пролісками та фіалками вкрились лісові галявини. Вилетіли із зимового притулку перші джмелі. Їх розбудила чарівна весняна фея своєю ніжною флейтою.
Ліс одягається в зелене вбрання. Веселим фонтаном б’є з-під каменя лісове джерельце. Скоро зацвіте черемха. Защебечуть дзвінкоголосі солов’ї. Гарна, радісна, весела весна в лісі!
Завдання
- Випиши із тексту прикметники до слова весна, визнач їх рід, число.
- Поясни правопис слів: з’явилися, б’є, солов’ї.
Завдання на 24 березня
Тема: Диференціація звуків [в] - [ф], [в՛] - [ф՛]. Лексична тема "Птахи, звірі". Робота з деформованими реченнями.
1. Визнач місце звука [в] у таких словах (за цифровим рядом).
Алфавіт, вафлі, вивіска, світлофор, фестиваль, вовна, фотографувати, Фастів, автограф.
2. Відгадай загадки.
Стоїть завод у полі. Який? А це секрет.
Працюють в ньому бджоли, виготовляють мед.
Гру цю люблять всі на світі: і батьки, і їхні діти.
мяч, удар... І крики: "Гол!" Пречудова гра ...
- Назви перший звук у слова-відгадках.
- Порівняй ці звуки: [в] - приголосний, сонорний; [ф] - приголосний, глухий, губно-зубний.
3. Спиши, вставляючи потрібні букви в чи ф.
Ал..а..іт, а..тогра.., ..а..лі, ..и..іска, с..ітло..ор, пере..ірка, ..у..айка, ..ірьо..ка, ..отогра..у..ати, ..ести..аль, ..о..на, ..ідеомагніто..он.
4. Склади словосполучення. До слів-ознак добери слова-предмети.
- Вафельний, фарфорова, фіолетовий, фінікове, дерев’яні.
- Ворота, дерево, торт, ваза, портфель.
5. Із поданих слів склади речення.
Володя, подарувати, Віра Федорівна, фіалки.
Віра Федорівна, в, фіалки, ставити, ваза, фарфорова.
Феодосії, музей, у, є, Айвазовського.
Восьмий, Федько, і, клас, Софійка, підуть.
Завдання на 23 березня
Тема: Звук [ф] та буква ф у кінці слова. Утворення родового відмінка множини іменників Робота з деформованими реченнями.
1. Визнач місце звука [ф] у словах за цифровим рядом (усно).
Платформа (5) , кофта (3), професія, шліфує, патефон, магнітофон, цифра, мікрофон, телефон, фургон, фуфайка, профіль, Феофан.
2. Зроби звуко-буквений аналіз слова "фазан".
3. Записати слова, в яких є звук [ф] у кінці слова.
Сарафан, торф, трафарет, фартух, шеф, шарф, кафе, фотограф, Африка, міф, ліфт, графин, сейф, грифель, алфавіт, апостроф, штраф, кефаль, гриф, фрукти, граф, жираф, телеграф.
4. Постав іменники в родовому відмінку.
Є Немає
шафи шаф
арфи _____
графи _____
софи _____
Софа - це меблі, схожі на диван.
5. Поставити слова у правильному порядку (записати у зошит).
Сейф, у, грошей, поклали, багато.
Шарф, бабуся, Федору, в’яже, теплий.
Учні, про, вивчили, правило, апострофа.
Фотограф, фотографії, приніс, мамі, сьогодні.
Завдання на 03 березня
Тема: Звук [ф], [ф՛] та буква ф у середині слова. Узгодження іменника з прикметником. Лексична тема "Одяг, взуття".
1. Добери до іменника відповідні прикметники, встав закінчення. Запиши словосполучення у зошит.
Фартух (який?) - ситцев.. .
Кофта (яка?) - в’язан.. .
Туфлі (які?) - шкірян.. .
Шарфик (який?) - пухнаст.. .
Сарафан (який?) - яскрав.. .
Фуфайка (яка?) - спортивн.. .
2. Встав пропущені букви і або и, спиши слова у зошит.
Преф..кс, суф..кс, Анф..са, Соф..йка, фотограф..я, оф..цер, оф..ціант, дельф..н.
3. Дай відповіді на запитання. Склади і запиши речення у зошит.
- Хто такі жирафа і дельфін? (Жирафа і дельфін це - тварини).
- Хто такі Анфіса і Софійка? (........)
- Що таке кофта і сарафан? (......).
- Що таке префікс і суфікс?
- Які ти знаєш професії зі звуком [ф] ?
4. Відгадай, які слова фотографує художник?
ляр-фут ніш-фі
ти-фрук кус-фо
ка-фай-фу то-фо-граф
5. Уважно розглянь малюнок фазана, потім склади опис, використовуючи наведені питання.
- На՛зви частин тіла. (Тіло складається із _____________.)
- На՛зви частин голови. (На голові є ____________.)
- Чим покрите тіло? Чи є хвіст? Який? (Тіло покрите _______. Є ___________ хвіст.
( який? )
4. До яких птахів відноситься? (Відноситься до ________.)
5. Де живе? (Живе _______________.)
Завдання на 10 лютого
Тема: Звук [в], [в՛] та буква Вв в середині слова. Апостроф. Складання твору- опису на основі власних спостережень.
1. Запиши назви тварин у дві колонки: [в] - [в՛].
Ведмідь, вовк, вівця, в’юн, верблюд, віскача, вуж, видра, віл, восьминіг, віслюк, вепр, варан, в’юрок, вертунка, вівсянка.
2. Встав потрібні букви и чи і.
В..делка, в..тер, в..шня, в..ноград, В..ра, в..второк, в..бачити, в..падок, в..кно, в..ник, в..хід, в..шак.
3. Прочитай вислови та їх пояснення. Запиши в зошит. Наведи приклади ситуацій, коли їх уживання буде доречним.
Дорожити своїм ім’ям - відповідально ставитися до справ, які робиш.
П’яте через десяте - виконувати роботу як-небудь.
Зарубати собі на носі - добре запам’ятати.
4. Утвори ланцюжок прикметників, які описують айстру (письмово).
Айстра (яка?) ніжна, ..., ..., ..., ...
5. Утвори ланцюжок дієслів, які називають дії, що виконує айстра.
Айстра (що робить?) росте, квітне, ..., ..., ...
6. Прочитай вірш Володимира Гаптара. Чи подобаються тобі айстри? Якого ще кольору вони бувають?
Ну ось і літо золоте
сховалось за дощами.
Лиш айстра у саду цвіте
ясним вогнем прощальним.
Коли ж морози загудуть,
завіють сніговії,
то світлу айстру у саду
зірвати не посміють.
7. За поданим планом склади і напиши твір про айстру.
- Коли ти бачила айстру?
- Де росте квітка?
- Яка заввишки ця рослина?
- Які листки в айстри?
- Якого кольору квітка?
- На що схожа айстра?
- Як ти ставишся до цих квіток?
Завдання на 09 лютого
Тема: Апостроф. Утворення прикметників за допомогою суфіксів -ян-, -яч-.
1. Гра "Третє зайве".
Запиши слова в зошит. Знайди третє зайве слово, підкресли його, поясни свій вибір.
Мавпячий, черв’як, від’ємний.
Трьох’ярусний, пів’яблука, духмяний.
Рясно, звякнути, з’єднання.
2. Вивчи скоромовку.
У Лук’яна в’язка м’яти.
У Дем’яна дев’ять в’язок.
3. Запиши слова у дві колонки: з апострофом і без апострофа.
Зв’язатися, медвяний, під’їздний, зап’ястний, святковий, різноправ’я, різдвяний, цвях, матір’ю, пів’ящика, духмяний, солов’їний, тьмяніє, любов’ю, буряковий, ллється, міжгір’я, Лук’яненко, дит’ясла, духмяний.
4. Додай потрібні слова з апострофом.
1. Від холоду захищає (що?) ... . 2. Весною пташки (що роблять?) ... собі .
3. Найкраще співають (хто?) .
4. (Що?) ...потрібно знищувати? Зроби звуковий і буквений розбір слів з апострофом. Що означає апостроф?
Довідка: Солов’ї: 6 б., 7 зв.; в’ють: 4 б., 4 зв.; бур’яни: 6 б., 7 зв.;
пір’я: 4 б., 5 зв.
5. Розташуй слова у потрібному порядку і запиши речення. Замість малюнків пиши слова.
красиве, у фазана, . день, п’ятий, п’ятниця, тижня, називається.
потрібно, ,
виполювати.
6. Утвори прикметники за допомогою суфіксів –ян-, -яч. Торф, морква, тьма, різьба, дерево, рута, камінь, мед, дух, мавпа, корова, жаба, риба.
Тема: Апостроф. Утворення прикметників від іменників. Узгодження прикметника з іменником. Лексична тема "Дикі птахи".
1. Прочитай вірш. Виділи слова з апострофом та запиши в зошит. П’явка, в’юн, пір’їна, в’ється -
Знак апострофом зоветься.
П’ять цукерок з’їв хом’як -
Дуже симпатичний знак.
О. Кононенко
2. Відгадай загадки та виділи слова з апострофом.
Повна діжка жита п’ятачком накрита. (Мак)
У двох матерів по п’ять синів. (Пальці, руки)
Поля скляні, межі дерев’яні. (Вікно)
Не їсть, не п’є, а ходить і б’є. (Годинник)
Ходить пані по майдані.
Куди гляне - трава в’яне. (Коса)
Його б’ють, а він не плаче.
Тільки вище скаче. (М’яч)
Плету хлівець на четверо овець,
А на п’яту окремо. (Рукавиці)
3. Зроби звуко-буквений аналіз слів-відгадок.
4. Утвори прикметники від іменників. Виконай завдання письмово.
Зразок: камінь - кам’яний, риба - риб’ячий.
Дерево - ... , олово - ... , солома - ... , жаба - ... , корова - ... , соловей - ... .
5. Добери іменники до прикметників, зміни закінчення. Запиши в зошит.
Риб’ячий, жаб’ячий, лев’ячий, коров’ячий, солов’їний. (Луска, квакання, рев, молоко, спів.)
6. Закінчи речення.
У голуба - ... (голуб’ята) У ластівки - ... (ластів’ята)
У горобця - ... (гороб’ята) У солов’я - ... (солов’ята)
Завдання на 19 січня
Тема: Апостроф. Утворення прикметників від іменників. Узгодження прикметника з іменником. Лексична тема "Свійські тварини".
1. Прочитай склади.
бя - б’я бю - б’ю бє - б’є б’ї
пя - п’я пю - п’ю пє - п’є п’ї
вя - в’я вю - в’ю вє - в’є в’ї
фя - ф’я фю - ф’ю фє - ф’є ф’ї
мя - м’я мю - м’ю мє - м’є м’ї
ря - р’я рю - р’ю рє - р’є р’ї
Згадай правило вживання апострофа.
Добери слова на це правило.
2. Прочитай вірші. Випиши слова з апострофом.
Посадила м’яту мати,
пахне м’ята біля хати.
Буду м’яту поливати.
Хай росте пахуча м’ята.
О. Яременко
Мала Маринка має м’ячик -
малиновий м’який такий.
Маленький м’ячик м’яко скаче
На радість дівчинці малій.
Г. Чубач
3. Випиши слова з апострофом.
М’ята, п’ятак, літнє, гороб’ятко, свято, в’янути, бур’ян, буряк, п’є, б’є, буря, Мар’яна, сім’я, м’який, рясно, подвір’я, рядок, в’юн, Дем’ян, солов’ї, дерев’яний, обов’язок, ряска, п’явка, рядно, хлоп’ята, мряка, реп’ях, п’єса, моряк, об’єм.
4. Розглянь сюжетні малюнки "На птахофермі".
- Назви свійських птахів.
- Згадай, яку користь отримує людина від свійських птахів?
5. Дай відповідь на запитання.
Пір’я чиє? Яйця чиї? Дзьоб чий?
Зразок: курка - куряче, курячі, курячий.
Качка - ... . Гуска - ... . Індичка - ... .
6. Розглянь сюжетні картинки.
Склади невеличке оповідання "На подвір’ї". Запиши його в зошит.
Зразок.
На подвір’ї багато качок, гусей, курей, індиків. Гуси п’ють воду. Кури дзьобають зерно. Два півники б’ються. Люди одержують від свійських птахів яйця, м’ясо, пір’я.
Завдання на 13 січня
Тема: Закріплення диференціації твердих та м’яких приголосних, позначених на письмі ь, у кінці та в середині слова. Суфіксальне словотворення. Лексична тема "Українські жінки".
1. Перетвори подані сполучення за зразком. Правильно вимов їх і запиши. Зразок: Каштани Києва - київські каштани.
Вулиці Львова, шахти Донецька, клімат гір, берег моря.
2. Від поданих слів утвори спільнокореневі за допомогою суфікса -ець. Запиши пари слів. Якого значення надав цим словам цей суфікс?
папір - камінь -
хліб - вітер -
прапор - корінь -
3. Встав потрібні букви.
На заво.. привезли мід.., (д, дь)
У лісі зустріли.. ли.. і ло.. . (с, сь)
Ми поливаємо гря..ку з ре..кою. (д, дь)
О..га вишиває го..кою. (л, ль)
4. Прочитай текст.
УКРАЇНСЬКІ ЖІНКИ
Українські жінки знані в усьому світі. Донька київського князя Ярослава Мудрого Анна Ярославна була французькою королевою. Вона навчила свого чоловіка - французького короля Генріха Першого, читати і писати.
Соломія Крушельницька - відома у світі українська оперна співачка. Вона тривалий час працювала в італійській опері. Її ім’я нині носить Львівський театр опери та балету.
В усьому світі знають поезію Лесі Українки. Вона володіла майже всіма європейськими мовами.
- Про яких відомих жінок України ти довідалася з тексту?
- Що саме?
- Прочитай текст ще раз і перекажи його.
Завдання на 12 січня
Тема: Закріплення диференціації твердих та м’яких приголосних, позначених на письмі ь, у кінці та в середині слова. Суфіксальне словотворення. Лексична тема "Дерева".
1. Відгадай загадки виділи слова з м’яким приголосним звуком у кінці слова, зроби їх звуко-буквений аналіз.
Взимку сплять, літом бринять.
Над квітами літають, солодку росу збирають. (Бджоли)
По полю бродить, зерно молотить.
Жне, косить, хліба не просить. (Комбайн)
2. Назви дерева, зображені на малюнках.
3. Утвори нові слова за зразком.Зразок: яблуня - яблунька.
Вишня - . . . , черешня - . . . , тополя - . . . , ялина - . . . , береза - . . . .
4. Запиши речення, вставляючи знак м’якшення.
Ой вишен..ки, черешен..ки, червонії, спілі.
Чого ж бо ви так високо виросли на гіллі?
На яблун..ках з’явилися брун..ки.
Рости, рости, тополен..ко, все вгору та вгору.
Прикрасимо ялинон..ку кул..ками та ліхтариками.
Білая берізон..ка під моїм вікном.
Поблискуют.. черешен..ки в листі зеленен..кім,
Черешен..ки ваблят.. очі діточкам мален..ким.
5. Від поданих слів утвори спільнокореневі й запиши за зразком.
Зразок: Герой - геройський вчинок.
село - . . . будинок
козак - . . . пісня
ткач - . . . верстат
грузнути - . . . болото
низ - . . . хмари
Завдання на 30 грудня
Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині слова. Словотворення іменників із пестливим значенням. Лексична тема "Зима".
1. Прочитай вірш і запам’ятай зменшувально-пестливі слова зі звуком |н| у середині слова.
Зимонько-снігуронько,
Наша білогрудонько, Не верти хвостом,
А труси тихесенько,
Рівненько, гладесенько
Срібненьким сніжком.
Л. Глібов
Запиши їх по пам’яті в зошит.
2. Утвори нові слова за зразком. Добери до них прикметники.
Зразок : зима - зимонька, холодна зимонька.
Снігурка - ..., дівчина - ..., хвилина - ..., калина - ..., лапа - ... .
3. Спиши слова, де треба постав знак м’якшення.
Бат...ко, дон...ка, син...ка, спин...ка, шпил...ка, пил...ка, рис...ка, дяд...ко.
4. Розглянь малюнки.
Дай повну відповідь на запитання.
- Що таке тюльпан, мальви, кульбаба?
- Хто такий дельфін?
- Як ми ділимо апельсин? (Ми ділимо апельсин на шматочки).
5. Відгадай загадку.
Поховались за пеньки довгоногі хлопчаки.
У картузиках руденьких, називають їх ... (опеньки).
- Назви слово-відгадку по звуках. Який звук м’який? Яка буква позначає м’якість приголосного звука?
6. Прочитай вірш. Виділи слова зі ь (знаком м’якшення ) в середині слова.
Гарненька кицька в мене є, біленьку лапоньку дає.
І не мурчить, а розмовляє, скажіть, такої в вас немає?
Завдання на 29 грудня
Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині слова. Суфіксальне словотворення (суфікси -еньк-, -ельк-).
1. Відгадай загадки.
Всіх уранці піднімає, хоч у нього рук немає. (Будильник)
Під нашим дахом морквина росте.
Сонце пригріє, вона упаде. (Бурулька)
- Як вимовляється звук л'? (М’яко)
2. Запиши в зошит слова, які мають м’який приголосний в середині слова.
Галка, галька, пеньки, пінка, пальма, пальці, гілка, пальто, письмо, колоски, яблунька, дівчинка.
3. Зміни слова за зразком та запиши їх у зошит.
Зразок: новий - новенький (стільчик).
Білий - .... (бантик).
Гарний - .... (будиночок).
Малий - .... (хлопчик).
Теплий - .... (кожушок).
Смачний - .... (пиріжок).
6. Прочитай вірш. Назви слова із суфіксом -еньк-.
В Юрчика - малі ніжки, в бабусі - старенькі,
Підуть собі поволеньки у гай зелененький.
У Юрка - очинькі бистренькі, бачать крізь травичку -
Тут горбочок, там грибочок, там спілу суничку ...
Марійка Підгірянка
7. Склади речення за сюжетними малюнками та запитаннями.
- Яка сорочка у Василька?
- Яка бабуся ходить помаленьку?
- У якому пальті ходить Наталка?
- Яку сукню одягла Галинка?
(У Василька біленька сорочка. Старенька бабуся ходить помаленьку. Наталка ходить к теплому пальті. Галинка одягла гарненьку сукню.)
Завдання на 22 листопада
Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини.
1. Зміни слова за зразком: він - вони.
Зразок: пише - пишуть.
Ріже - _____, веде - ________,
несе - _____, бере - ________.
2. Встав пропущені слова, скориставшись словами з довідки:
Дрова ..... пилкою. Одяг ..... голкою.
Зерно ..... сівалкою. Вулицю ..... мітлою.
Землю ..... плугом. Гвіздок ..... молотком.
Довідка: пиляють, підмітають, забивають, шиють, сіють, орють.
3. Розгадай загадки. Встав пропущені літери. Випиши дієслова з Ь.
Коли нема - чекаю.. , коли прийду тікаю.. .
Не кін.. , а біжит.., не ліс, а шумит.. .
4. З’єднай лінією фразеологізм та його тлумачення. Випиши слова з Ь.
Комар носа не підточить не турбуються
І в ус не дує ідеально
Аж земля дрижить чимдуж
Аж руки горять дуже хочеться працювати
5. Утвори слова за зразком. Підкресли орфограму.
Зразок: читати - читають
знаходити - _________ стояти - _________
збиратися - _________ вчитися - ________
умиватися - _________ грати - __________
Завдання на 18 листопада
Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини.
1. Запиши подані слова в однині. Із трьома словами на вибір склади і запиши речення.
Зразок: гості - гість
Стільці - ________ швеці - _________
коні - __________ мудреці - _________
пні - __________ джмелі - _________
камні - _________ медалі - __________
2. Розглянь малюнки. Напиши чим займаються діти. Використовуй дієслова з Ь.
3. Прочитай рядки поезії Олександра Олеся, встав пропущені букви. Випиши слова з Ь.В небі жайворонки в’ют..ся,
Заливают..ся- сміют..ся,
Грают.., дзвонят.. цілий ден..,
І щебечут.., і співают..,
І з весною світ вітают..
Дзвоном радісних пісен.. .
4. Придумай і запиши дієслова за зразком.
ВчиТЬ СмієТЬСЯ
___________ть _________ться
___________ть _________ться
___________ть _________ться
___________ть _________ться
5. Розкрити дужки, поставити дієслова у ІІІ особі множини теперішнього часу.
- Як косарі сіно (косити), то дощів не (просити).
- Ластівки низько (літати), дощ (обіцяти).
Завдання на 17 листопада
Тема: Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Лексична тема "Місяці року".
1. Прочитай загадки. Запиши слова- відгадки парами.
Готують з мене кашу, плови.
Й у супчик часом сиплють трішки,
Коли ж знак м’якшення додать.
Із мене стане хижа кішка. (рис - рись)
Знак м‘якшення - це чарівник.
З’явився знак - син раптом зник. (син - синь)
Знають учні в нашій школі:Слово це - синонім поля.
Якщо знак м’який додати,
Вийде родич оленяти. (лан - лань)
Рис - рись
Син - синь
Лан - лань
Словникова робота: синь або синява - це синій простір або синя поверхня неба, моря.
Наприклад: Я сіла і почала вдивлятися в зелень дерев і в синяву безхмарного неба.
Як ми вимовляємо кінцевий приголосний звук першого стовпчика?(Твердо) А другого? (М’яко)
- То ж яка буква позначає м’якість попереднього приголосного у цих слова?
- Яку роль вона виконує ця буква?
Прочитай.
Сів Сень на пень. Просидів цілий день.
Назви слова з м’яким приголосним [н՛].
- Отже , після букви, що позначає м’який приголосний у кінці слова, пишемо ь (м’який знак).
2. Випиши слова, у яких є знак м’якшення в кінці слова.
Слон, пень, день, кіт, кінь, сіль, стіл, стілець, кабан, кріль, колос, лось, пилосос, карась, кріт.
3. Прочитай вірш Марійки Підгірянки "Співанка про місяці".
Ой місяць січень кличе мороза,
Морозить лиця, щипає носа.
А місяць лютий вітрами дує,
На водах з льоду мости будує.
Березень-місяць мости поломить,
Весняну пісню річка задзвонить.
Квітами квітень всіх привітає,
Усі садочки порозквітає.
Гей, травень прийде у дні чудові,
Простелить всюди трави шовкові.
А місяць червень луги покосить,
Червоним соком ягідки зросить.
А місяць липень гарячим літом
Обсипле липи пахучим цвітом.
А місяць серпень серпом задзвонить,
Достиглий колос додолу склонить.
Вересень-місяць добре ґаздує,
Овоч смачненький дітям дарує.
А місяць жовтень мряку розвіє,
В лісах, в садочках лист пожовтіє.
А листопад той жалю не має,
З дерев останнє листя зриває.
А місяць грудень на радість людям —
Сніжком присипле замерзле груддя...Розподіли місяці за порами року і запиши їх у зошит.4. Виконай завдання "Шукаємо папуг Ара".Слова для довідки: акробат, фара, Африка, араб, Арабіка, баран, марафон, аеробіка.
Завдання на 11 листопада
Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо. Лексична тема "Імена людей".
1. Пригадай, правила вживання буквосполучень йо, ьо.
2. Встав потрібні буквосполучення ьо, йо, запиши їх у зошит, підкресли слова з йо.
Ц .. го, тр .. х, у н .. го, бо .. вий, .. сип, ма .. р, га .. к, ма .. ріє, син .. го.
3. Запиши слова у дві колонки: ьо - йо.
Сьогодні, сльози, серйозний, район, пеньок, мільйон, льон, знайомий, синього, гайок, льодовий, бойовий, медальйон, дзьоб, майонез, бадьорий, бульйон, незнайомий.
4. Запам’ятай як пишуться імена, прізвища і по батькові.
Сергій - Сергійович
Андрій - ____________
Віталій - ____________
Юрій - _____________
Йосип - ____________
Олексій - ___________
Анатолій - __________
Аркадій - ___________
Воробйов Ковальов
Муравйов Пушкарьов
Соловйов Мальований
Гайовий Петльований
4. Встав ьо або йо. Розглянь малюнок і запиши відповідь на запитання.
С..годні вранці Л..ня Га..вий і Ст..па Ковал..в пішли через в га..к у похід. У гайку вони зустріли зна..мого - Йосипа Вороб..ва. У син..му небі пливли хмарки. У кущах т..хкав соловейко. Цвіли різнокол..рові квіти. Настрій у хлопців був бад..рий.
Ст..па і Йосип не мали компаса. Л..ня і Ст..па не мали карти.
Хто де? Ім’я Прізвище
Крайній зліва _____________ ______________
Посередині _____________ _______________
Крайній справа _____________ _______________
Завдання на 10 листопада
Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо. Робота з деформованим текстом.1. Прочитай і запам’ятай правила.
2. Поділи слова на склади.
Сьо | мий, гайок, йогурт, льон, пеньок, Йосип, третього, знайомий, чайок, працьовитий, тьохкає, майонез.
3. Запиши слова у дві колонки: йо - ьо.
Льотчик, Льоня, знайомий, майонез, бадьорий, майор, синього, серйозний.
4. Встав потрібне буквосполучення йо чи ьо. При потребі ще раз звернися до правил.
Солов..в, Мурав..в, Ковал..в, Журавл..в, Вороб..в, С..мін.
Повтори правило написання великої букви у прізвищах людей.
5. Віднови речення.
Гайок, річкою, зеленіє, за. Копійок, дев’яносто, коштують, аркуші, два. Кольру, квіти, синього, льону. Йоржів, Олексій, і, ловили, Йосип.
6.Поясни значення слова йорж.
Юрко ловив рибу вудочкою.
У Наталки - йорж.
Йоржем вона миє банки і пляшки. 7. Прочитай текст. Перекажи його.
Наш сусід Йосип Андрійович - лікар. Йому сорок років. Він чуйний і уважний до дітей. Лікар добре лікує хворих. Дуже часто дорослі та діти звертаються до нього за порадою або за допомогою. Йосип Андрійович ніколи не відмовляє хворим та тим, хто потребує допомоги. Ми всі його поажаємо і шануємо.
Завдання на 04 листопада
Тема: Сполучення букв ьо. Прикметники родового відмінка множини. Велика буква у власних назвах.
1. Утвори родовий відмінок множини іменників та запиши слова у дві колонки за зразком.
Є Немає
Зразок: бурульки - бурульок.
Яблуньки, скриньки, пісеньки, ляльки, кульки, доньки, парасольки, няньки.
2. Встав потрібне буквосполучення ьо.
Зимовий ден..к, як у комара носок. С..годні згадай, на завтра не відкладай. Хто прац..витий, тому добре в світі жити. Птаха пізнають у пол..ті, а людину в роботі.
Що означає вислів: Зимовий деньок, як у комара носок? (дуже малий)
3. Відгадай загадки, випиши із них слова зі сполученням ьо.
За селом з’явилось море - синє-синє, неозоре.
То не казка і не сон, то зацвів у полі ... (льон)
Словникова робота:
Неозоре - дуже велике.
Льон - це однорічна рослина, одна з найстаріших та найпоширеніших сільськогосподарських культур світу, також лікарська рослина.
Повзе вірьовка, на кінці головка. (Змія)
Сидить Марушка у семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
Без рук, без фарби вікна розмальовує. (Мороз)
Як на неї подивився, то й сльозами умився. (Цибуля)
Дзьоб крючком, великі очі.
І не спиться їй щоночі. (Сова)
4. Для словосполучень:дуже багато і дуже мало - знайди вислови, близькі за значенням (синоніми). При потребі скористайся інтернетом.
Кіт наплакав.
Кури не клюють.
Крапля в морі.
ДУЖЕ БАГАТО До біса. ДУЖЕ МАЛО
Хоч лопатою горни.
Із заячий хвіст.
Як пчіл у вулику.
5. Встав у речення потрібне слово. Запиши їх у зошит.
Пішов ... в ліс по гриби. В рукаху ... був кошик. Скоро його наздогнав ... .
У лісі хлопці зустріли ... . Додому повернулися ... .
(втрьох, Леонід, Степан, Олексій, нього.)
- Пригадай, як пишуться імена людей?
Завдання на 03 листопада
Сполучення букв ьо. Переказ тексту.
Немає коментарів:
Дописати коментар