8-Б, Мельник Катерина

Завдання на 24 травня
1. Встав пропущені букви. Вивчи прислів'я і запиши їх по пам'яті.
Дерево сильне корі .. ям, а людина - зна .. ям.
Зна .. я робить кращим жи .. я.
Чита .. я - найкраще навча .. я.
Без терпі .. я нема умі .. я.
Маленька праця краща за велтке безді .. я.

2. Слова, подані в дужках, зміни за запитаннями. Запиши.
                                          які?      
Уже з'явилися (рано) _________ весняні квіти.
                                                    яке?
Захмарилося (осінь) _________ небо.
                                                               чим?
Я люблю їсти хліб з маслом і (сіль) _______ .

3. Встав пропущені букви. Спиши текст в зошит.
Осіннє вбрання
   Ми пішли в ліс подивитися на осі .. є  вбра .. я дерев.
Зупинились біля високого клена. Стоїт .   клен у яскравому  
вбра .. і, а листочки - ні затремтять, ні зашепот . ть.
   Клен спить. І сниться йому все, що бачив од весни і до осені. Ось жовтий листочок - мов золота кул . бабка. А там листочок - мов ранкова зор . - рожевий і ласкавий. А цей - як вечірн .  заграва на вітр . ний день.
   Ми принишкли і милувалися красою. Усі наче боялися потривожити чар . вний сон клена.    За Василем Сухомлинським

4. Прочитай слова та їх значення. З'єднай та спиши.
Вугілля - це        багато предметів одягу.
Убрання - це       смуга землі вздовж моря.
Узбережжя - це   тверда горюча речовина.             


Завдання на 17 травня

Запам'ятай!
Подовжені приголосні на письмі позначаються відповідними подвоєними буквами.

1. Виразно прочитай пари слів.
читання - прочитана (книга)
малювання - намальована (картина)
бажання - бажаний (гість)
весілля - веселе (свято)

2. Встав пропущені букви.
життя       уміння      гілля
ши .. я      дої .. я       зі .. я
ми ..я       зна .. я       вугі .. я
ли .. я      пра .. я       рі .. я

знаряддя      мотуззя
прила .. я      збіжжя
безлю .. я     обличчя
гру .. я          суддя

3. Скористайся довідкою і заповни порожні клітинки.
☐☐☐☐ння       ☐☐☐ ття       ☐☐☐☐лля
☐☐☐☐ння    ☐☐☐☐ття    ☐☐☐☐☐лля 
☐☐☐☐ння    ☐☐☐☐ття    ☐☐☐☐☐лля  
☐☐☐☐ння    ☐☐☐☐ття    ☐☐☐☐☐лля
Слова для довідок: каміння, дозвілля, насіння, заняття, багаття, питання, провалля, безсилля, коріння, стаття, весілля, полоття.

4. Утвори слова і склади з ними словосполучення за зразком.
катати - катання         з другом
читати - _____            вірша
малювання - _____    корови
доїти - ____                на велосипеді
прати - _____             брудного одягу
побачити - _____       олівцями

5. Розглянь пари слів. Встав у речення пропущені слова.
я        ллю
ти      ллєш
він     ллє
ми     ллємо
ви      ллєте
вони  ллють

Ілля  ллє воду в чашку.
Діти  ______ воду під дерево.
Я ______ молоко в склянку.
Галя ______ воду із кухля.


Завдання на 10 травня
1. Відгадай загадки виділи слова з м’яким приголосним звуком у кінці слова, зроби їх звуко-буквений аналіз.

Взимку сплять, літом бринять.
Над квітами літають, солодку росу збирають. (Бджоли)

По полю бродить, зерно молотить.
Жне, косить, хліба не просить. (Комбайн)

2. Назви дерева, зображені на малюнках.

    

3. Утвори нові слова за зразком.
Зразок: яблуня - яблунька.
  Вишня -  . . . ,   черешня -  . . . ,   тополя - . . . ,  ялина - . . . ,  береза - . . .  .

4. Запиши речення, вставляючи знак м’якшення.
Ой вишен..ки, черешен..ки, червонії, спілі.
Чого ж бо ви так високо виросли на гіллі?
На яблун..ках з’явилися брун..ки.
Рости, рости, тополен..ко, все вгору та вгору.
Прикрасимо ялинон..ку кул..ками та ліхтариками.
Білая берізон..ка під моїм вікном.
Поблискуют..  черешен..ки в листі зеленен..кім,
Черешен..ки ваблят..  очі діточкам мален..ким.

5. Від поданих слів утвори спільнокореневі й запиши за зразком.
Зразок: Герой - геройський вчинок.
село -  . . .   будинок
козак - . . .  пісня
ткач - . . .  верстат
грузнути - . . .  болото
низ -  . . .  хмари



Завдання на 03 травня

Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині слова. Словотворення іменників з пестливим значенням. Лексична тема "Весна".

1. Прочитай вірш і запам’ятай зменшувально-пестливі слова зі звуком [н՛] у середині слова.

Весна

Біжать, біжать хмариночки
По небу в далечінь
І кидають від сонечка
Свою легеньку тінь.
А сонечко всміхається
Цілує гай і сад,
І в листя одягається
Зелений виноград.
Цвітуть грушки і вишеньки,
І яблунька рясна, -
Прийшла з теплом і сонечком
Сподівана весна.
                            Олена Журлива

Запиши їх по пам’яті в зошит.

2. Утвори нові слова за зразком. Добери до них прикметники.
Зразок : весна - веснонька, рання веснонька.
 Пісня- ..., дівчина - ..., хвилина - ..., калина - ...,  лапа - ... .

3. Спиши слова, де треба постав знак м’якшення.
Бат...ко, дон...ка, син...ка, спин...ка, шпил...ка, пил...ка, рис...ка, дяд...ко.

4. Розглянь малюнки.








Дай повну відповідь на запитання.
- Що таке тюльпан, мальви, кульбаба?
-  Хто такий дельфін?
- Як ми ділимо апельсин? (Ми ділимо апельсин на шматочки).

5. Відгадай загадку.
Поховались за пеньки довгоногі хлопчаки.
У картузиках руденьких, називають їх ... (опеньки).
- Назви слово-відгадку по звуках. Який звук м’який? Яка буква позначає м’якість приголосного звука?

6. Прочитай вірш. Виділи слова зі ь (знаком м’якшення ) в середині слова.
Гарненька кицька в мене є, біленьку лапоньку дає.
І не мурчить, а розмовляє, скажіть, такої в вас немає?



Завдання на 26 квітня

Тема: Позначення м’якості приголосного звука ь у середині             слова. Суфіксальне словотворення (суфікси -еньк-, -ельк-).

1. Відгадай загадки.
Всіх уранці піднімає, хоч у нього рук немає. (Будильник)

Під нашим дахом морквина росте. 
Сонце пригріє, вона упаде. (Бурулька)


    -   Як вимовляється звук л'? (М’яко)


2. Запиши в зошит слова, які мають м’який приголосний в середині слова.
Галка, галька, пеньки, пінка, пальма, пальці, гілка, пальто, письмо, колоски, яблунька, дівчинка.
3. Зміни слова за зразком та запиши їх у зошит.
Зразок: новий - новенький (стільчик).
Білий -   ....  (бантик).
Гарний - ....  (будиночок).
Малий - ....  (хлопчик).
Теплий -  .... (кожушок).
Смачний - .... (пиріжок).


6. Прочитай вірш. Назви слова із суфіксом -еньк-.
В Юрчика - малі ніжки, в бабусі - старенькі,
Підуть собі поволеньки у гай зелененький.
У Юрка - очинькі бистренькі, бачать крізь травичку -
Тут горбочок, там грибочок, там спілу суничку ...
                                                  Марійка Підгірянка
7. Склади речення за сюжетними малюнками та запитаннями.
  • Яка сорочка у Василька?
  • Яка бабуся ходить помаленьку?
  • У якому пальті ходить Наталка?
  • Яку сукню одягла Галинка?



(У Василька біленька сорочка. Старенька бабуся ходить помаленьку. Наталка ходить к теплому пальті. Галинка одягла гарненьку сукню.)




Завдання на 19 квітня

1. Прочитай вірш. Випиши назви тварин, в яких м’який знак пишеться в кінці слова.

Півень, горобець, ведмідь -

Знак м’який в кінці стоїть.

Журавель, тюлень і рись - 

М’який знак, не помились!

                       О. Кононенко

2. Розглянь малюнки. Запиши слова у дві колонки: з ь і без нього.

окунь
карась

лящ

щука

йорж

сом

судак

лосось


 3. Запиши подані слова в однині. Із трьома словами на вибір склади і запиши речення.

Зразок: гості - гість

Стільці - _____   швеці - ______

коні - _______    мудреці - ______

пні - _______      джмелі - ______

камні - ______    медалі - _______


4. Придумай і запиши дієслова за зразком.

           ВчиТЬ                   СмієТЬСЯ

________ть            ______ться

________ть            ______ться

________ть            ______ться

________ть            ______ться

5. Розкрити дужки, поставити дієслова у ІІІ особі множини теперішнього часу.

  • Як косарі сіно (косити), то дощів не (просити).
  • Ластівки низько (літати), дощ (обіцяти).



Завдання на 12 квітня

1. Запиши назви картинок, у яких треба  поставити ь у кінці слова.

   




2. Назви приголосний звук, який стоїть у кінці слова.

Лось, вісь, Івась, дідусь; тінь, осінь, учень, серпень; танець, терпець, олівець, кінець.

3. Запиши слова у дві колонки: з Ь і без нього.

Олень, лось, вовк, їжак ведмідь, рись, тигр, слон, лань, лев, борсук, кінь, тюлень, ховрах, бурундук, заєць.

4. Запиши назви птахів у дві колонки: з Ь знаком і без нього.


5. Дай письмові відповіді на запитання.

- Як пересуваються птахи? (Птахи ходять, літають, ..., ..., ..., ... .)

Як пересуваються тварини? ( Бредуть, дріботять, плигають, ..., ..., ..., ..., ..., ...)

6. Встав потрібні букви ть, ль.

Уча..  мами:  рибку  плава..,  звіра  біга..,  птиць  літа..,

 А дітей навчає вчите..  все  умі..,  багато  зна.. .



Завдання на 05 квітня
Позначення м’якості приголосного звука знаком м’якшення у кінці слова. Дієслова ІІІ особи множини.

1. Зміни слова за зразком: він - вони.    

Зразок: пише - пишуть.

Ріже - _____,   веде - ________,

несе - _____,   бере - ________.

2. Встав пропущені слова, скориставшись словами з довідки:

Дрова    .....   пилкою.    Одяг    .....    голкою.

Зерно    .....   сівалкою.    Вулицю  .....  мітлою.

Землю   .....   плугом.      Гвіздок   .....   молотком.

Довідка: пиляють, підмітають, забивають, шиють, сіють, орють.

3. Розгадай загадки. Встав пропущені літери. Випиши дієслова з Ь.







Коли нема - чекаю.. ,  коли прийду  тікаю.. .

Не кін.. , а біжит.., не ліс, а шумит.. .

4. З’єднай лінією фразеологізм та його тлумачення. Випиши слова з Ь.

Комар носа не підточить    не турбуються

І в ус не дує                           ідеально

Аж земля дрижить              чимдуж

Аж руки горять                   дуже хочеться працювати

5. Утвори слова за зразком. Підкресли орфограму.

Зразок: читати - читають

знаходити - _________     стояти - _________

збиратися - _________     вчитися - ________

умиватися - _________     грати - __________

                    




Завдання на 29 березня
1. Правила переносу. Буквосполучення ЙО, ЬО.
     Буквосполучення ЙО, ЬО при переносі розривати не можна:
        по-льо-вий, ма-йор, ма-йо-нез, сльо-за, сьо-год-ні.

2. Розділи слова для переносу. Запиши їх у зошит.
        Знайомий, льотчик, батальйон, сльози, серйозний,      мільйон, незнайомка,  йорж, польовий, розмальований.

3. Запиши страви, які тобі до вподоби. Поділи слова для переносу.

Сніданок       Обід            Вечеря
________     Юш-ка,       ______
________     буль-йон,    ______
________    ________     ______
________    ________     ______
________    ________     ______

4. Прочитай текст. Запиши до нього назву. Спиши текст, вставляючи пропущені букви де це потрібно. Виділені слова випиши ще раз і поділи для переносу.


     Українс..ка писанка - це символіч..не кол..орове диво. На кожній зб..режено знаки спілкуван..я наших пращурів із природою та Всесвітом. Найдавнішій українс..кій керамічній писан..ці, яку знайшли при ро..копках, понад 1000 років! А нині просто ро..квітло писанкар..ство: крашанки, писанки, драпанки, крапанки, мал..ованки! І все це на гусяч..х, куряч..х, качиних та навіть на перепелиних яйцях! Варто спробувати!





Завдання на 22 березня

Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо.                  Робота з деформованим текстом.

1. Прочитай і запам’ятай правила. 

2. Поділи слова на склади.
Сьо | мий, гайок, йогурт, льон, пеньок, Йосип, третього, знайомий, чайок, працьовитий, тьохкає, майонез.

3. Запиши слова у дві колонкийо - ьо.
Льотчик, Льоня, знайомий, майонез, бадьорий, майор, синього, серйозний.

4. Встав потрібне буквосполучення йо чи ьо. При потребі ще раз звернися до правил.
Солов..в,  Мурав..в, Ковал..в, Журавл..в, Вороб..в, С..мін.
Повтори правило написання великої букви у прізвищах людей.

5. Віднови речення.
Гайок, річкою, зеленіє, за.   
Копійок, дев’яносто, коштують, аркуші, два.   
Кольору, квіти, синього, льону. 
Йоржів, Олексій, і, ловили, Йосип.

6.Поясни значення слова йорж. 
Юрко ловив рибу вудочкою.
На гачок впіймався йорж.
У Наталки - йорж.
Йоржем вона миє банки і пляшки.


7. Прочитай текст. Перекажи його.



    Лікар
            Наш сусід Йосип Андрійович - лікар. Йому сорок років. Він чуйний і уважний до дітей. Лікар добре лікує хворих. Дуже часто дорослі та діти звертаються до нього за порадою або за  допомогою. Йосип Андрійович ніколи не відмовляє хворим та тим, хто потребує допомоги. Ми всі його поажаємо і шануємо.



Завдання на 15 березня (2022)

Тема: Диференціація буквосполучень йо, ьо. Лексична тема "Імена людей".

1. Пригадай, правила вживання буквосполучень йо, ьо.

2. Встав потрібні буквосполучення ьо, йозапиши їх у зошит, підкресли слова з йо.

Ц***го,  тр***х,  у н***го,  бо***вий,   ***сип,  ма***р,  га***к,  ма***ріє,  син***го.

3. Запиши слова у дві колонки: ьо - йо.
Сьогодні, сльози, серйозний, район, пеньок, мільйон, льон, знайомий, синього, гайок, льодовий, бойовий, медальйон, дзьоб, майонез,  бадьорий, бульйон, незнайомий.

4. Запам’ятай як пишуться імена, прізвища і по батькові.

Сергій - Сергійович

Андрій - ____________

Віталій - ____________

Юрій - _____________

Йосип - ____________

Олексій - ___________

Анатолій - __________

Аркадій - ___________

       Воробйов               Ковальов

       Муравйов               Пушкарьов

       Соловйов               Мальований

       Гайовий                 Петльований     

4. Встав ьо або йо. Розглянь малюнок і запиши відповідь на запитання.


    С..годні вранці Л..ня Га..вий і Ст..па Ковал..в пішли через в га..к у похід. У гайку вони зустріли зна..мого - Йосипа Вороб..ва.

    У син..му небі пливли хмарки. У кущах т..хкав соловейко. Цвіли різнокол..рові квіти. Настрій у хлопців був бад..рий.

     Ст..па і Йосип не мали компаса. Л..ня і Ст..па не мали карти.

Хто де?                                  Ім’я                      Прізвище

Крайній зліва            _____________        ______________

Посередині                _____________       _______________

Крайній справа         _____________       _______________




Завдання на 27 квітня
Тема: Розрізнення й - ї.
1. Прочитай. Знайди у реченні слова спочатку з буквою й, а потім - з буквою ї.
  Ми живемо в Україні. Київ - столиця України. Він розташований на обох берегах Дніпра. Лівий і правий береги сполучені мостами. Україна - то рідний край твій, батька, матері, дідуся, бабусі. Сопілка - відомий в Україні музичний інструмент. Софійка біля хати посіяла айстри. Високо в небі заспівав жайворонок. Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає. Стоїть гора високая, попід горою гай. Зелений гай, густесенький неначе справді рай!

Випиши слова з буквою й у перший стовпчик, з ї - у другий. Поділи їх на склади. Підкресли й синім кольором, а ї - зеленим. Зроби висновок, коли пишемо букву ї, а коли - й.

2. Допиши пропущені букви й або ї, щоб вийшло слово.
... жак,     солове...,   ...дальня,   рідни...,   ліні...ка,  ма...стер,   Ки...в,   по...зд,   бо...ться,   гарни... .

3. Замість крапок, читай потрібні за змістом слова.
Лимон (який?) ... .    Цукор (який?) ... .
Учень (який?) ... .     Клас (який?) ... .
Буряк (який?) ... .     Мороз (який?) ... .
Пенал (який?) ... .     День (який?) ... .
С л о в а   д л я   д о в і д о к: ясний, кислий, тріскучий, солодкий, хороший, світлий, червоний, новий.
 
Запиши. Останнє слово діли для переносу. 
З р а з о к: лимон кис-лий.
Підкресли букву й. Чи відділяється буква й від попередньої при переносі?


Завдання на 20 квітня
Тема: Розрізнення й - ї.
 1. Прочитай і запам’ятай.
Буква Й на самі вуха натягає капелюха                       1 звук                                                                               
 1 буква                                                            коротка  вимова                                    
Ой красива буква Ї  - видно бантики її.                            2 звуки                                                                                     1 буква                                                                                    1 склад                                                                             ⇒  довга  вимова
  2. Запиши слова за зразком.
один   -  багато 
гай - гаї
край - краї                 
змій
герой
трамвай
гербарій -
3.Прочитай слова.
пере                         пере
    ви        йти         ви       їхати
     за                              за
  при                           при
4. Поміркуй і запиши за зразком.
Катаються на (самокат, ковзани) самокаті, ковзанах.
Їдуть на (велосипед, мотоцикл, віз) _______________________ Їдуть у (тролейбус, автобус, трамвай) _____________________
Пливуть на (човен, катер, корабель) _______________________
Летять у (літак, ракета, вертоліт) __________________________
5. Прочитай. Випиши слова з буквою Й у перший стовпчик, слова з буквою Ї - у другий.
                      Зайчик
Їде зайчик у трамваї і довкола позирає:
Тут приходить їжачок і говорить:
- Ваш квиток!
Червоніє зайчик густо і дає листок капусти. 
Пожував їжак листок.
- Це, - говорить,- не квиток.
Доведеться вам зійти і додому пішки йти.
                                                    І. Січовик
6. Опиши їжака за поданим планом. Запиши свій опис у зошит.
а) Їжак - тварина (свійська, дика.)
б) Де живе їжак? ( У лузі, у лісі, у полі.)
в) Чим вкрита спина їжака? (Лускою, шерстю, голками.)
г) Які у нього лапки? (Довгі, короткі, кривенькі, товсті.)
д) Яка у їжака мордочка? (Кругла, витягнута, гостренька.)
е) Чим живиться їжак? (Комахами, медом, мишами, гадюками.)



Завдання на 13 квітня
Тема:  Буква Ї.
1. Прочитай текст та перекажи його.
Друзі
      Юля і Юрко - справжні друзі. Вони всюди разом. Уранці поспішають до школи. У класі сидять за першою партою. Дружно працюють на уроках: читають, пишуть, малюють. А на перерві полюбляють розважатися.
      Юрко та Юля схожі між собою. Мають біляве волосся. З-під брів виблискують сірі очі. на носиках рясніють веснянки. І сміються друзі однаково весело.
      Юля та Юрко завжди допомагають одне одному.



2. Склади словосполучення. Виділи закінчення за зразком.
Зразок: Рибалять (чим?) (вудка, сітка)   вудкою, сіткою.
Граються  (чим?)  (лялька, машина) _______________________
Шиють (чим?) (голка, нитка) _____________________________
Фарбують (чим?) (фарба, щітка) __________________________
Захопився (чим?)  (книга, казка) __________________________
Гуляю (з ким?) (собака, кішка) ___________________________
Пишаюся (чим?) (подруга, учителька) _____________________

3. Розглянь букву Ї.

                                 
  2 звуки              1 буква            1 склад                                                                                                     
4. Прочитай слова.
 ж                                                                                                  
жа                                                                                               жак                                                                                                жаки                                                                                              жачок                                                                                           жаченя                                                             
в                                                                               м                                                                               ли                                                                              дять      
5. Встав букву Ї і прочитай слова.     
...жак            кра...на
...хати           Ки...в
...дальня       по...зд
...стівний      вибо...на
6. Склади словосполучення. Запиши їх у зошит.
кле..ти         корову
до...ти         борщ
до...дати     до школи  
до...хати     шпалери 
українська       село
український     мова
українське        борщ
7. Склади і запиши речення. 
живемо, Україні, Ми, в.
країна, Наша, велика.  
України, Київ - столиця.
ростуть, Києва, На, каштани, вулицях.                            

Завдання на 06 квітня
Тема:  Буква Ю.

               2 звуки,                       1 звук,                    1 буква,                  1 склад    
2. Прочитай слова.



3. Встав букву Ю. Прочитай слова.
..шка        співа..       чита..ть
..рба         дума..       плава..ть
..ність      гуля..ть     лама..ть
..нак        шука..       слуха..ть
4. Поділи слова на склади.
  Юний, Юхим, будую, миють, сіють, в’юн, колихаю, сміються, Юля.

5. Знайди слова, у яких буква ю позначає один звук.




6. Розв’яжи кросворд.

Завдання на 30 березня
Тема:  Буква Є.
1. Прочитай.
      2 звуки, 1 звук                     1 буква,                               1склад,                                 1 слово
 чита                                         є   нот
 співа                                      за     єць
 віта           ємо            чита      є
 єдна

2. Доповни подані звукові схеми.
   
              
заєць ☐О☐☐☐             єнот    =О☐☐☐                                           
3. Встав пропущену букву Є. Прочитай слова.
Євген          риє            боєць
. нот            лама .        я . чко
. хидна        працю .     ма . ток
. диний        году .        кра . вид
4. Відгадай загадку.
Ні, це зовсім не їжак,
хоч на тілі голки видно,
не комаха і не птах...
Цю істоту звуть ... (а,н,д,и,х,є)
 
В Австралії живе звір, вкритий колючками. 
Це - єхидна. Звір (хто?) ___________.
Про підступну людину говорять - єхидна людина.
Людина (яка?) __________ .
5. Склади словосполучення. Запиши їх у зошит.
кошеня                у собаки
мишеня               у корови
теля                     у лисиці
цуценя                у зайчихи
лисеня                у миші
вовченя              у кішки
каченя                 у вовчиці
зайченя              у качки
6. Прочитай і запам’ятай.

Завдання на 23 березня
Тема: Буква Я.
1. Вигни спинку язика "гіркою", з силою та голосом видихни повітря. Так утворюється звук [й].
       дай          знай           мий          лий           співай
Ти вимовила [й] у кінці кожного слова, після голосного.
А тепер звук  [й] захотів стати перед голосним [а]. Промов швидко разом два звуки: [йа].
Ці два звуки позначаються на письмі однією буквою - Я.       
2. Прочитай. Визнач місце букви Я у словах та слова Я у реченні.   
        2 звуки,  1 звук                           
 [й] + [а]     1 буква                                  
  =       о      1 склад                           
                   1 слово                                  
                                                                  

            рина                               Наді
            на                                   Зо 
     Я   ків                                 Марі      Я
            рослав                           Ра
            ніна                               Соломі  
     
Я злякалася, я боялася, ну а потім я розсміялася. 
3.  Склади звукові схеми поданих слів.
 язик                        лілея                               маяк             лялька    =о-о-                     ☐☐☐☐☐☐           ☐☐☐☐☐          ☐☐☐☐☐
4. Встав букву Я і прочитай слова.
яблуко           вояка             олія
. лина             за . чий          історі . 
. щірка           ма . тник        армі .
5. Поділи слова на склади.
Я│го│да,  яблуня, ядро, ніяковіти, каятися, сміятися, яма.
6. Поясни значення слова ЯЗИК у кожному рядку.
Тримай язик за зубами.
Язики полум’я піднімалися над вогнищем.
Солдати були у розвідці. Вони привели "язика".

Завдання на 09 лютого
Тема: Диференціація е-и у наголошених складах.
1. Прочитай слова, виділяючи наголошений склад.
диня - день        серп - сир
мить - меч          мед - миша
тихо - темно       лев - липа
темінь - тиша     листя - ледар
2.  Прочитай вірш.
   Фарби я взяв —
   намалював:
   дятлові — ліс,
   ластівці — небо,
   рибамозерце.
   Для всіх — моє серце.

                         Микола Сингаївський
Випиши виділені слова, познач наголос.
Вимов наголошені звуки. Підкресли букви, якими вони позначені.
Зверни увагу! Наголошені звуки [е] та [и] вимовляються чітко, виразно. Ненаголошений звук [е] у вимові наближається до [и]: [веисна], [сеило]. Ненаголошений звук [и] у вимові наближається до [е]: [криело], [чиесло].
3. Прочитай слова. Зміни кожне слово так, щоб ненаголошений склад став наголошеним. Запиши за зразком.

Один      Багато   
межа — межі
число —
земля —   
крило  —
сестра —  
плита —

4. Прочитай слова. Встав пропущені е або и. Запиши слова в зошит.
п*нь        зл*ва         м*ло   
с*р          н*бо          ст*п      
м*р         с*рце        м*ска   

кл*й        пили         несе
к*т          жил*         бер*
л*бідь     лил*         вед*


Завдання на 19 січня
Тема: Розрізнення звуків і букв и-у.
1. Добери потрібну літеру и або у. Запиши слова у зошит.
с***к     д***м     к***т     в***ж     б***к      к***щ      л***к    с***н     з***б      р***к    с***м      с***п      р***с       л***г        ж***к     д***ш     щ***т      д***б     м***р     в***с     с***р
2. Перестав склади щоб утворилися слова.
  • жок-лу, бри-зу, ви-бук, буз-гар, нал-жур, ба-друж, ки-ни-руш.
  • си-ли-ця, ме-ця-ди-вед, по-ни-лу-ця, ли-світ-ця, чи-вов-ця.
  • цу-ня-це, се-ця-гу-ни, ни-кри-ця.  
3. Встав пропущені букви И або У.

В небі жайворонки в’ються,
зал . ваються - сміються,
грають, дзвонять ціл . й день,
і щебеч . ть, і співають,
і з весною світ вітають 
дзвоном радісн . х пісень.
                                 О. Олесь 
  
Кує зоз . ленька й к . є, 
по всьому т . жить гаю:
- Ой горе - горенько моє, -
дітей не розш . каю.
                    М. Познанська


Л . нуть в небі ж . равлі
і курл . чуть до землі...


                                       О. Олесь

4. Спиши, вставляючи де потрібно букви И або У.

Оберігай книжки
Бережи  свої  підр . чн . ки.  Не  залам . й,  не  заг . най  к . т . ки  сторінок.  Кор . ст . йся  закладкою,  не  роби  заміток  на  полях.  Тоді  твої  кн . ги   б . д . ть  у  порядку.


 
Завдання на 12 січня
Тема: Розрізнення звуків і букв и-у. Прикметники знахідного відмінка однини.
1. Прочитай вірш.                                    
У долині жив удав.
Удавав, що він все знав,                                удавав, що все умів,
у траві хвостом вертів.
- Буква у схожа на удава з закрученим хвостиком.

2. Прочитай  слова. Чим вони схожі й чим відрізняються?

кит - кут                  шибка - шубка
мишка - мушка      синиця - суниця
Запиши ці слова в зошит.

3. Виправ помилку.
                 
   
Прилетіли дві сунички -
схожі, ніби дві сестрички.
                                 О. Білаш
4. Встав пропущені букви И або У.  Прочитай слова.
М..ло       крин..ця       г..би       лис..ця         б..динок          кр..ла     м..рашка        кл..мба         мал..на          кр..глий         кастр..ля      гр..б        гарб..з         подар..нок         г..ска          в..лиця        кал..на          дит..на         ж..рнал          бр..нька     

5. Зміни словосполучення за зразком.
Зразок: Високий будинок - високому будинку.
Смачний салат - ...
сонячний ранок - ...
затяжний дощ - ...
веселий сміх - ...
червоний борщ - ...
соковитий огірок - ...

Завдання на 29 грудня

Тема: Розрізнення звуків і букв а-е. 

1. Склади і запиши розсипані слова.

дас - _________     едм - _________

савк - ________      вел - _________

ласк - ________      чем - _________

ребег - _________     тенер - _________

талах - _________

2. Встав пропущені букви а-е.

М . г, м . д, м . рш, м . тр, п . рука, к . рти, п . ра, л . в, ч . й,

 ч . к, м . дицина, б . клажан, м . реживо, м . даль, м . саж,  

 л . вада, пл . нка.

3. Розгадай кросворд

Підбери і запиши споріднені слова до назв місяців.

4. Прочитай речення і запиши відповіді на запитання.

Іринка їла солодкий мед.   Хто ? _____________

                                                           Що робила? __________

                                                          Що? __________

                                                          Який? ___________

Леся бачила лева у зоопарку.    Хто? ____________

                                                           Що робила? ____________

                                                           Кого? ____________

                                                           Де? _____________


Завдання на 17 листопада

Тема: Розрізнення звуків і букв а-е.  Фразеологізми. Багатозначні слова.

1. Прочитай склади.

ла - ле       се - са        еч - ач

ма - ме      че - ча       ап - еп

на - не      ге - га        ем - ам

2. Прочитай слова, чітко вимовляючи голосні звуки.

лак - лев      гай - гей      час -чек

рак - рев      мак - мед     цап - цех

ферма - фарба      шерсть - шабля

3. Встав пропущені букви а або е, прочитай слова і запиши їх у зошит.

б . рег - б . ня      вар . ники - бар . н

н . каз - н . бо      ш . рсть - ш . хта

ст . п - ст . рт      т . нець - т . рен 

4. Виконай завдання "Українські фразеологізми". 

5. Поясни значення слова МІСЯЦЬ у кожному реченні.


Місяць на небі, зіроньки сяють...   

Вже минув цілий місяць відтоді, як Марійка пішла до школи.





 Завдання на 10 листопада

Тема: Розрізнення звуків і букв а-о. Поділ слів на склади. Лексична тема "Птахи".

1. Встав пропущені букви а або о щоб вийшли слова.

р . к              з . б               л . к              б . к              ч . й

с . м              г . з               л . р              д . щ            д . х

з . л               в . л              с . к               б . с             м . х

2. Склади слова з поданих букв і запиши їх у зошит. Букву А обведи червоним, а букву О - зеленим олівцем.

р,а,ш             а,а,в,з         г,л,д,о,о

н,а,л              а,а,д,т         в,л,с,о,о

к,а,р              а,а,р,д         г,л,с,о,о

д,а,с              а,а,р,н         к,л,с,о,о

3. Пограй у гру "Визнач де у слові знаходиться буква о."

4. Розгадай Кросворд.

5. Знайди інші слова у слові           ЖАЙВОРОНОК:

ворона,  ранок, _________, __________, ___________.



Завдання на 03 листопада

Тема: Розрізнення звуків і букв а-о. Переказ тексту "Вороненя і Соловей".

1. Прочитай склади і слова.

са - со              рак - рок              альбом - олія

ла- ло              сам- сом               аптека - опудало

ра - ро             там - том              ананас - молоко

2. Встав пропущені букви а або о й прочитай слова.

с . д        л . к            . кунь        т . орт         сол . м . 

с . н        ж . р           . втор        сп . рт         кр . к . дил

л . б        м . к           . ркуш       сал . т         жир . ф

Запиши слова в зошит.

3. Прочитай казку.

                               Вороненя і Соловей

  Вивела Ворона одне-єдине пташеня — Вороненя. Вона любила своє дитя, частувала його смачними черв'ячками.

   Одного разу полетіла Ворона по їжу й пропала. Уже й сонечко піднялося вище дерев, на якому вони жили, а матері все немає. Заплакало Вороненя. Плаче, сльози струмками ллються додолу. Чимало пташок притихло, жаль їм бідолашного малого.

  Почув плач Вороненяти Соловей. Затремтіло з жалю Солов'їне серце. Залишив він своє гніздечко, прилетів до воронячого гнізда, і заспівав свою чудову пісню. Навіть вітер притих,  ніби заслухався. А Вороненя, мов і не чує солов'їного співу, заходиться від плачу.

   Та ось почуло Вороненя — десь удалині пролунав материн голос: кра, кра...  Умить перестало воно плакати й каже:

  — Чуєш, це моя мама співає! Замовкни, будь ласка, не пищи!

  — Кра, кра-кра... — залунало поблизу, і Соловей замовк. Він перелетів на сусіднє дерево й задумався... Того вечора ліс не чув солов'їного співу.

Дай відповіді на питання :

Чому плакало Вороненя?

Як Соловей втішав Вороненя?

Коли Вороненя перестало плакати?

Чому того вечора ліс не чув солов'їного співу?

 

Немає коментарів:

Дописати коментар