4-В, Безверхий Веніамін

Завдання на 31 січня 2023р.
1. Пограй у гру.

2. Закінчи речення.
Зразок: На млині працює мірошник.
У школі навчається ...
У шахи грає ...
У шахті працює ...
Взуття шиє ...
Стіни та стелю штукатурить ...
Одяг шиє ...
Пошту розносить ...
Слова:школяр, шахіст, шахтар, швець, штукатур, швачка, поштар.

3. Знайди і порахуй усі шапки, машини, подушки.





4. Пограй у гру "Ланцюжок слів".


Завдання на 25 січня 2023р.
1. На що схожа буква Ш?


2. Пограй у гру.

3. Зміни слова за зразком.
Зразок: великий - більший
сильний - сильні____    старий - старі___
веселий - веселі____     чистий - чисті___
солоний - солоні____    добрий - добрі___
сміливий - сміливі___   світлий - світлі___
ясний - ясні___               гострий - гострі___

4. Розглянь малюнки і скажи, що можна їсти, а що не можна.
Зразок: Шинку можна куштувати. Штангу не можна куштувати.
  







Словник: шинка, книжка, пиріжок, шоколад, ватрушка, горошок, кошик, вишні, шапка, каша, штанга, борошно, шахи, жуйка.
5. Пограй у гру "Порахуй предмети".


Завдання на 24 січня 2023р.
1. Виконай артикуляційні вправи.
2. Впізнай і назви предмети





3. Уважно розглянь картинки та скажи, що на них намальовано. Як усе це назвати одним словом?



Довідка: крушина, шавлія, росторопша, петрушка, соняшник, артишок, конюшина, каштан, шипшина, шафран, ромашка, спориш.
Які з цих рослин відносяться до польових, які  - до лісових, а які до садових.
4.  Прослухай і відгадай загадки.
У норі хатинку має,                       Влітку медом ласував.
Хліб, сирочок полюбляє.                 Досхочу малини мав,
По підлозі тихо-тихо,                   А як упав в глибокий сніг,
Бігає сіренька ... (Миша)              Позіхнув і спати ліг. (Ведмідь)

5. Вправа на словотворення.
Кого з лісових звірів називають: КУЦОХВОСТИЙ; ІКЛАСТИЙ?

6. Прослухай казку.
Ведмідь і мишка



      Спіймав ведмідь якось у своєму барлозі бешкетницю-мишку. 
    Почала мишка просити ведмедя:
   - Відпусти мене і я тобі колись у пригоді стану.
    Посміявся ведмідь з тої помічниці і відпустив мишку.
    Ось одного разу заплутався ведмідь у    мисливських тенетах. Рвався, рвався - ніяк не виплутається. Тут прибігла мишка, перегризла петлю і допомогла ведмедю визволитися.
    Тоді й каже йому:
- А що, бачиш, і я, маленька мишка, тобі в пригоді стала!
 - Бачу, - каже ведмідь, - навчила мене! Спасибі тобі.
7. Відтвори послідовність подій тексту, давши відповіді на запитання (бажано повними реченнями).
  • Де спіймав ведмідь мишку?
  • Що мишка пообіцяла ведмедю?
  • Чи повірив ведмідь мишці?
  • Як мишка допомогла ведмедю?
  • Чого мишка навчила ведмедя?
  • Завдяки чому маленькій мишці вдалося визволити ведмедя?
  • Що змусило ведмедя змінити свою думку про мишку?
  • Що вчить нас ця казка?
  • А ти комусь допомагав у біді?


Завдання на 26 травня
(2 заняття)
1. Полічи слова від 1 до 5, загинаючи при цьому пальці.
Зразок: Одна шкарпетка, дві шкарпетки, три шкарпетки, чотири шкарпетки, п'ять шкарпеток.
кашкет      штани
штора       мишеня
кошик       груша
2. Виконай артикуляційні вправи з логопедом.
3. Зміни речення за зразком.
Зразок: Я прийняв душ. Ти прийняв душ. Він прийняв душ. Вона прийняла душ. Ми прийняли душ. Ви прийняли душ. Вони прийняли душ.
Я купив широкий рушник.
Я клеїв шпалери.
Я купив фартушок і порошок.
Я був на баштані.
Словник: Баштан - назва поля, на якому вирощують кавуни, дині, гарбузи.
4. Назви всі предмети по спіралі, починаючи з середини, від літери Ш.


5. З'єднай речення з малюнком.
цукерка
торт
печиво
кекси
У кишені шоколадна ...
Мама пекла шоколадне ...
Діти їли шоколадні ...
На столі - шоколадний ...
льон
шапка
волошки
небо
Я дивлюся у синє ...
Шура збирає сині ...
У Ярослава синя ...
Соня малює синій ...

Завдання на 19 травня
(2 заняття)
1. Як називаються дитинчата цих тварин? З'єднайте лініями відповідні слова з різних стовпчиків. Промов речення, які утворилися.
У кішки -              мишеня
У мишки -            лоша
У кобили -            кошеня

2. Виконай артикуляційні вправи з логопедом.

3. Пограй у гру "Я і ти - кращих друзів не знайти!". Продовж речення за зразком.
Зразок: Я співаю, і ти співаєш.  Я плету шкарпетки, і ти плетеш шкарпетки.
Я гуляю, і ти ...
Я пишу в зошиті, і ти ...
Я танцюю, і ти ...
Я граю, і ти ...
Я позіхаю, і ти ...
Я сплю, і ти ...

4. Назви малюнки, виразно промовляючи склад ШІ.
лаваші


5. Продовж речення за зразком.
Зразок: Пальто тепле, а шуба тепліша.
Груша солодка, а мед ще ...
Луша співає тихо, а Даша - ще ...
Мишка маленька, а мурашка ще ...
Берізка струнка, а дівчина ще ...
Учителька добра, а мати ще ...
Камінь твердий, а метал іще ...
Річка глибока, а море ще ...
Слова: солодший, тихіше, менша, стрункіша, добріша, твердіший, глибше.

6. Прочитай малюнкові речення.
Паша ходить у . У Паші нові .
Паша пише нові слова: ,,,,. Він намалював  і.



Завдання на 12 травня
(2 заняття)
1. Прочитай чистомовки.
Шає-шає-шає - шершень поспішає.
Шина-шина-шина - зацвіла шипшина.
"Шам-шам-шам - шершню меду я не дам.
Шить-шить-шить - шершень геть нехай летить!"






2. Виконай артикуляційні вправи з логопедом.

3. Закінчи речення, дібравши відповідні слова.
Зразок: На млині працює мірошник.
У школі навчається ...
У шахи грає ...
У шахті працює ...
Взуття шиє ...
Стіни та стелю штукатурить ...
Одяг шиє ...
Пошту розносить ...
Слова: школяр, шахіст, шахтар, швець, штукатур, швачка, поштар.

4. Прочитай або повтори слова, знайди зайве слово. Поясни свій вибір.
Зразок: Черешня, морошка, петрушка, шовковиця. (Зайве слово - "петрушка", тому що це запашна трава або корінь, а все інше - назви ягід.)
Шпак, кішка, шуліка, шишкар.
Ромашка, конюшина, лоша, волошка.
Шабля, рушниця, штанга, шпага.
Каштан, груша, вишня, шарф.
Шорти, шапка, шина, шаровари.

5. Напиши в зошиті назви предметів. Підкресли в цих словах літеру Ш.
☐☐☐☐☐☐
☐☐☐☐☐☐

☐☐☐☐☐

☐☐☐

☐☐☐☐

☐☐☐☐☐



6. Зміни речення за зразком.
Зразок: Я шию шорти. Ти шиєш шорти. Він шиє шорти. Вона шиє шорти. Ми шиємо шорти. Ви шиєте шорти. Вони шиють шорти.
Я пишу в зошиті.
Я плету шкарпетки.
Я заштрихував аркуш.
Я йшов швидко.



Завдання на 05 травня
(2 заняття)
1. Виконай артикуляційні вправи з логопедом.


2. Прочитай малюнкові речення.
У Мишка , а у Тимоші .
Маша їла  і  .
На  .
Шура у поклала  і .

3. Назви малюнки. З'єднай їх у пари. Поясни їх вибір.

               

                  

                          
                   



4. Допиши склад ШКА і прочитай слова.
Ми☐☐☐, кі☐☐☐, пля☐☐☐, гармо☐☐☐, гру☐☐☐, бро☐☐☐, су☐☐☐, фі☐☐☐, ка☐☐☐, поду☐☐☐.

5. Полічи слова від 1 до 5, загинаючи при цьому пальці.
Зразок: Я шию шорти. Ти шиєш шорти. Він шиє шорти. Вона шиє шорти. Ми шиємо шорти. Ви шиєте шорти. Вони шиють шорти.

шило                     шкільний зошит
шишка                  шерстяний кашкет
широка шибка     розкішна брошка


Завдання на 29 квітня
1. Виконай артикуляційні вправи з попередніх занять.
2.Назви малюнки, чітко промовляючи звук [ш]
☐и☐ка
☐у☐укання

☐ин☐ила

☐ип☐ина

☐ер☐ень

☐а☐лик



☐и☐кар

☐а☐ки

3. Прочитай виразно, наголошуючи виділений склад.
Ша-ша-ша, ша-ша-ша - шапка, шафа, шар, лоша.
Шу-шу-шу, шу-шу-шу - шуруп, шуба, шум, ношу.
Ше-ше-ше, ше-ше-ше - шершень шелестить лише.
Ши-ши-ши, ши-ши-ши - шибка, шити, шип, пиши.
Шо-шо-шо, шо-шо-шо - шостий, шорти, хорошо.
Ші-ші-ші, ші-ші-ші - шість, шістсот, товариші.

4. Полічи слова від 1 до 5.
Зразок: одна шафа, дві шафи, три шафи, чотири шафи, п'ять шаф.
шапка    шарф      шило

5. Пограй у гру "Один - багато".
Зразок: шахта - шахти.
шабля - ...        шуба - ...
шина - ....        шаман - ...
шия - ...           шуруп - ...
шибка - ...       шинель - ...

Завдання на 28 квітня
1. Виконай артикуляційні вправи з попередніх занять.
2. Прочитай або повтори речення. Доповни їх за малюнками.
Оришка повісила шубу в ...

Дорош та Сашко грами в ...

Тиміш пов'язав за шию ...

Даша миє волосся ...

Шофер їде на ...

Слова: шафа, шахи, шарф, шампунь, машина.

3. Допоможи хлопчику скласти в шафу лише ті речі, у назвах яких є звук [ш].




4. Добери слова, протилежні за значенням, і продовж речення.
Зразок: Сашко молодший, а його сестра - старша.
На ринку - шум, а в музеї - ...
Я віддав мамі більше яблуко, а собі залишив ...
Провулок вузький, а вулиця - ....
Сашко співає голосно, а Юля - трохи ...
Гришко заховався, але Юрко його ...
Слова: тиша, менше, широка, тихіше, знайшов.


Завдання на 22 квітня
1. Виконай артикуляційні вправи з попередніх занять.
2. Чітко і виразно прочитай кожен склад і назви малюнок до нього.
Аш-аш-аш -  (гуаш)
Аш-аш-аш  -  (лаваш)
Іш-іш-іш -  (куліш)
Іш-іш-іш -  (фініш)
Уш-уш-уш -  (душ)
Уш-уш-уш -  (аркуш)

3. Склади речення за малюнками, щоразу змінюючи останнє слово.
Мишко шукає...

шуліка
4. Прочитай або повтори речення.
    У полі шумить вітер. У небі літає шуліка. Він шурхотить крилами: шух-шух-шух.
    Шуліка шукає мишу. Миша шарудить у кублі: шур-шур-шур.
5. Зміни слова за зразком Запиши їх.
Зразок: Я мовчу - і ти мовчиш. Я веду - і ти ведеш.
Я іду - і ти __________.
Я беру - і ти __________.
Я їду -  іти __________.
Я везу - і ти ___________.
Я шию - і ти ___________.
Я пишу - і ти ___________.
Я мию - і ти ___________.
Я пливу - і ти ___________.

 

Завдання на 21 квітня
1. Виконай артикуляційні вправи з попередніх занять.
2. Чітко і виразно прочитай кожен склад і назви малюнок до нього.
Ши-ши-ши -  (ширма)
Ши-ши-ши - (шина)
Ши-ши-ши - (шиншила)
Ши-ши-ши -  (шимпанзе)
Ши-ши-ши -  (шило)
Ши-ши-ши - (шишка)
Ши-ши-ши -  (шифер)
Ши-ши-ши -  (шипшина)

3. Пограй у гру "Один - багато".
Зразок: шахта - шахти.
шабля - ...     шуба - ...
шаман - ...     шина - ...
шуруп - ...     шия - ...
шибка - ...     шинель - ...

4. Полічи слова від 1 до 5.
Зразок: одна шафа, дві шафи, три шафи, чотири шафи, п'ять шаф.
шапка
шарф
шило

5.  Назви малюнки, супроводжуючи вимову кожного складу положенням руки: "кулак-ребро-долоня". 
шо-ко-лад
шип-ши-на
шин-ши-ла

шим-пан-зе

    










шу-мов-ка  
шух-ля-да
 











Завдання на 15 квітня
1. Виконай артикуляційні вправи  з попередніх занять.
2. Чітко виразно прочитай кожен склад і назви малюнок до нього.
Шо-шо-шо -  
Шо-шо-шо -  
Шо-шо-шо -  
Шо-шо-шо -    (шовковиця)
Шу-шу-шу -  
Шу-шу-шу -  (шухляда)
Шу-шу-шу -  (шумовка)
Шу-шу-шу -  (шуліка)

3. Прочитай або повтори чистомовки, наголошуючи виділений склад.
Шу-шу-шу, шу-шу-шу - я у зошиті пишу.
Ши-ши-ши, ши-ши-ши - і ти хороше пиши.
Шу-шу-шу, шу-шу-шу - я дитину колишу.
Шу-шу-шу, шу-шу-шу - грушки з дерева трушу.

4. Назви малюнки, супроводжуючи вимову кожного складу положенням руки: "кулак-ребро-долоня". 
ми-ше-ня

ко-ше-ня

ки-ше-ня

ма-ши-на

вер-ши-на

зо-ши-ти

ві-шал-ка

лок-ши-на

па-ра-шут

каш-та-ни


го-ро-шок 

го-рі-шок
5.  Зміни речення за поданим зразком.
Зразок: Я шию шорти. Ти шиєш шорти. Він шиє шорти. Вона шиє шорти. Ми шиємо шорти. Ви шиєте шорти. Вони шиють шорти.

Я пишу вірші.
Я шукаю зошит.
Я шепочу на вушко. 



Завдання на 14 квітня
1. Виконай артикуляційні вправи з попередніх занять.
2. Прочитай склади, змінюючи наголос.
А-ША   О-ША   У-ША   І-ША   И-ША   Е-ША
А-ША   О-ША   У-ША   І-ША   И-ША   Е-ША
ША-ША-ША   ША-ША-ША   ША-ША-ША
3. Прочитай або повтори чистомовки.
Шу - шу - шу - я    пишу.
Шу -шу -шу - я     ношу.
Шу -шу -шу -я    кошу.

4. Порівняй між собою предмети або істоти. Дай відповідь за зразком.
Зразок: Квітка і дерево. Що більше? - Дерево більше за квітку.
Що більше?   
Кашкет, шуба
Шафа, тумбочка
Шорти, штани
Шина, машина  
 Хто менший?
Кошеня, миша
Шуліка, шпак
Лоша, кашалот
Пташка, комашка

5. Подивися на малюнок з хлопчиком. Прочитай речення. Знайди речення, які відповідають зображенню.

Завдання на 08 квітня
1. Виконай артикуляційну гімнастику з попередніх занять.
2. Прочитай або повтори чистомовки.
Ша-ша-ша - на дошці афіша.
Ша-ша-ша - у кімнаті ніша.   
Ша-ша-ша - велика ноша.

Ша-ша-ша - зимова пороша.

Ша-ша-ша - у лісі тиш

3. Подивися на малюнок з дідусем. Прочитай речення. Знайди речення, які відповідають зображенню.
4. Пограй у гру "Один - багато".
Зразок: шахта - шахти.
шабля - ...         шуба - ...
шаман - ...        шина - ...
шуруп - ...        шия - ...
шибка - ...        шинель - ...

5. Прочитай або повтори слова. Які предмети описують дані ознаки?
В'язаний, теплий, м'який, довгий
Маленька, сіра, спритна   
Гостра, козацька, важка          
Тепла, зимова, красива, зручна
Солодка, соковита, смачна, духмяна 




 Завдання на 07 квітня
(2 заняття)
1. Виконай артикуляційну гімнастику разом з жирафиком.


2. Зроби вправу "Чашечка" перед дзеркалом.
Відкрий широко рот, висуни язик. Кінчик і бічні краї язика підніми до верхніх зубів, але не торкайся них. Утримуй таке положення язика на рахунок 10: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.

Сховай чашечку в рот, за верхні зуби, і спробуй  струмінь повітря направити на кінчик язика (сильно подути на кінчик язика). Запам'ятай це положення язика. Ще раз подуй.  Якщо в тебе вийшов звук [ш], то спробуй його повторити ще раз спочатку тихесенько, а потім голосніше, і ще голосніше.

3. Чітко та виразно прочитай або повтори за дорослим кожен склад і назви малюнок до нього.

Ша-ша-ша - (шафа)
Ша-ша-ша -     (шахи)                               
Ша-ша-ша-  (шапка)
Ша-ша-ша -  (шайба)
Ша-ша-ша -   (шарф)
Ша-ша-ша -  (шабля)
Ша-ша-ша -   (каша)
Ша-ша-ша -  (ніша)
Ша-ша-ша -   (миша)
Ша-ша-ша -   (лоша)
Ша-ша-ша -  (груша)
Ша-ша-ша -  (лапша)


4. Полічи слова від 1 до 5.
Зразок: одна шафа, дві шафи, три шафи, чотири шафи, п'ять шаф.
шапка
шарф
шило



Завдання на 31 березня

1. Виконай артикуляційну гімнастику разом з жирафиком.


2. Зроби вправу "Чашечка" перед дзеркалом.
Відкрий широко рот, висуни язик. Кінчик і бічні краї язика підніми до верхніх зубів, але не торкайся них. Утримуй таке положення язика на рахунок 10: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.

Сховай чашечку в рот, за верхні зуби, і спробуй  струмінь повітря направити на кінчик язика (сильно подути на кінчик язика). Запам'ятай це положення язика. Ще раз подуй.  Якщо в тебе вийшов звук [ш], то спробуй його повторити ще раз спочатку тихесенько, а потім голосніше, і ще голосніше.

Зроби ще раз вправу "Чашечка", сховай її за верхні зубки і спробуй показати як:
Вода в душі шумить: ш-ш-ш-....
Море шумить сердито і хвилеподібно: Ш-Ш-ш-ш-Ш-Ш-ш-ш-...
Яєчня на сковороді шкварчить весело: Ш-Ш-Ш-Ш-.....
Змія шипить сердито: Ш-Ш-Ш-...
3. У якому слові має бути буква Ш? Упиши відповіді букви.

    ⬜ишка                    

 ⬜ишка


              
⬜орти                             ⬜орти







⬜ило                     ⬜ило


  




  ⬜апки                ⬜апки    





Завдання на 25 березня

1. Виконай артикуляційну гімнастику разом з жирафиком.


2. Зроби вправу "Чашечка" перед дзеркалом.
Відкрий широко рот, висуни язик. Кінчик і бічні краї язика підніми до верхніх зубів, але не торкайся них. Утримуй таке положення язика на рахунок 10: 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10.

Сховай чашечку в рот, за верхні зуби, і спробуй  струмінь повітря направити на кінчик язика (сильно подути на кінчик язика). Запам'ятай це положення язика. Ще раз подуй.  Якщо в тебе вийшов звук [ш], то спробуй його повторити ще раз спочатку тихесенько, а потім голосніше, і ще голосніше.

Зроби ще раз вправу "Чашечка", сховай її за верхні зубки і спробуй показати як:
Шелестить листя на деревах: ш ....
Закликають до тиші: .....                                
З кульки шумно виходить повітря: .....
Розганяють курей: .....

3Переглянь презентацію "Загадки про улюблені казки".


4. Перекажи одну із згаданих казок батькам. 






Завдання на 24 березня

1. Виконай пальчикові вправи.

2. Виконай артикуляційну гімнастику з рухами під музику.

3 Назви батьків усіх малюків, які зображені нижче.

                 

Наприклад: це каченя, його мама - качка, а тато - качур.

     








Завдання на 18 березня

1.Виконай пальчикові вправи.

2. Виконай артикуляційні гімнастику з рухами під музику.



3Назви колір тварин.

Наприклад: лисиця - руда.

зебра - ...

ведмідь - ...
     

фламінго - ...

жаба - ...

курча - ...

сонечко - ...







 2. Назви слова, протилежні за значенням (антоніми).

Наприклад: холодний - гарячий.

Мокрий - ..., світлий - ..., твердий - ..., гучний - ..., довгий - ..., відомий - ..., легкий - ..., широкий - ..., солодкий - ... .




Завдання на 17 березня

1. Переглянь відеоролик та виконай артикуляційні завдання разом з логопедом.


2. Назви предмети в однині і множині.

Наприклад: один равлик - багато равликів.

Одна груша -

...
                 

...

Одні двері -
    





        
Одна шкарпетка -
                
...

      




Одна дитина -
...
    
           













Немає коментарів:

Дописати коментар