4-А, Дьомушко Артем

Завдання на 09 березня (1 заняття)
1. Склади речення за малюнками, щоразу змінюючи останнє слово. Запиши ці речення в зошит.
        У щілину пролізе ...










Довідка: ящірка, хрущ, щеня, щиглик.
2. Встав відповідні букви і прочитай. Запиши ці словосполучення у зошит.
Намо☐у  гніздо.    Намо☐у  ганчірку. 
Лу☐ити горіхи.     Влу☐ити в ціль.
У річці ля☐і.         У темряві ля☐но.
Ку☐і і порічки.     Ку☐і піску.
Жіночий пла☐.     Чути дитячий пла☐.
Зубна  ☐ітка.         ☐ітка вимова.
Гу☐авина у лісі.    Гу☐на музика.

3. Упорядкуй речення та склади оповідання. 
☐ Був гарний сонячний день.
☐ Раптом хлопчик почув щебет.
☐ Сашко не став чіпати гніздечко.
☐ То були щигленята.
☐ У кущі він побачив гніздечко та чотирьох пташенят.
☐ Сашко йшов лісовою стежкою.




Запиши отримане оповідання у зошит.




Завдання на 23 лютого (1 заняття)
1. Уважно послухай звук природи та знайди відповідну картинку.
2. З'єднай пари із близьким значенням. Запиши пари в зошит. Підкресли літери Ч та Щ.
Батьківщина          везучий
щирий                    вічний
щасливий               Вітчизна
невмирущий          чесний
3. Порівняй велетня і гнома. Склади речення за зразком, використовуючи подані слова.



Зразок: У мене рука, у гнома - ручка, а у велетня - ручище.

нога                                                    голова
                   язик                                                        рот
   борода                                ніс                                                                 очі
Запиши речення у зошит.
4. Пограй у гру "Ланцюжок тварин".
 

                                                               
Завдання на 30 січня (2 заняття)
1. Пограй у гру "Звуки природи" .
2.  Склади нові слова з перших складів поданих слів. Запиши їх.
Зразок: щурик + качати=щука
плоди + щавель= _______
щодень + калина= _______
щелепа + няня= ________
щілина + ткаля =________
щипкий + цікавий= ______
3. Доповни речення потрібними словами (з дужок). Запиши речення у зошит.
Олеся (щойно, щодня) розбила чашку.
Святий Миколай (щоразу, щозими) приносить дітям подарунки.
Ми (щоранку, щоночі) вмиваємося і чистимо зуби.
День народження святкуємо (щодня, щороку).
Пилип (щоразу, щовечора) забуває вдома щоденник.
4. Постав малюнки відповідно до розгортання подій на них. Склади розповідь.
5.  В грі "Знайди пару" знайди до кожної картинки протилежну їй.

Завдання на 26 січня (1 заняття)
1. Зміни речення.
Зразок: Я впіймав щуку. Ти... Він... Вона... Ми... Ви... Вони...
Я чую щебет щиглика.
Я захищався щитом.
Я нащипав щавлю.
Запитання на повторення:
- Що означає слово щебет (щебетати)?
- Хто такий щиглик?
 2. Прочитай речення. Доповни їх картинками. Запиши ці речення в зошит.
Яків почистив плащ ....
Учневі поставили гарну оцінку в ... .
Ми поскладали іграшки в ... .
Я злякався ... .
Слова: ящик, щоденник, щітка, щур.

3. Для того щоб закінчити речення, слід дібрати одне зі слів, розміщених праворуч. Добери ці слова, та запиши отримані речення в зошит.
У річці водиться хижа риба         щіткою
У полі росте кисленький            щупалець
Біля нашого двору насипали        щука
У восьминога вісім                        щавель
У кабана на боках росте жорстка  щебінь
Марійка почистила черевики        щетина
4. Прочитай текст вголос. Дай розгорнуті відповіді на запитання. Прочитай текст ще раз та спробуй його переказати.
Чабан
    У горах, у невеличкому будиночку живе чабан. Уранці він ласує овочами та овечим сиром, а ввечері п'є гарячий чай із перепічками. У чабана є вірна вівчарка Чина, яка допомагає йому пасти овець. Вони друзі хоч куди!
   Довкола будиночка росте колючий чагарник. поруч тече гірська річка  чистою водою.
    Чабан звик кочувати. Перепочине під відкритим небом, а потім знов жене отару до квітучих ланів та ручаїв.

Словник: Чабан - назва людини, яка пасе овець.
Перепічка - це поколотий ножем корж, який робиться із кислого хлібного тіста і печеться на сковороді.  
  Запитання
1) Де живе чабан? Чим він зазвичай ласує вранці?
2)Хто допомагає чабанові пасти овець?
3)Куди чабан жене свою отару?



Завдання на 23 січня (2 заняття)
1. Прочитай чистомовки.
Іще - іще - іще - зранку дощ періще.
Ищі - ищі - ищі - ящик на горищі.
Ище - ище - ище - щеня стрибає вище.
Ище - ище - ище - у хащах вітер свище.
Аще - аще - аще - щебече щиглик краще.
Уще - уще - уще - джерело цілюще.
Словник: 
Дощ періще - йде безперервний сильний дощ.
Горище -  простір між поверхнею покриття, зовнішними стінами та перекриттям верхнього поверху будівлі. 

Щеня - цуценя.
Щиглик - пташка.
Щебече - співає.

2. Склади речення за малюнками щоразу змінюючи останнє слово.
 Я щедро пригощаю ...

3. Назви малюнки в однині і множині. Запиши слова.
плащ


хрущ
        
         
кущ


лящ



4. Встав відповідні букви ч або щ, запиши ці слова у зошит.
◻ай          пі◻         рі◻ка
◻ит          до◻        до◻ик
◻арти      пло◻а    лі◻ина 
◻ітка       пле◻і     м'я◻ик
◻айка      хру◻і     гор◻ик
5. Зміни слова за зразком. Запиши їх.
Зразок: щока - щічка.
ящик -                 щука - 
щедрівка -           прищепка - 
щітка -                щільник - 
Словник: 
Щільник  - восковий лист з чарунками, який бджоли й оси роблять для збереження меду, перги, виховання потомства та перебування дорослих комах. 





Завдання на 21 листопада (2 заняття)
1. Назви зображені предмети, додаючи відповідне слово "їли" або "пили".

 












2. Прочитай слова. Що вони означають?
тріщати       прощати       кращий 
щільний      захищати      лящати   
вищий         щоденний     пищати  
блищати      щербатий     тямущий

Високе горище.                 Старе звалище.
  Таємне сховище.                Дивне явище.
  Моє прізвище.                    Велике попелище.
Довідка: 
   тріщати - швидко і голосно говорити;
   прощати - вибачати;
   кращий - ліпший, луччший;
   щільний - густий;
   захищати - обороняти, охороняти;
   лящати - видавати різкі пронизливі звуки, кричати;
   щоденний - який відбувається кожного дня;
   пищати - видавати тонкі різкі звуки; 
   блищати - сіяти, променіти;
   щербатий - із зазублинами, щербинами; (щербаті зуби)
   тямущий - кмітливий, здатний добре і швидко міркувати.
3. Прочитай виразно вірш.
Іде, іде дід, дід,
Несе, несе міх, міх.
Ось такий дідище.
Ось такий страшище!
Ось такий окатий, 
Ось такий рукатий,
Ось такий вусатий,
Такий бородатий!
Ось такий дідище,
Ось такий страшище! -
А я - не боюсь!

4. Зміни слова за зразком. Запиши їх. 
Зразок: рука - ручище.
нога - ________    вуса - ________
борода - ______    очі -  _________
зуби - ________    жук - _________
лапа - ________    павук - _______


Заняття на 17 листопада (1 заняття)
1. Прочитай малюнкові реченняЧітко промовляй звук [р].  Запиши ці речення у зошит.
 і  - це фрукти. 
 і - це прикраси.
 і  - це геометричні фігури.
А квіти - це  і  .

2. Зміни слова за зразком. Запиши і прочитай.
Зразок: жила - жили.
шила - _________   знала - __________
співала - _______    ходила - _________
садила - ________   писала - _________
говорила - ______   ховала - _________
бігала - _________  думала - _________
сиділа - _________  читала - _________

3. Розглянь малюнки. Дай відповіді на запитання. Що робили діти?







Заняття на 31 жовтня (2 заняття)
1. Прочитай малюнкові речення. Чітко промовляй звук [р].  Запиши ці речення у зошит.
По дорозі їде . Пасажир зайшов у .
Біля літака . У музиканта .
На гербі. У Марка. На карті.

2. З'єднай малюнки в рядках і поясни, який зв'язок між попереднім і кожним наступним предметом.

2. 
3. =

3. Виразно прочитай пари слів. Склади речення із будь-якими 4 словами.


друг - круг   кран - краб      труд - бруд    брат - брак

СЛОВНИК:
  • Друг - людина, яка тебе розуміє, якій ти можеш розповісти про  будь-які проблеми, таємниці.
  • Круг - геометрична фігура, обмежена колом.
  • Кран - це клапан, що контролює випуск рідини або газу.

  • Краб -  морський десятиногий короткохвостий рак, у клешнях і ногах якого є смачне м'ясо. 

  • Труд -  праця, що вимагає великої затрати фізичної або розумової енергії 
  • Бруд -  те, що робить що-небудь нечистим; грязь, болото.

  • Брак - продукція або товар низької якості.

Заняття на 27 травня ( та 30 квітня)
(2 заняття)
1. Повтори чистомовки спочатку повільно, потім швидко.
Ріп, ріп, ріп - запашний кріп.
Рін, рін, рін - виріс хрін.
Рім, рім, рім - страшний грім.
Ріт, ріт, ріт - у норі кріт.
Рючок, рючок, рючок - на хвіртці крючок.
Ряник, ряник, ряник - я їм смачний пряник.
Ряжка, ряжка, ряжка - на мені красива пряжка.
Ріщина, ріщина, ріщина - у стіні вузенька тріщина.
2. Зміни речення.
Я варю варення з вишень та черешень. Ти... Він... Вона... Ми... Ви... Вони...
Я збираю горіхи.
Я печу пиріг з порічками.
Я перетираю з цукром смородину та порічки.
3. Допиши закінчення. Прочитай утворені словосполучення, усно склади з ними речення.
Зорян __  ніч.
Овоче__  грядка.
Медов__  пряник.
4. Прочитай слова. Утвори від них множину. Запиши пари слів у зошит. 
Зразок: цар - царі.
комар - _____   якір - ________
звір - _______   муляр - ______
лікар - ______   лицар - ______
ледар - ______   шахтар - _____
пекар - ______   снігур - ______
кухар - ______   гиря - _______
5. Назви ягоди і фрукти. Що росте на деревах, а що на кущах.
 




6. Прочитай оповідання. Перекажи його.
Один батько мав трьох синів. Увечері він питає їх:
- Розкажіть, як у вас сьогодні минув день.
Юрко відповів:
- Я сьогодні посадив дерево.
- Ти добре прожив день, - сказав батько.
Мирон відповів:
- Я сьогодні вірш вивчив.
- Ти теж добре прожив день, - сказав батько.
Петрик відповів:
- Я сьогодні... в м'яча грав... і морозиво з'їв...
- У тебе сьогодні втрачений день, - сказав батько.
                                              За В. Сухомлинським

П.




Заняття на 23 травня (та 25 травня)

(2 заняття)
1. Виразно прочитай слова. Стеж за вимовою звука [р՛].
рівнина       рядок         рюш
рівняння     рябчик       рюкзак
рішення      ряжанка     варю
рідкий         різати        рясний
рідний        рівняти      рябий
різкий         мріяти       рядовий
срібло         порядок     борюся
рішучий     гріти          рятівник
стрічка       рятівник    трюмо
річний        горіти        порядковий
2. Повтори чистомовки спочатку повільно, потім швидко.








  • Ряк, ряк, ряк - на кораблі моряк.
  • Ряк, ряк, ряк - твердий буряк.
  • Ряк, ряк, ряк - на горі вітряк.
  • Оря, оря, оря - рюмсає Боря.
  • Уря, уря, уря - надворі буря.
  • Аря, аря, аря - ріже кавуна Варя.
3. Зміни речення.
Я зустрічаю Андрійку та Марійку. Ти... Він... Вона... Ми... Ви... Вони...
Я міняю воду в акваріумі.
Я знаю, що у дуба міцний корінь.
4. Прочитай назви тварин. Утвори від них множину. Прочитай пари слів, чітко вимовляючи звуки [р] і [р՛]. Звапиши пари слів у зошит.
сорока - сороки     зебра - _______
жирафа - ______   корова - _______
ворона - ______    дрізд - _______
кріль- _______      горобець - _______
куріпка - ______   носоріг - ______
верблюд - _____    кріт - ______
5. Прочитай речення, щоразу називаючи новий малюнок.
Я граю на ...
сурма
скрипка

рупор

арфа

барабан
акордеон
домбра


гармошка
гітара


6. Прочитай та перекажи текст.

У зоопарку
   Пішов я у зоопарк. Спочатку довго спостерігав за носорогом. Шкіра у нього схожа на панцир, а на носі ріг. Потім зачаровано дивитися на жирафу - в неї такі довгі шия та ноги. Тигр саме обідав шматком м'яса. Кріт так і не схотів вилізти зі своєї нори. Красуня зебра бігла підтюпцем, наче розуміла, що вона всім подобається. Я вийшов із зоопарку у гарному настрої.
   А ти був у зоопарку? Розкажи про свої враження.


Заняття на 18 травня (та 20 травня)

(2 заняття)
1. Виразно прочитай слова.
річ      ріж        ріжки
рід      ріпа       різка
рій      ріст       рідний
рік      рілля     річка
ріг      рів         рівень

2. Склади слова. Запиши їх у зошит.
   ГО                                    КЕТА
ФА         РА          РА      ДІО
  СОКИ                                ДІСТЬ

3. Встав пропущену літеру А або Я і запиши слова в зошит.
Рбчик, рвлик, порда, пордок, зорний, кучервий, старнний, дірвий, портунок, квадрт.

4. Прочитай казку.
Звідки у тигри смужки
   Це було давним-давно, коли тигри були зовсім іншими. У них були такі ж кігті, такі ж зуби, а хутро було зовсім інше. Воно у тигрів було яскравим, вогненно-рудим.
   Тому Тигра було помітно і вдень, і вночі, і в кущах, і на рівнинах. Давно у нього не було хорошого полювання.
   Одного разу Тигр зустрів зебру і запитав її:
  - Скажи, Зебро, чому ти ходиш по рівнині спокійно і не боїшся мене?
   Зебра відповіла Тигру:
  - Я бачу тебе здалека, і знаю, що легко зможу сховатися від тебе за кущами. Смужки на моєму хутрі допомагають мені зникнути серед гілок кожного разу, як хтось збираєтьтся напасти на мене.
  - Ах, Зебро, твої смужки такі красиві. Поділися, будь ласка, зі мною. У тебе їх багато! - продовжив розмову Тигр.
  - Тигре, я зрозуміла твою хитрість. Як тільки я подарую тобі свої смужки, то не зможу надалі ховатися за гілками, тому що там будеш ти.
  Але Тигр був не лише хитрим, він був ще й мудрим.
  Трохи подумавши, він запропонував Зебрі:
   - Давай домовимося: ти даси мені трохи смужок, а я піду полювати у далекі краї, де ми з тобою ніколи не зустрінемося. І ворогів у тебе стане менше.
   Трохи поміркувавши, Зебра скинула з себе частину смужок на землю та й зникла за кущами.
   З того часу ніхто більше не бачив вогненно-рудого Тигра в тих краях. Він дотримався своєї обіцянки і вирушив у далекі ліси. Там він став справжнім королем завдяки красивому хутру у смужки.
    Тепер ви знаєш, звідки у тигра смужки.
   Словник: Рівнини - це поля. 
                      Вогненно-рудий - яскраво-оранжевий.

5. Дав повні відповіді на запитання.
- Про кого розповідається у казці?
- Що попросив Тигр у Зебри?
- Як відреагувала Зебра на пропозицію Тигра?
- Як пояснила вона свою відмову?
- Що змусило Зебру змінити свою думку?.
- Хто з персонажів на твою думку більш мудрий?
- Чому ти так думаєш?
- Хто тобі сподобався в казці?  Чому?
- А у твоєму житті був такий випадок, щоб ти з кимось домовлявся?

6. Які з цих якостей є у казкового Тигра?
                       добрий
                        хитрий      
  ТИГР        чуйний    
                        мудрий
                        веселий                            

Завдання на 16 травня

(2 заняття)

1. Прочитай слова

горіх       обрій         нагорі
арія         зрізати      матерія
крій         хрящ         куріпка
прямо     дрібний     щирість

снаряд         подряпина
хутряний     кучерявий
2. Назви малюнки. Який склад пропущено? Запиши ці слова в зошит.
ги☐☐
к☐☐чок
мо☐☐к
бу☐☐к
п☐☐ники
віт☐☐к
☐☐кзак

☐☐тувальник

коліб☐☐







3. Пограй у гру "Один - багато".
Зразок: Одна річка - багато річок.
одна нутрія - ...   один рябчик - ...
один моряк - ...   один акваріум - ...
один пряник - ...  один корінець - ...
4. Зміни речення.
Я наряджаю Марічку. Ти... Він... Вона... Ми... Ви... Вони...
Я обрізаю корінці.
Я міряю брюки.
Я грію пиріг.
Я вечеряю грінками.
Я мрію про мандрівку.

5. Закінчи речення, щоб вийшли віршовані рядки.
На прапорі України синій і жовтий    горох
У городі виріс смачний зелений     прикраси
У матусиній скриньці гарні           чорнобривці      
Улітку квітнуть яскраві                  кольори         

6. Заміни першу літеру на Р і запиши.
ніч - ...   дід - ...  пічка - ...
бій - ...   вік - ...   кізка - ...
кіпка - ...    півень - ...

7. Прочитай малюнковий вірш.
На Говерлі, на ,
Де літають ,
Опинився , -
Якось він  туди забрів.
Хто покаже носорогу, 
Як знайти назад .




Завдання на 11 травня

1. Прочитай чистомовки.

Ері-ері-ері - ростуть на градці чері.
Рі-рі-рі - на стовбурі шишкарі.
Орі-орі-орі - кріт живе в норі.
Орі-орі-орі - рятувальники на морі.
Еря-еря-еря - різдвяна вечеря.

2. Упиши пропущену букву Я або Ю.
пор☐док     р☐бчик
зор☐ний     кучер☐вий
др☐чок       дір☐вий
пор☐тунок  гор☐вати
р☐мсати      пр☐нощі
гр☐кати       хр☐кати
Словник:
  • Рябчик - рід рослин родини Лілійних.

  • Рябчик  - рід птахів родини Фазанових.

  • Дрючок - велика товста дерев'яна палиця.
  • Дірявий -такий, який має диру чи діри.
  • Горювати - сумувати, печалитися.
  • Рюмсати - це плакати.
  • Грюкати - стукати.
  • Хрюкати - видавати характерні звуки "хрю-хрю" (хрюкає свиня).

3. Прочитай пари слів.

вірити - вірю        горіти - горю
варити - варю        парити - парю
творити - творю    журити - журю
мирити - мирю      орати - орю
говорити - говорю

4. Прочитай речення, щоразу називаючи новий малюнок.
У відрі ... 

Довідка: горіхи, кріп, чері, порічки, ріпа, буряк.



Завдання на 06 травня

(2 заняття)

1. Чітко і виразно прочитай кожен склад та назви малюнок до нього.

Рі-рі-рі -  (ріг)

Рі-рі-рі -  (ріпа)
Рі-рі-рі -  (річка)

Рі-рі-рі -  (комарі)

Рі-рі-рі -  (різак)

Рі-рі-рі -  (двері)

Рі-рі-рі -  (гирі)
Рі-рі-рі -  (снігурі)

Рі-рі-рі -  (фанарі)

2. Прочитай чистомовки.
Рі-рі-рі, рі-рі-рі - у Марійки кучері.
Рі-рі-рі, рі-рі-рі - у парку ліхтарі.
Рі-рі-рі, рі-рі-рі - у лікарні лікарі.
Рі-рі-рі, рі-рі-рі - їли грінки й сухарі.
Ирі-ирі-ирі - у спортсмена гирі.
Ібрі-ібрі-ібрі - п'є нектар колібрі.
Орі-орі-орі - сильний шторм на морі.
Ері-ері-ері - динозавр у печері.

3. Назви малюнки. Який склад пропущено? Упиши його і прочитай слова.
к◻◻сло
та◻◻лка
го◻◻хи

до◻◻жка



аква◻◻ум
носо◻◻ріг

ст◻◻чка

т◻◻йка


к◻◻т




3. Запиши слова за зразком.
Зразок: цар - царі.
комар - ______   звір - ______
муляр - ______   лицар - ______
лікар - ______    поштар - _____
ледар - ______   пекар - ______
снігур - ______  шахтар - ______
кухар - ______   буквар - ______

4. Виразно прочитай речення.
   На подвір'ї куріпки. Господарі годують корівку.
 Царівна у чарівному замку. У річці багато бобрів. У берізки велике коріння. Я читаю третю сторінку в букварі. У стовбурі дерева тріщина. Увечері був грім.

5. Прочитай текст вголос. 
Цирк
   Минулого тижня Тарас та його друг Ігор відвідали цирк. Там вони побачили багато захопливих номерів. Майстерність циркових артистів вразила хлопчиків.
   Першими виступали акробати. Вони стрибали на батуті та переверталися в повітрі, тримаючи одне одного за руки.
   Потім виступав жонглер із кольоровими обручами. Він виявився спритним і вправним. Друзі гучно аплодували майстрові.
   Третім вийшов на арену приборкувач із тиграми. Звірі старанно виконували команди приборкувача. Тигри сиділи на тумбах, гарчали та стрибали крізь обруч.
   Після антракту виступало ще багато артистів. Тарасоаві та Ігорю дуже сподобалося в цирку.







  • Дай розгорнуті відповіді на запитання.
Запитання:
1) Куди ходили хлопці?
2) Де відбувалася циркова вистава?
3) Хто виступав першим? Другим? Третім?
   4) Як поводилися тигри? Що вони робили?
  • Прослухай або прочитай текст ще раз та спробуй його переказати.



Завдання на 04 травня

1. Назви малюнки. Упиши пропущені літери.

п☐ик☐аси

п☐апо☐ець
чо☐ноб☐ивці

т☐акто☐
те☐момет☐
буте☐б☐од




ша☐ова☐и

т☐енаже☐





2. Зміни подані слова, уставляючи літеру Р за зразком. Запиши і прочитай слова, що утворилися.

Зразок: коти - кроти.
вода - _______   каса - _______
битва - ______   купа - _______
гак - ________   бак - _______
паска - ______   дама - ______

3. Прочитай малюнковий вірш.
 , , і 





Посадив старий 
Проривав і поливав,
Гарний урожай зібрав.

4.  Добери й запиши літери в порожні клітинки. Прочитай слова, що утворилися.
Р☐☐                 ☐Р               ☐☐Р
Р☐☐☐             ☐☐Р☐☐     ☐☐☐Р
Р☐☐☐☐          ☐Р☐☐        ☐☐☐☐Р
Р☐☐☐☐☐      ☐☐Р☐         ☐☐☐☐Р
5. Прочитай. 
Першого травнят у Даринки день народження. Її прийшли привітати друзі. Вони принесли Даринці багато подарунків.

Познач ✔, які подарунки отримала Даринка, якщо у назві кожного є звук [р].







Завдання на 02 травня

1. Назви малюнки. Який склад пропущено? Упиши його і прочитай слова.

Аф☐☐ка
Я☐☐нка

віт☐☐ло
аб☐☐кос
 

Да☐☐нка
го☐☐ла
2. Прочитай виразно чистомовки.
Ари-ари-ари - риба і омари.
Ари-ари-ари - пантери, ягуари.
Ари-ари-ари - у лікарні санітари.
Ари-ари-ари - сир варили сировари.
Ери-ери-ери - на ринг ідуть боксери.
Ири-ири-ири - чемні пасажири.
3. Запиши слова за зразком.
Зразок: цар - царі.
комар - ______   звір - _______
муляр - ______   лицар - ______
лікар - ______    поштар - ______
ледар - ______   пекар - ______
снігур - _____   шахтар - ______
кухар - ______  буквар - _______

4. Продовж речення.
Цукор у цукорниці, а чорнило в ...
У борсука нора, а у білки ...
Від лампи - світло, від ватри - ...
У сороки - сороченята, а в голуба - ...
Милом можна милити, а порошком ...
Лаком лакують, а фарбою ...
Слова: фарбувати, жар, дупло, чорнильниця, голуб'ята, прати.
  • Ватра - це вогонь.

Завдання на 29 квітня

1. Назви малюнки. Який склад пропущено? Упиши його і прочитай слова.

се☐☐жки
бе☐☐т
че☐☐паха

че☐☐вики

те☐☐зи

де☐☐во
мо☐☐
пе☐☐ць

бе☐☐г
2. Прочитай виразно або повтори за дорослим чистомовки.





Ор-ор-ор - моторист ремонтує мотор.
Тор-тор-тор - говорить диктор.
Атор-атор-атор - диктора знімає оператор.
Тор-тор-тор - скульптуру ліпить скульптор.
Тор-тор-тор - на сцені актор.

3. Спочатку прочитай скоромовку, а потім вивчи її напам'ять.
За горою біля броду
Обгороджений город.
 на городі
, і.
4. З'єднай стрілочками слова, що римуються.
сорока      ромашка
зірка         ліхтар
комашка   морока
янтар        дірка

5. Зміни третю літеру на Р. Запиши і прочитай слова, що утворилися.
банан - ______   малина - ______
голод - ______   колона - _______
совок - ______   касета - _______
паста - ______    маска - ________



Завдання на 27 квітня

1. Прочитай або повтори віршик та виконай завдання.

Ось слова зі складом РА:
Ранець, райдуга, гора,
Ранок, радість, дітвора,
Ще ракета, рама, гра.
У нашу гру і ти пограй - 
Слова за складом добирай!

Назви якомога найбільше слів зі складами РА, РО, РУ, РЕ, РИ.

2. Розстав букви Р та Л на свої місця. Прочитай і запиши слова.

пена_     по_ичка      _авка    па_кан
фа_ба     мо_озиво   _анок    ву_кан
кі_ка      ка_тина      го_ка     бе_еза
_инок     мо_ока      ко_ба     п_акат
к_ин       мо_око      коб_а     соки_а

3. Порахуй слова від одного до п'яти.

Зразок: одна куріпка, дві куріпки, три куріпки, чотири куріпки, п'ять куріпок.
рюкзак           рік
рядно             ріпа
пряник           крісло
Словник: 
  • Рюкзак - це спеціальна сумка для тривалого перенесення на спині важких багажів, продуктів, речей.

  • Рядно - вид простирала або покривала з цупкого лляного полотна або різнокольоровий килим (ковдра) з грубої вовни.
  • Пряник - солодке печиво з використанням борошна жита та домішками меду, патоки, цукрового сиропу, прянощів. 

  • Ріпа - овочева коренеплідна рослина родини Капустяних.



4. Склади речення з парами слів.

Зразок: Куріпка, зернятка. - Куріпка збирала в полі зернятка.

Андрійко, дрімати

розрізати, стрічку

дріжджі, пиріжок

  • Куріпка - народна назва кількох видів птахів.




Завдання на 25 квітня

1. Прочитай чистомовки.

Ар-ар-ар - несу товар на базар.
Ар-ар-ар - п'є Назар узвар.
Ар-ар-ар - у боксера сильний удар.
Ар-ар-ар - кухар варить нам узвар.
Ар-ар-ар- - у шахті шахтар.

2. Чітко і виразно прочитай кожен склад та назви малюнок до нього. Спробуй кожен рядок складів вимовляти з різною силою голосу та інтонацією (тихо-голосно, сутно - радісно, лагідно - грізно).
Ре-ре-ре - 

Ре-ре-ре - (редиска)

Ре-ре-ре -  (рейки)
Ре-ре-ре - (реп'ях)
Ре-ре-ре - (ребра)
Ре-ре-ре - (ребус)
3. Склади речення за допомогою запитання і з'єднай відповідні малюнки.
          Хто про що мріє?



4. Поверни літеру Р у слова. Запиши речення у зошит.
Куха -  поставив самова_.
Щу_  побіг у я_.
Іго_  поклав буква_  на па_ту.
Каси_ склав това_  у кошик.
Ми купили си_, цуко_ та кефі_.
Дикто_  п_ацює в ефі_і.
5. Вивчи скоромовку.
У тракториста і трактора різні характери.
Трактор бурчить - тракторист мовчить. 
Трактор мовчить - тракторист бурчить.





Завдання на 22 квітня

1. Чітко та виразно прочитай склад та назви малюнок до нього.

Ер-ер-ер -    ер-ер-ер - 
Ер-ер-ер - 
  ер-ер-ер - 

Ер-ер-ер -   ер-ер-ер - 

Ер-ер-ер -   ер-ер-ер - 

2. Прочитай чистомовки.

Ре-ре-ре -  море, ре-ре-ре - сіре,
ре-ре-ре -старе.

Ре-ре-ре - пюре, ре-ре-ре - буре,
ре-ре-ре - бере.

Словник: Буре -( колір) темно-коричневе. Наприклад: буре ведмежа.

3. Зміни останню букву на Р. Запиши і прочитай слова, що утворилися.

син - ______   моток - _______

жах - ______   Яків - _______

цап - ______   удав - ________

4. Прочитай речення, щоразу називаючи новий малюнок.

Я пригощаю друзів ...



5. Дай повні відповіді на запитання.
Зразок: Із чого стріляє мисливець? - Мисливець стріляє із рушниці.
Як називають домівку ведмедя?
Як називають свійську тварину, схожу на зайця?
Хто фарбує паркани та будинки?
Хто сидить на троні та править королівством?
На чому полюбляють кататися діти в парку?
Слова: кріль, король, барліг, карусель, маляр.
Словник:
  • Кріль - кролик .
  • Король - глава держави в деяких країнах.

  • Барліг - нора великих диких тварин.

  • Карусель - обертовий атракціон.




Завдання на 20 квітня

1. Прочитай чистомовки.

Ра-ра-ра, ра-ра-ра - рана, рама, рай, гора.
Ро-ро-ро, ро-ро-ро - ромашка, ролики, перо.
Ру-ру-ру, ру-ру-ру - рукав, рушниця, кенгуру.
Ри-ри-ри, ри-ри-ри - рибалка, рибка, тридцять три.
Ре-ре-ре, ре-ре-ре -  репне решето старе.
Ра-ра-ра, ра-ра-ра - у зоопарку дітвора.
Ри-ри-ри, ри-ри-ри - подарунки в дітвори.
Ру-ру-ру, ру-ру-ру - гриби під деревом зберу.
Ро-ро-ро, ро-ро-ро - ароматне п'ю ситро.
Ре-ре-ре, ре-ре-ре - рубають дерево старе.

2. Поверни літеру Р у слова.
У діда на го_оді   _осте  го_ох.
Под_ужки  зіб_алися на екску_сію.
А_ту_   п'є  з  к_ужки  кефі_.
Ла_иса  т_имає  га_ний  жу_нал.
У Кат_усі  іг_ашкова  п_аска.
Куха_  п_ик_асив  то_т  чо_ницею.

3. Прочитай малюнкові речення.

 і   - це фрукти.   і - це прикраси.  і   це геометричні фігури. А квіти - це  і .

4. З'єднай два слова в одне. Запиши утворені слова в зошит.

Зразок: сам варить - самовар

м'ясо рубає - ________

сухі фрукти - ________

каву варить - ________

чорна слива - ________

скоро варить - ________

5. Назви малюнки і впиши букву Р.

вид☐а

коб☐а

ху☐ма
  
зеб☐а

шо☐ти 

фа☐би


Завдання на 18 квітня

1. Прочитай ланцюжки складів.

фра - фри   мра- мре   про - пру

фру - фре   мри - мру   при - про

ври - вра   зру - зре   шри - шро

вро - вру   зра - зре   шре - шру

2. Прочитай малюнкові речення.

По дорозі їде. Пасажир зайшов у.

Біля літака . У музиканта .  На гербі . У Марка  . На карті.

3. Зміни слова за зразком. Запиши пари слів у зошит.

Зразок: кричати - (я) кричу.

бродити - ...       правити - ...
працювати - ...   продавати - ...
прибирати - ...   тримати - ... 
закривати - ...     крутити - ...
4. Подивися на малюнок з хлопчиком. Прочитай речення. Знайди речення, які відповідають зображенню.


5. Дай відповіді на запитання.

 Зразок: Хто ремонтує водопровід? - Водопровід ремонтує водопровідник.

Де продають продукти?
Хто робить фотографії?
Чим накривають каструлю?
Що росте в саду на деревах?
Чим перукар причісує волосся?
Що ставлять у кінці речення?
Хто показує в цирку акробатичні номери?
Наприкінці якого місяця прикрашають ялинки?
Слова для довідки:  кришка, фрукт, крамниця, акробат, фотограф, гребінець, грудень, крапка.



Завдання на 15 квітня

1. Зміни речення.

Я збираю чорну смородину. Ти... Він... Вона... Ми... Ви... Вони...
Я клею марки на конверти.
Я беру в серванті серветку.
Я збираюся до цирку.
Словник: Марка - цінний папір, який є свідоцтвом оплати поштового відправлення.







2. Добери слова, протилежні за значенням, і продовж речення. Речення запиши у зошит.
Зразок: У Назара молодша сестра, а в Кароліни - старша.
Єгора новий картуз, а в Олега ...
У сороки груди білі, а хвіст ...
У мами довгий шарф, а в тата ...
Руслан читає погано, Артем ...
Хліб м'який, а сухар ...
Учора день був сонячний, а сьогодні ...
Узимку зайчик білий, а влітку ...
Слова: сірий, старий, гарно, чорний, твердий, короткий, похмурий.

3. Встав у речення пропущені слова. Запиши їх у зошит. 

ІЗ      У     ЗА     НАД      ДО     ВІД
Петро лікується ____ бронхіту.
Ліля варить борщ ____ помідорами.
Ми купуємо продукти ___ гроші.
Кухар додав цукор ____ страви.
Яструб літає ____ бором.
___ полі вже проростає зерно.
Друзі прийшли ____ криниці.
Кипить борщик ____ каструлі.

Завдання на 13 квітня

1. Прочитай ланцюжки складів.

акр    акр - окр - ікр
екр    екр - акр - окр
окр    окр - икр - укр
укр    укр - екр - акр
кра    кра - кро - кре
кро    кро - кру - кра
кру    кру - кри - кро
кре    кру - кра - кри

2. Порахуй слова від 1 до 5 і назад.
видра   кравець
зебра    просо

3. Встав літеру Р у слова.
ок_аїна         б_ухт      заг_оза
фотог_аф     п_осо     п_окат
ук_иття        б_изки   п_обка
к_опива       п_одаж   п_аска
Словник:
  • Окраїна - крайня частина якої-небудь території, або віддалена від центру частина населеного пункту.
  • Брухт - непридатні для використання вироби або частини виробів з чорних чи кольорових металів.

  • Просо - однорічна травяниста рослина. Насінням проса годують папуг  та інших домашніх птахів.

  • Пробка - пляшковий корок.

  • Праска - утюг, побутовий прилад для вирівнювання складок і заминів на одязі.





4. Продовж речення за зразком та запиши їх у зошит.

Зразок: Із картоплі приготують пюре, буде картопляне пюре.

Із кукурудзи зроблять борошно, буде ...
Із моркви вичавлять сік, буде ...
Із риби приготують котлети, будуть ...
Із абрикосів зварять джем, буде ...
Із гречки зварять кашу, буде ...
Із рису приготують запіканку, буде ...
Із фруктів приготують салат, буде ...

Завдання на 11 квітня

1. Прочитай ланцюжки складів.

апр     апр - опр - іпр

упр    упр - епр - апр

опр    опр - ипр - упр

епр    епр - апр - опр

пра    пра - про - пре

про   про - пру - пра

пру   пру - при - про

пре   пре - пра - при

2. Скажи лагідно. Запиши пари  слів у зошит.

сорочка - ...       хмара - ...

подарунок - ...  дорога - ... 

барабан - ...     карась - ...

3. Вивчи скоромовку.

Летів горобчик, сів на стовпчик.

Прибіг хлопчик, утік горобчик.

4. Допоможи мурашці вставити літеру Р у слова. Прочитай їх. Запиши в зошит.


к_амниця     г_афіка    п_оцес
п_ужина      аб_икос    сп_оба
ук_аїнець    к_аса        кап_из
б_унька       б_онза      п_аля
Словник: 
  • Крамниця - те саме, що й магазин, торгівельна лавка.
  • Графіка - різновид образотворчого мистецтва, в ньому малюнок виконують за допомогою ліній і штрихів.

    Процес - це послідовна зміна предметів і явищ, ряд послідовних подій, спрямованих на досягнення певного результату. 
  • Бронза - сплав міді (метал червонуватого кольору) з іншими речовинами.
Вироби із бронзи: 



  • Праля - робітниця, робота якої полягає в пранні білизни.







5. Порахуй слова від 1 до 5 і назад.
грамота       крок
акробат       труба
 




Завдання на 08 квітня

1. Прочитай чистомовки.
Ра-ра-ра: збирати урожай пора.
Ри-ри-ри: стиглі овочі бери.
Ре-ре-ре: Кіра помідор бере.
Ро-ро-ро: назбирала вже відро.
Ру-ру-ру: корзину редьки наберу.
Рай-рай-рай: гарний виріс урожай.

2. Додай рими, щоб вийшли віршовані рядки.
 
Є у курки дитинчата - 
Жовті крихітні ...

Щоб зробити в шафі нірку,
Мишеня прогризло ...

Нап'ємося ми водиці 
із чистої ...

Сміття немає, бруд весь зник,
Працює у дворі ...

   

3. Прочитай речення. Встав пропущені слова. Запиши утворені речення у зошит.

4. Прочитай речення. Що не так? Знайди відповідний малюнок. 

               
Тато ремонтує малину.
Заплатили гроші в кашу.
У річці плавають гриби.
У зоопарку живе рис.




Завдання на 06 квітня 

1. Прочитай склади спочатку в стовпчиках, а потім у рядках.

арба арпа арда арта арва арфа

орбо орпо ордо орто орво орфо

урбу урпу урду урту урву урфу

ірби ірпи ірди ірти ірви ірфи

арма арна арца арша арча арза

ормо орно орцо оршо орчо орзо

урму урну урцу уршу урчу урзу

ірми ірни ірци ірши ірчи ірзи

2. Прочитай слова. Добери до слів кожного рядка узагальнювальне слово.

Зразок: Резеда, ревінь, рута - це рослини.

Рижик, підберезник, сироїжка, мухомор.
Барабан, труба, гітара, арфа.
Перець, редиска, помідор, картопля.
Горобець, сорока, ворона, жайворонок.
Сорочка, шаровари, шкарпетки, картуз.
Миргород, Харків, Ужгород, Чернівці.

3. Спиши слова, додаючи в кінці букву Р. Що означає кожне слово?
аптека - _____    буква - ______
кома - ______   бібліотека - _____
кобза - ______  лялька - ______
ворота - _____   перука - ______
Словник: 
  • Кобза - старовинний український народний грушоподібної форми струнний музичний інструмент.

  • Перука - виріб із синтетичного або натурального волосся, який надівається на голову як капелюх, удаючи ту зачіску, під який він зроблений. 
4. Скажи лагідно.
пружина - ______
дірка - ______
хмара - ______
барабан - ______
сорочка - ______
подарунок - ______
скрипка - ______
картопля - ______.
Запиши пари слів у зошит.


Завдання на 04 квітня (2 заняття)

1. Прочитай чистомовки. Правильно вимовляй звук [р].

Рашка, рашка, рашка - цвіте ромашка.

Рик, рик, рик - на роботу йде робітник.

Рапка, рапка, рапка - рожева шапка.

Рут, рут, рут - бачу парашут.   





Рась, рась, рась - у мене є карась.     





Ран, ран, ран - у Роми барабан.

Рафа, рафа, рафа - воду п'є жирафа.

Корд, корд, корд - новий рекорд.

2. Назви числа.

3,  33,  333,  3333,  33333

3. Зміни першу літеру на Р. Запиши і прочитай слова, що утворилися.

лис - _______     зебра - ______

лот - _______     хобот - ______

лев - _______     кулон - ______

дух - _______     котик - ______

лак - _______     луки - ______

ноги - ______     лама - ______

4. З'єднай малюнки у пари. Поясни свій вибір.

   

        

        

        

5. Прочитай вірш. Вивчи його напам'ять.   


В чебуречній греки їли чебуреки.        

Два великі греки - по три  чебуреки.

Три маленькі греки - по два чебуреки.

Скільки було греків і скільки чебуреків?


Завдання на 30 березня

1. Вивчи чистомовку.

Ро-ро-ро: качур загубив перо.        

Ри-ри-ри: дам йому на вибір три.

Ре-ре-ре: будь-яке нехай бере.

Ра-ра-ра: птах сумлінно обира.

2. Утвори зі складів слова. Запиши у зошит.

діо, ра - _____        рок, огі - ______

ри, на, пе - ____     ар, ту, тро - _____

ка, рей - _____       низ, кар - _____

ця, чор, ни - ____  про, тор, жек - _____

3. Прочитай текст вголос.

Ознайомся з словами:

  • Фіранки - це те саме що й занавіска (шматок тканини, тюлю, яким завішують вікно, двері).    

  • Решето - це те саме що й сито (предмет для просіювання сипких речовин).    

Корисна гра

  Одного разу сестри Кіра та Регіна лишилися самі вдома. За вікном гримів грім та вирувала гроза. Дівчатка трохи погралися іграшками, а потім занудьгували.

   Раптом Регіна запропонувала зіграти в корисну гру:

  - Давай по черзі називатимемо по три предмети, які є в кімнаті. Але тільки ті, у назвах яких є літера Р!

   Кіра радісно погодилася.

   - Крісло, картина, журнал!

   -Телевізор, карниз, фіранки!

   - Сервант, комп'ютер, люстра!

Потім сестри продовжили гру в кухні.

   - Каструля, чашка, рушник!

   - Сковорідка, кришка, кран!

   - Цукорниця, решето, графин!

Дівчаткам було дуже весело.

Запитання
1) Як звали сестричок?
2) Яку гру вигадала Регіна?
3) Які предмети назвали дівчатка?


Завдання на 28 березня

1. Прочитай чистомовки.

   

 

 
  
 

2. Склади слова з виділених частин поданих слів. Запиши їх.

Зразок: Робота + дичина = родич

Рокіт + мангуст =

Рубанок + кава =

Ризик + малина =

Ремінь + бусол =

Радість + напад =

Словник:

  • Рокіт - звуки, що зливаються в монотонне звучання. Наприклад: шум моря, річки, хвиль, шум мотора.
  • Мангуст - дрібний хижий ссавець, який поїдає комахи, риби, птахи, жаби, щурі, змії. 

  • Рубанок - інструмент для ручного стругання деревини. 

  • Ризик - можлива небезпека чи небажана втрата чого небудь при поганому збігу обставин.
  • Бусол - те саме, що й лелека. 
3. Поверни літеру Р у слова. Запиши речення у зошит.

У нашій  _одині всі люблять  _ебуси.
_ая  _озбила вазу з  _омащками.
Мама нава_ила  _озсипчастого  _ису.
Між школя_ами відбулася цікава  _озмова.
_авлик заліз на листок  _евеню.
 _услан  _ахує  кольо_и  _айдуги.


Завдання на 25 березня

1. Прочитай чистомовки.

    

   

   

 

 


2. Прочитай слова, виділяючи голосом звук [р] у кінці слова.
майсте
шофе




куче                                           
четве
ліде

3. Спиши слова, додаючи в кінці букву Р. Що означає кожне слово.
аптека - _____  буква - ______
кома - ______   бібліотека - ____
кобза - _____    лялька - _____
ворота - _____  перука - _____
4. Переглянь логопедичну гру та виконай завдання.


Завдання на 23 березня

1. Прочитай чистомовки.


 
  2. Прочитай рядки слів, у кожному знайди зайве слово. Поясни свій вибір.
Зразок: Шкарпетки, буквар, картуз, шарф. Зайве слово - буквар, тому що це книга, а всі інші слова означають одяг.

Качур, снігур, цвіркун, чорногуз.
Серна, нерпа, морж, скирта.
Кухар, шахтар, хор, санітар.
Помідор, гарбуз, морква, персик.
Марка, кружка, цукорниця, самовар.

Словник:
  • Цвіркун - комаха з ряду прямокрилих.    
  • Чорногуз - те саме, що й лелека.        
  • Серна - гірська коза, з загнутими на кінцях рогами.
  • Нерпа - різновид тюленя.   
  • Морж - великий морський ластоногий ссавець.   
  • Скирта - щільно складена купа сіна.      

3. Прочитай текст вголос.
Мій брат Артем
   Мій брат Артем - спортсмен. Він займається плаванням.
   Щоранку в нього тренування. В Артема дуже суворий тренер Захар Петрович. Нещодавно моєму братові запропонували взяти участь у змаганнях.
    - Варто спробувати! - погодився Артем.
 Він проплив дистанцію брасом і прийшов до фінішу другим. За це Артема нагородили грамотою та срібною медаллю.
    - Ти справжній спортсмен! - підтримав його тренер. - Тренуйся, і наступного разу ти обов'язково прийдеш першим!


Дай розгорнуті відповіді на запитання.
Запитання
1) Як звуть брата розповідача?
2) Яким видом спорту займається Артем?
3) Як звуть його тренера?
4) Яке місце посів Артем у змаганнях? Які нагороди отримав?

Прочитай текст ще раз та спробуй його переказати.




Завдання на 21 березня

1. Прочитай чистомовки.



2. Назви слова протилежні за значенням. Запиши пари слів у зошит.

Мокрий - ..., світлий - ..., твердий - ..., гучний - ..., довгий - ..., відомий - ..., легкий - ..., широкий - ..., солодкий - ... .

3. Зміни речення.
Я фарбую парту. Ти ...  Він ...  Вона ...  Ми ...  Ви ...   Вони ...

Я тримаю папір.
Я їм огірок.
Я стрибаю по паркету.

 4. Завдання на повторення.
Пригадай назви професій, дай відповіді на запитання.
Хто працює в шахті?
Хто видає квитки у транспорті?
Хто пише музику?
Хто грає в кіно та театрі?
Хто ліпить із глини глечика?
Хто шиє та лагодить взуття?
Хто розносить пошту?
Хто керує вантажівкою?
Хто друкує книги?
Словак: шахтар, друкар, композитор, поштар, кондуктор, актор, чоботар, шофер, гончар.

5. Назви батьків усіх малюків, які зображені нижче.
Наприклад: це каченя, його мама - качка, а тато - качур.







Завдання на 18 березня

1. Знайди слово, протилежне за значенням. Пограй в гру.

2. Опиши предмети та запиши у зошит.

Наприклад: це кавун, він круглий, зелений, важкий, соковитий, солодкий.



це яблуко, воно - ..., ..., ..., ..., ... .

це морква , вона  - ..., ..., ..., ..., ... .

це цибуля, вона - ..., ..., ..., ..., ... .

це телевізор, він - ..., ..., ..., ..., ... . 
         
це морозиво, воно - ..., ..., ..., ..., ... .
це кактус, він ..., ..., ..., ..., 

це ножиці, вони - ..., ..., ..., ..., ... .

це бурульки, вони - ..., ...

це м'яч, він - ..., ..., ...,












Завдання на 16 березня (2022)

1. Виконай завдання із Заняття 7.
2. Порухайся

3. Пограй у гру "Четвертий зайвий".
Розглянь малюнки. Хто (що) на них зображений? Хто (що) на твою думку тут зайвий?


Завдання на 14 березня (2022)

1. У якому слові має бути буква Р? Запиши у зошит пари слів.

         ☐ак      -      ☐ак     

    ☐оги    -       ☐оги

      

   ⬜ама     -     ⬜ама   

⬜обот   -   ⬜обот

2. Які слова читає кожна дитина?

Віра                      Кирило
ра-но                     го-ра
ра-ма                     ко-ра
ра-ки                     лі-ра
ра-на                     фа-ра

Іра                        Юра
но-ра                   ра-нок
по-ра                   ра-дий
ік-ра                    ра-зом
у-ра                     район




Лєра

комо-ра        гіта-ра

літе-ра         соки-ра

3. Продовж речення за зразком. Запиши їх у зошит.

Зразок: Рая прала рушник і Тарас прав.

Катруся дрижала від холоду, і Михайло ...

Мама тримала сина за руку, і тато ...

Дідусь дресирував песика, і онучка ...

Олесь гострив олівець, і Зоя ...

4. Добери слова, протилежні за значенням.

Зразок: зло - добро.

правда - ...       потворність - ...

лівий - ...         лінивий - ...

щирий - ...       шити - ...

дати - ...           сварити - ...

Слова: брехня, правий, хитрий, забрати, краса, працьовитий, пороти, дружити.



Завдання на 15 лютого (2021)

1. Повторити артикуляційні вправи.

2. Підбери до слів-ознак відповідні слова - назви предметів (письмово).

Жовтий, кислий, овальний                            кавун

Білий, холодний, пухнастий                          лимон

Чиста, прозора, джерельна                           троянда

Червоний, соковитий, солодкий                   сніг

Запашна, рожева, гарна                                 вода

Струнка, висока, білокора                             черешня

Полохливий, довговухий, куцохвостий       їжачок

Сірий, хижий, страшний                               заєць

Маленький, сірий, колючий                          вовк

Солодка, червона, маленька                          береза

3. Відтвори закінчення (письмово).

Молод... чоловік;     білокор... берізки;

розумн... дитина;      біл... волосся

сувор...  батько;        легк... пух;

верхн...  губа;           пташин... голоси;

золот... пшениця;    тонк... зошит.

4. Зміни закінчення дієслова залежно від займенника (усно).

Зразок: йти - Я йду. Ти йдеш. Він йде. Вона йде. Воно йде. Ми йдемо. Ви йдете. Вони йдуть.

працювати         піднятись          ділити 

ходити                віднімати          жити

5.Прочитай слова, переставляючи склади (усно).

палам            зегата         дазача        

батру            мочедан      чезайня


калож           газадка        ленкадар

кондра          ребеза         ликана            



Завдання на 12 лютого

1. Повтори артикуляційні вправи. 

2. Встав  пропущені букви И або У.

1. В небі жайворонки в’ються, 

    зал..ваються - сміються,

    грають, дзвонять ціл..й день,

    і щебеч..ть, і співають,

    і з весною всіх вітають

    дзвоном радісн..х пісень. 

                                       О. Олесь

2. Кує зоз..ленька й к..є,

    по всьому т..жить гаю:

    - Ой горе - горенько моє,-

    дітей не розш..каю. 

                                    М. Познанська

3. Л..нуть в небу ж..равлі

    і курл..чуть до землі.

                                    О. Олесь

3. Прочитай текст, Як ти гадаєш, де діти побачили акваріум?

Велике бажання

    Кирило і Соломійка розглядали новий акваріум.

     - Які маленькі рибки! - здивувався хлопчик. - А це їх домівка?

     - Так, вони живуть в акваріумі.

     - Які чудернацькі акваріумні рибки! - дивувався Кирилко. - Різнокольорові, як папуги. Смугасті, як зебри. вусаті, як річкові соми.

     - А ця рибка - золота, - показала Соломійка на рибку з пишним хвостиком. - Вона виконує бажання.

     - То нехай мені допоможе вивчити нові слова!

     - Так і буде, - усміхнулася Соломійка. - Добрий початок є! Це слово - акваріум.

Дай відповіді на запитання.

  1. Що розглядали Кирило із Соломійкою?
  2. Що здивувало хлопчика?
  3. Як називають домівку для рибок?
  4. Які риби жили в акваріумі?
  5. Як називають рибку, що виконує бажання?
  6. Яке бажання було у Кирилка?
  7. Що відповіла хлопчикові дівчинка?
Завдання на 08 лютого

1. Повтори артикуляційні вправи.

2. Встав пропущені букви и або у. Запиши  слова у зошит.

м..ло       крин..ця      г..би         лис..ця 

кр..ла      м..рашка     кл..мба    мал..на

гр..б        кастр..ля     гарб..з      подар..нок

в..лиця    дит..на        ж..рнал     бр..нька

б..динок   кр..глий     г..ска         кал..на

3. Виправ помилку. 

Прилетіли дві сунички - 

схожі, ніби дві сестрички.

4. Зміни слова в дужках.

На художній (виставка) ми побачили багато нових картин. На березі (річка) росте густий верболіз. Діти зупинились відпочити  під старим (дуб). Кожного вечора над (площа) пролітав пасажирський літак. На (берег) моря  розташувався табір відпочинку. На меблевій (фабрика)виробляють добротні меблі.

5. Перебудуй речення і запиши їх у зошит.

Павутина плете павука.

Граблі згрібали дітьми сіно і прибирали під навіс.

Чоботи поставили Петрика під стіл.


Завдання на 21 січня

1. Повтори артикуляційні вправи.

2. Встав пропущені букви о або у.

р**к - р**х       д**ш - д**щ

л**м - л**к      б**к - б**рщ

с**м - с**м     шт**рм - шт**рм

3. Склади схеми назв музичних інструментів за зразком.


                 
скрипка                   бубон                    

  и │ а                                                   



     

         бандура             кобза

                                             


        

        гуслі                       сопілка                        
                                                                            

      сурма
                    

3. Зміни і запиши речення за зразком.
Зразок: Соловей щебече. Солов’ї щебечуть.
             Бубон бубонить. Бубни бубонять.

Скрипка плаче. _______________ .
Бас гуде.            _______________.
Кобза бринить. _______________.
Сурма сурмить. _______________.
4. Поясни значення виразів.
Скрипка плаче.     _______________ .
Дитина плаче.       _______________.
Плаче захмарене небо. _____________.
5. Прочитай складні слова і визнач, з яких слів вони утворилися.
снігопад         мишоловка         лісоруб
книголюб       електровоз         сінокіс
пароплав        листопад            пилосос
6. Зміни слова за зразком.
Зразок. Плакати - я плачу; ти плачеш; він плаче; вона плаче; ми плачемо; ви плачете; вони плачуть.
Котити - ...; ...
Вертіти - ...; ...
Платити - ...; ... 
Летіти - ...; ...


Завдання на 18 січня

1. Повтори артикуляційні вправи з попередніх занять.

2. Встав пропущені букви а або е, прочитай слова і запиши їх у зошит.

б**рег - б**ня     вар**ники - бар**н

н**каз - н**бо     ш**рсть - ш**хта

ст**п - ст**рт      т**нець - т**рен

3. Розгадай  кросворд "Місяці".

4. Склади і запиши розсипані слова.

вел - _____         рад - _____

сеп - _____         ахд- _____

ечм - _____        кам - _____

мекр - _____      ласк - _____

ребег - ______    тенер - ______ 

талах - ______   мпала - ______

5. Поясни значення слова МІСЯЦЬ у кожному реченні.

Місяць на небі, зіроньки сяють ...

Вже минув цілий місяць відтоді, як був день Святого Миколая.

6. Зміни слова в дужках.






У (густий ліс) росла (висока сосна). У дуплі (сосна) зробила собі (гніздо) білка. Білочка запасала на (зима) їжу. У (ліс) холод, сніг, мороз, а в дуплі тепло, сухо. Всю (зима) білка гризла горішки, шишки і була сита.


Завдання на 14 січня

1. Повтори артикуляційні вправи з попередніх занять.

2. Запиши за зразком.

один - багато

кіт - коти           бік - ____

ніч - ____          ріг - ____

ніж - ____         стіл - ____

кріт - ____        рік - ____

сік - ____          кріль - ____

кінь - ____       міст - _____


3. Прочитай речення . Відгадай загадку. Відгадку запиши.

Я введу братика за.




Можу все тримати я.

Можу все писати я.

Двері відчиняю я.

Наше відгадай ім’я.

🖵🖵🖵🖵🖵                                                                                                           

4. Допиши за зразком.

Зразок: Вухами (що роблять?) слухають.

Очима __________ .

Носом __________, __________ .

Ротом __________, __________, _________ .

Руками _________, __________, _________ .




  Завдання на 11 січня

1. Повтори артикуляційні вправи з попереднього заняття.

2. Встав пропущені букви а або о. Запиши слова у зошит.

с . д,     л . к,    с . н,    ж . р,    л . б,    м . к,     . кунь,  

т . рт,      . втор,     сп . рт,      . ркуш,   сал . т,   сол . м . ,  

 кр . к . дил,     жир . ф .

3. Встав пропущені на՛зви ознак предметів.

Квітка червона, а листок __________.

Яблуко солодке, а лимон __________.

Помідор круглий, а огірок _________.


    який?                                       яка?                                     яке?


За формою ____________________________________________

За кольором ___________________________________________

За величиною _________________________________________


4. Добери і допиши потрібні слова.
Я кажу - високий, ти кажи - низький.

Я кажу - далекий, ти кажи - ________.

Я - веселий, ти _________.

Чистий - я, а ти _________.

Я - великий, ти - ________.

Мокрий - я, а ти - ________.

Я - м’який, а ти - _________.

Я старий, ти - __________.



Завдання на 28 грудня

1. Повтори артикуляційні вправи. Виконуй кожну вправу по 10 -15 разів.







Вправа "Балалайка"




















2. Встав пропущені букви а або е. Запиши слова в зошит.
б . рег - б . ня          вар . ники - бар . н
н . каз - н . бо          ш . рсть - ш . хта
т . нець - т . рен      ст . п -  ст . рт

3. Утвори слова зі складів і прочитай.
жа-              мідь
дя-               нок
роди-           ка
дзві-            ба
ягід-            тел
вед-             на
3.Запиши за зразком.
Чай з ожини - ожиновий чай.
Чай із калини - _______ ____.
Чай із малини - _______ ____.
Чай із чорниці - чорничний чай.
Чай із суниці - ________ ____.
Чай із полуниці - _______ ____.

Немає коментарів:

Дописати коментар